Ben hier net geregisteerd...ben Jef en kom uit Lemmer (FR).
Rijd sinds 1,5 jaar in een brandweerrode SW20...nagenoeg geheel standaard...komt verandering in!!! Als eerste een ander uitlaatsysteem...zat te denken aan een skytune...heb hier rond gezocht....maar kon niet echte persoonlijke ervaringen vinden over skytune...wie kan mij helpen:huh: Thanx!!!
Skytune...
Moderator: Pieten
- Mr2-wouter
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
1: Welkom hier
2: Stel jezelf eens voor bij foto's van jouw mr2 en plaats meteen even foto's
3: Skytune, mooi, erg luid, vlammen, kabaal... leuk dingetje, advies: Koop een turbo met een Nur Spec
2: Stel jezelf eens voor bij foto's van jouw mr2 en plaats meteen even foto's
3: Skytune, mooi, erg luid, vlammen, kabaal... leuk dingetje, advies: Koop een turbo met een Nur Spec
Welkom!
En idd, stel je jezelf even voor met een paar foto's, vinden we altijd leuk
En voor wat betreft de skytune.. het is een hele bak herrie.. ik hoop niet dat je regelmatig door een woonwijk moet op tijden dat je geen mensen moet wakker maken, want de skytune maakt een hoop herrie. Tis leuk, maar mensen krijgen snel een hekel aan je als vaak snachts thuiskomt..
En idd, stel je jezelf even voor met een paar foto's, vinden we altijd leuk
En voor wat betreft de skytune.. het is een hele bak herrie.. ik hoop niet dat je regelmatig door een woonwijk moet op tijden dat je geen mensen moet wakker maken, want de skytune maakt een hoop herrie. Tis leuk, maar mensen krijgen snel een hekel aan je als vaak snachts thuiskomt..
- Mr2-wouter
Dat heb ik nu ook hoor
Ach je weet... loud pipes save lives
Ach je weet... loud pipes save lives
-
spieker
ja welkom ,foto's en skytune is een mooie uitlaat en een supersound vind ik .
alleen als je de dakjes eruit hebt is het handig als je een beetje gebarentaal kent
alleen als je de dakjes eruit hebt is het handig als je een beetje gebarentaal kent
-
JPMR2
De combinatie Skytune en Fujitsubo komt tot 124 dB
En is goed voor een inbeslagname van 3 dagen
Verder kun je d'r enorm gave vlammen mee trekken......
De kosten van een Skytune zijn € 524,- ex. verzendkosten.
JPMR2
Verder kun je d'r enorm gave vlammen mee trekken......
De kosten van een Skytune zijn € 524,- ex. verzendkosten.
JPMR2
-
T-Barry
zit er ook een keurmerk op of is dit een domme vraag?
ik ga voor remus of dat ene andere merk (kan er even niet meer opkomen)
- tilma800
Welkom! Weer een mr2 in de buurt. 
Persoonlijk vind ik het geluid van een skytune wel mooi, maar het volume waarop ie dat doet veel te luid. Tegenwoordig schijnt Mongoose ook uitlaten te maken voor de n.a. Iemand hier ook ervaring mee t.o.v. de skytune?
Persoonlijk vind ik het geluid van een skytune wel mooi, maar het volume waarop ie dat doet veel te luid. Tegenwoordig schijnt Mongoose ook uitlaten te maken voor de n.a. Iemand hier ook ervaring mee t.o.v. de skytune?
- Green Goblin
Luister maar niet te veel naar Wouter hoor...wouter heeft een Kelly....
- Christopher
T-Barry wrote:zit er ook een keurmerk op of is dit een domme vraag?ik ga voor remus of dat ene andere merk (kan er even niet meer opkomen)
Sebring
Zit ik ook aan te denken. Vind Sebring mooier (rond)
-
JPMR2
T-Barry wrote:zit er ook een keurmerk op of is dit een domme vraag?
Nee, er zit geen e-keur op de Skytune. Dit heeft bij mij nog nooit problemen te geven bij de APK, hij zit er bij mij nu 5 jaar onder. Let er wel op dat er een merkteken van Skytune zelf in de demper zit. Er blijken de laatste tijd nogal wat neppers in omloop te zijn. De uitlaten voldoen zeer zeker niet aan de kwaliteit van een originele Skytune! Garantie zit daar trouwens ook niet op......
tilma800 wrote:Persoonlijk vind ik het geluid van een skytune wel mooi, maar het volume waarop ie dat doet veel te luid.
Momenteel zijn we de laatste hand aan het leggen aan 2 nieuwe Sktyune dempers die minder geluid zullen gaan produceren. De prototypes zijn klaar, het is nu alleen nog een kwestie van testen op de dyno om te kijken of het met de flow allemaal wel goed zit. De verwachting is dat deze nieuwe dempers binnen 3 weken leverbaar zullen worden. De prijzen voor deze dempers zijn nog niet bekend.
De nieuwe dempers zullen bestaan uit één demper i.p.v. de twee die in de huidige Skytune zitten.
tilma800 wrote:Tegenwoordig schijnt Mongoose ook uitlaten te maken voor de n.a.
Mongoose maakt al jaren uitlaten voor de MR2 NA. Ook voor de ZZW30 en de AW11 hebben ze een demper beschikbaar.
De Mongoose demper voor de SW20 kost € 695,- als je hem vanaf de b-pijp wilt hebben, als je de kat wil (moet) laten zitten kost de demper € 595,-
Op het andere forum weet ik dat Huub er al jaren één onder zijn MR2 heeft zitten, je zou hem eens kunnen vragen naar zijn ervaringen.
De Mongoose demper:
JPMR2
Ik heb een Mongoose in combo met Fujitsubo spruitstuk alles RVS:
Eerst het fujitsubo spruitstuk incl. B-pijp en flex stuk.
Heel mooi uitlaatsysteem (hoog bling bling gehalte) helaas dat je het niet meteen ziet zeker niet met van die keramische hitteband er omheen.
Het flex stuk zoals we dat kennen is vervangen door een RVS "pijp" met een kogel gewricht zodat het niet meer gaat lekken en dat je toch alle kanten op kunt bewegen.
De katalysator heb ik er tussenuit gelaten, (zelf van RVS een holle buis met 2 flensen laten lassen voor 3 vlaaien bij een oude vriend van me;D ) en dan de Mongoose demper: (ook RVS) in zijn totaliteit zit er een beschaaft sportief geluid in, ga je wat hoger in toeren dan verwacht ik dat hij wel wat zal gaan brullen (weet ik nog niet omdat ik mijn motorblokje nog in aan het rijden ben;D ) ik mag namelijk nu niet meer dan 5000 toeren maken.
Als ik door een tunnel rijd en ik klim van 3800 naar de 5000 toeren zit er een leuk geluid in waar ik zeer tevreden mee ben.
Mischien dat MR2- wouter een beter oordeel kan geven hij heeft bij mij in de auto gezeten en kan het mischien vergelijken met zijn mongoose turbo versie;)
Eerst het fujitsubo spruitstuk incl. B-pijp en flex stuk.
Heel mooi uitlaatsysteem (hoog bling bling gehalte) helaas dat je het niet meteen ziet zeker niet met van die keramische hitteband er omheen.
Het flex stuk zoals we dat kennen is vervangen door een RVS "pijp" met een kogel gewricht zodat het niet meer gaat lekken en dat je toch alle kanten op kunt bewegen.
De katalysator heb ik er tussenuit gelaten, (zelf van RVS een holle buis met 2 flensen laten lassen voor 3 vlaaien bij een oude vriend van me;D ) en dan de Mongoose demper: (ook RVS) in zijn totaliteit zit er een beschaaft sportief geluid in, ga je wat hoger in toeren dan verwacht ik dat hij wel wat zal gaan brullen (weet ik nog niet omdat ik mijn motorblokje nog in aan het rijden ben;D ) ik mag namelijk nu niet meer dan 5000 toeren maken.
Als ik door een tunnel rijd en ik klim van 3800 naar de 5000 toeren zit er een leuk geluid in waar ik zeer tevreden mee ben.
Mischien dat MR2- wouter een beter oordeel kan geven hij heeft bij mij in de auto gezeten en kan het mischien vergelijken met zijn mongoose turbo versie;)
ps: je kunt aan het laswerk zien dat het door engelsen is gedaan, een hoop lasspetters er op en ik denk dat ze een keer een tegrote electrode gebruikt hebben want op 2 plaatsen is het een beetje slecht gelast. voor de rest een hele mooie uitlaatdemper!!
Sebring geeft een mooier geluid dan remus (veel zwaarder)Christopher wrote:Sebring
Zit ik ook aan te denken. Vind Sebring mooier (rond)
- tilma800
Die van mij is idd ook zeer matig gelast. ook niet gebeitst en gepassiveerd en dergelijke. Ook is er voor de flenzen niet het beste RVS genomen, want die zijn toch aardig roestig geworden.rmmr2 wrote:ps: je kunt aan het laswerk zien dat het door engelsen is gedaan, een hoop lasspetters er op en ik denk dat ze een keer een tegrote electrode gebruikt hebben want op 2 plaatsen is het een beetje slecht gelast. voor de rest een hele mooie uitlaatdemper!!