Draai het even lekker om......1998mr2 wrote: er is dus duidelijk vermogens verschil merk baar met een motor die op
98 is ontworpen of 95.. de ontsteken kan scherper worden gezet..
more power zonder kloppen..
Shell v-power of BP ultimate..?
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Mijn astra is van bj 2000, gewoon een 1.6 en ik heb altijd half 95 en half 98 getankt. Nu heb ik het advies gekregen van Krijgah (A) dat ik beter op 98 kan gaan rijden. Maar zoals ik al eerder zei, 98 is verdwenen en om steeds naar zoetermeer te rijden. 
- Ricardos
- Zere vingers van het typen..
Sorry kon het niet latenGreen Goblin wrote:Het octaan gehaltegetal (95 of 98 ) is een maat voor de klopvastheid voor de benzine. Onze vriend haalt weer eens een stukje oorzaak en gevolg door elkaar.
- frankie-turbo
Man zoon ding loopt op euro69 nog wel.. 98 is zo vet overbodigSheDevil wrote:Mijn astra is van bj 2000, gewoon een 1.6 en ik heb altijd half 95 en half 98 getankt. Nu heb ik het advies gekregen van Krijgah (A) dat ik beter op 98 kan gaan rijden. Maar zoals ik al eerder zei, 98 is verdwenen en om steeds naar zoetermeer te rijden.
Het is zo dat de europeese mr2's op 95 afgesteld zijn en dus kun je er gewoon 95 in gooien
Een us turbo is afgesteld op octaan 91/93 en loopt dus ook op 95
Alleen!!! Jap turbo's hebben 98 NODIG! Niet v-power.. Niet 95.. Niet diesel. En geen gas, maar 98!! En dus niets anders
Volgensmij hebben we dit al 100.000x besproken.. Als iemand ernaar vraagt geef dan antwoord maar start niet gelijk weer die zelfde discussie voor de 100.001ste keer
Waar in Zoetermeer dan?SheDevil wrote:Mijn astra is van bj 2000, gewoon een 1.6 en ik heb altijd half 95 en half 98 getankt. Nu heb ik het advies gekregen van Krijgah (A) dat ik beter op 98 kan gaan rijden. Maar zoals ik al eerder zei, 98 is verdwenen en om steeds naar zoetermeer te rijden.
Mijn 2'tje zegt alleen "unleaded fuel only" en 95 voldoet! Ook heb ik ooit eens gehoord(weet niet of het waar is) dat V-Power voor hogere compressie motoren gunstiger is, het zou of zuiniger of meer vermogen moeten geven...
Zelf denk ik dat 't geen méér vermogen geeft.. Weet iemand daar nog wat over?
- frankie-turbo
Sherwin wrote:Waar in Zoetermeer dan?
Mijn 2'tje zegt alleen "unleaded fuel only" en 95 voldoet! Ook heb ik ooit eens gehoord(weet niet of het waar is) dat V-Power voor hogere compressie motoren gunstiger is, het zou of zuiniger of meer vermogen moeten geven...
Zelf denk ik dat 't geen méér vermogen geeft.. Weet iemand daar nog wat over?
iedere brandstof is zo goed als de motor waarin het wordt verbrand.
dat is de wet van de zwakste factor..
krijg je er meer vermogen mee? ja.. wel 0,001%
voor de rest ben je gewoon een schaap wat achter de kudde aanloopt als je v-power tankt.. en daar nog extra voor betaald ook
v-power is in wat was het? 2005 geintroduceert.. denk jij dat die japanner in 89 dacht : ik zal bij het ontwerp van de gen2 3sge maar rekening houden dat hij baat heeft bij v-power additieven wat in 2005 komt..
lijkt me niet.
auto's van na die data zullen er misschien mee overweg kunnen en dat het ook daadwerkelijk nut heeft, maar een mr2 ziet het als gewoon euro95.. die 7/8 cent per liter die je extra betaald gooi je dus gewoon weg
en ja misschien maakt de benzine je motor schoner van binnen, en stoot het minder roet deeltjes uit.. maargoed die eerste 15 jaar liep je mr2 toch ook gewoon goed op euro 95? waarom dat nu ineens de milieu bewuste paus uit gaan hangen, als je het echt voor het milieu doet moet je al geen mr2 kopen.
Ik tank altijd 98 met de n/a daarvoor altijd 95 maar echte prestatie vertbetering vind ik niet, ik tank het alleen maar omdat de verbranding beter is niet voor vermogen.
Maar 1998mr2, tot 20 pk verschil is dat niet een beetje overdreven ???
Maar 1998mr2, tot 20 pk verschil is dat niet een beetje overdreven ???
frankie-turbo wrote: auto's van na die data zullen er misschien mee overweg kunnen en dat het ook daadwerkelijk nut heeft, maar een mr2 ziet het als gewoon euro95.. die 7/8 cent per liter die je extra betaald gooi je dus gewoon weg
en ja misschien maakt de benzine je motor schoner van binnen, en stoot het minder roet deeltjes uit.. maargoed die eerste 15 jaar liep je mr2 toch ook gewoon goed op euro 95? waarom dat nu ineens de milieu bewuste paus uit gaan hangen, als je het echt voor het milieu doet moet je al geen mr2 kopen.
Tuurlijk voor het milieu doen we alles ik houd van moeder natuur, daarom is mijn uitlaat ook nog steeds zo lek als een mandje;D
Ik hou het tankpistool niet in mijn mond.
- Timmo Wijker
je spreek over octaan getal, en niet octaan gehalte, dat is namelijk iets anders.
ik tank BP ultimate voor 1.65 de liter
Ik Aral 102 voor 1,60 euroTimmo Wijker wrote:je spreek over octaan getal, en niet octaan gehalte, dat is namelijk iets anders.
- Timmo Wijker
dan voel ik een groupbuy aankomen 
Gewoon tanken in Emmerich (D) 
Ik tank BP ultimate voor 1.34 per liter..
Waar is dat, gisteren nog VPower getankt langs de A15 voor € 145,80 per liter?
BP in Liedschendam. Eerste tunnel door vanaf de A4 en dan naar rechts.
En 145,80 per liter? Wist niet eens dat er zo veel cijfers op dat bord konden staan..
En 145,80 per liter? Wist niet eens dat er zo veel cijfers op dat bord konden staan..