Valt uit na snelwegrit

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Sherwin
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
dubbeledraaideur wrote:Hehe mijn elektrische antenne zal wel niet werken, die is al een tijdje kapot.

Nee ik heb nu de definitieve beslissing gemaakt, heb gepraat met een aantal mensen en ben deruit.
Auto heb ik voorlopig niet nodig :) Heb een lease auto voor woon-werk verkeer.
Dus ik ga het blok openmaken, kijken wat er mis is, of de kleppen of de zuigerveren en dan deze vervangen.
Gelijk ff kijken naar cilinder 1 wat daar mis mee is.

Daarna doorsparen voor een motorswap naar V6 (als ik daaraan kan komen).

Ik laat nog wel weten wat de oorzaak is van het probleem.
ik gok op zuigerveer? of kleppen, inderdaad alles loshalen is een goede oplossing.

en gelukkig dat je een lease auto heb! dan kan je er inderdaad je tijd voor nemen zeg!
dubbeledraaideur
Iedereen gokt daarop :P

Ja goede detacheerder gelukkig :).

Het was hun keuze, of ik moet het ov pakken en dan met vroege diensten te laat komen, of een lease auto (die ze me hadden beloofd tijdens de sollicitatie als ik een aantal maand in dienst was).

Morgen gaan we startten. Gelukkig heb ik al een idee hoe het blok eruit ziet van binnen dankzij project-mr2 ;D
dubbeledraaideur
Hier ook nog ff plaatsen.

Cilinderbus 3 heeft een beschadiging, er zit een bult en een deuk in de lengte richting.

We gaan ff kijken of we deze cilinder zelf repareren dmv kotteren of uithonen zoals ze dat noemen (mn pa heeft daar wel wat verstand van van zijn stage 30 jaar geleden ><).
Of dat ik de cilinderbussen laat vervangen. (Wat ik persoonlijk beter vindt)
ErikV
Cilinderbussen? 't Is toch geen Franse automobiel of een slopel zeg.
dubbeledraaideur
ErikV wrote:Cilinderbussen? 't Is toch geen Franse automobiel of een slopel zeg.
Hoe heet het dan op dit forum?
dubbeledraaideur
Nou ik heb nu een ander motorblok erin liggen.

Rijdt lekker. MAAR dit probleem doet zich nog steeds voor.
(slaat af als ik hem in zijn vrij het gas loslaat, stationair in een versnelling laten staan, blijft hij wel rijden),

Stappenmotor is overgezet.

Nu gok ik op de verdelerkap, omdat ik deze van het oude blok heb gehaald.
De contacten zijn erg ver weg. (kon die andere verdelerkap niet overzetten omdat de borbinekabel niet past).

Tevens als ik het gaspedaal indruk gaat gelijk de econemy lampje naar veel verbruik.... Dat ligt aan een vacuümslang, daar ben ik nu al van overtuigt
dubbeledraaideur
Verdelerkap is al een tijdje vervangen.

Echter vandaag weer gemerkt dat hij weer uitvalt...

Nog maar 1 oplossing
Gasklephuis vervangen.

Het kan niets anders meer zijn, dat hij valse lucht aanzuigt. Omdat het vandaag redelijk warm was, en toen ik binnen de stad veel moest stoppen en optrekken. Wilde hij toch wel steeds weer afslaan.

Gelukkig heb ik er nog 1 liggen van het andere motorblok :)

Tevens weet ik er inmiddels hoe ik ermee kan rijden, zonder dat hij afslaat.
Sherwin
Wow dat is echt zuur, om na je swap NOGSTEEDS hetzelfde probleem te hebben... Succes!!!
dubbeledraaideur
Nou zonet de gasklephuis vervangen.
Maar (het zal eens niet zo zijn...) als ik hem nu start, knalt hij gelijk naar de 3000 toeren, geef ik een kleine tik aan de gashendel, dan gaat hij naar 2000 toeren maar gaat hij lopen bokken.

Edit:
Nou dat was gewoon de gaskabel.

Het lijkt ernaar dat het probleem nu opgelost is :)

Edit2:
Nou ff nog getest en het probleem is nu eindelijk de wereld uit.
Nu nog de CAI luchtdicht maken en dan kan ik eindelijk weer gerust rijden met die auto.
Ricardos
Fijn ;) Kan je weer normaal rijden!
dubbeledraaideur
EEnnnnn het probleem is weer terug... :boos:
Eerder vandaag stevig moeten remmen en toen viel die uit.

Toen nog bezig geweest om een poging te wagen het probleem op te lossen. Maar dat is niet gelukt helaas.

Morgen nog iets proberen met de stationair schroef op het gasklephuis.
En anders gaat hij naar de dealer als ik het niet kan oplossen.
Dan maar een paar honderd euro kwijt, maar dan moet het wel opgelost zijn.

ECU is ook weer gereset, en nu is het nog erger geworden. Heb der al een half uur na de reset mee gereden.
Tevens heb ik die gasklepsensor een beetje gekanteld naar boven.
Geert_MR2
Ik lul al aardig mee !
dubbeledraaideur wrote: En anders gaat hij naar de dealer als ik het niet kan oplossen.
Daar heb ik me een paar keer flink in vergist, meestal weet jij zelf meer van de mr2 dan de gemiddelde toyota dealer.

Of heb je een speciaal adres?
firefusion
Ik lul al aardig mee !
Heb je dezelfde Bobine gebruikt? Andere Lambdasonde?
MMaddict
dubbeledraaideur wrote:EEnnnnn het probleem is weer terug... :boos:
Eerder vandaag stevig moeten remmen en toen viel die uit.

Toen nog bezig geweest om een poging te wagen het probleem op te lossen. Maar dat is niet gelukt helaas.

Morgen nog iets proberen met de stationair schroef op het gasklephuis.
En anders gaat hij naar de dealer als ik het niet kan oplossen.

ECU is ook weer gereset, en nu is het nog erger geworden. Heb der al een half uur na de reset mee gereden.

Waarom vraag je nou niet eerst even of een clublid in de buurt hem even uitleest voor je?

Dat gaat die dealer ook doen maar dan betaal je 80 euro...

Je hebt niets te verliezen toch?
dubbeledraaideur
MMaddict wrote:Waarom vraag je nou niet eerst even of een clublid in de buurt hem even uitleest voor je?

Dat gaat die dealer ook doen maar dan betaal je 80 euro...

Je hebt niets te verliezen toch?
Je hebt daar wel gelijk in. Was gisteren best wel pissig omdat het probleem weer fulltime terug is en het klooien aan de auto, weer niks uithaalde.

Heeft er iemand in de buurt van Den Bosch tijd binnenkort, om mijn ecu uit te lezen? Ik wil der eventueel wel een uurtje voor rijden.
dubbeledraaideur
Ok met de stationair stelschroef, heb ik een workaround kunnen maken. Hij blijft nu op 1500 toeren stationair.

Maar daarmee is het probleem nog steeds niet opgelost.

Heeft iemand binnenkort tijd, dat ik mag langskomen. Om de ecu uit te lezen? Eventueel als je wilt staat er een kleine beloning tegenover.
phaebo
Ik lul al aardig mee !
dubbeledraaideur wrote:EEnnnnn het probleem is weer terug... :boos:

Hallo,
ik kan je niet helemaal de precieze oplossing geven maar ik heb wel vaker gelezen dat je de gasklep positie sensor niet zomaar alleen kan kantelen. Dit moet volgens specifieke waardes afgesteld worden omdat het anders niet goed werkt.
Misschien heeft iemand hier de afstel gegevens voor de gaskleppositie sensor
mr2PUNTfreak
Dat klopt, volgens mij was het 0,5 mm in ruststand. Zal eens kijken of ik dat terug kan vinden in de boeken.
dubbeledraaideur
Vandaag naar een meeting in Nederweert geweest, daar heb ik wat waardevolle tips gekregen, die als ik geluk heb. Mijn problemen kunnen oplossen.

Ook had ik een interessant brandstofdruk systeem gezien, die voorzorgt dat je zuiniger maar ook fellere reactie krijgt op je gaspedaal.

Heeft iemand een link naar dat specifieke product? Iets met cyclone ofzow. (Had al gegoogled, maar dan kom ik op mr2 paintball markers uit, met een cyclone feed...).
Green Goblin
Niet zo'n cycloon systeem in je luchtfilterbuis toch ?
Post Reply