Motor kapot

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

rsevo6
Zere vingers van het typen..
Blado wrote:Het blok van rsevo6 is alleen geen compleet blok voor zover ik het begreep.
Als iemand nog een blok weet te vinden hoor ik het graag.
Ik dacht duidelijk te zijn geweest::) maar blijkbaar toch niet..
Voor zover mijn info strekt gaat het om het komplete gemonteerde blok ZONDER aanbouw delen.
Blado
Knop gevonden hoor !
Type MR2: AW11
Mijn excuses! Dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen (ik ben niet zo technisch)
Blado
Knop gevonden hoor !
Ik heb nu 2 motorblokken gevonden en die zijn allebei uit 2005, nu heb ik navraag gedaan bij verschillende toyota garages en de 1 zegt dat de huidige ECU wel gewoon goed is voor het nieuwere motorblok en de ander zegt van niet.

Ik wil geen geld uitgeven als het niet gaat werken.
Heeft iemand hier ervaring mee, met andere woorden kan iemand met zekerheid zeggen dat het blok gewoon over kan en dat de rest van de onderdelen zoals de ECU gewoon kunnen blijven zitten?

Grt. Kevin
MMaddict
Sherwin, waterpomp zal er vast bijzitten....
Sherwin
De ECU is getypeerd voor een 1zz-fe, dr blokken uit veraschillende jaren blijven een 1zz-fe. Het is gewoon mogelijk je ecu te gebruiken.

Het enige wat bij toyota ecu's in EU het probleem is, is dat ze enkel met de originele sleutel werken!(Maar die heb je dus is er niks aan de hand)

Gr. Sherwin
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Er is toch zover ik weet totaal niets verandert aan ontstekingsmomenten, rotatiesnelheden en maximum toerental, enkel verstevigd met het zicht op langere levensduur en voorzien van een andere (6-gangen) versnellingsbak. Ze hebben ook allemaal (van '00 tot '07) dezelfde prestaties en gegevens, dus het is gewoon een ongewijzigde "loopcultuur".

Dus het zou al vrij straf zijn zouden ze out of the blue ineens een andere ECU hebben. Dan nog zouden ze allemaal compatibel moeten zijn. Bij de SW20 is dat wél anders met de verschillende generaties en verschillende vermogens, zover ik weet.

(indien foutief, verbeter me please)
Green Goblin
Er zit een kern van waarheid in.

Bij de vervanging onder coulance van het shortblock wordt ook 9als het goed is) de ecu gere-flashed. Volgens mij staat deze daarna minder rijk o.a.

Er zou dus wel verschil moeten zitten tussen de ecu's, maar op zich moeten ze er verder prima op draaien.
Sherwin
Green Goblin wrote:Er zit een kern van waarheid in.

Bij de vervanging onder coulance van het shortblock wordt ook 9als het goed is) de ecu gere-flashed. Volgens mij staat deze daarna minder rijk o.a.

Er zou dus wel verschil moeten zitten tussen de ecu's, maar op zich moeten ze er verder prima op draaien.
er zijn genoeg pre facelift ecu's die draaien op een nieuw blok... op Spyderchat wordt dat vaker gedaan, met goed resultaat, het enige verschil is dat wij een startonderbreker hebben... maar aangezien die ingebouwd zit in de auto en deze met de sleutel werkt is dat geen probleem!
Green Goblin
Dat zeg, op zich moeten ze er verder prima op draaien.
mabu66
Ik lul al aardig mee !
en het blok laten reviseren? ben er zelf voor aan het rondvragen, maar kan nergens een vaste prijs of een maximale prijs afspreken,

is het een rare gedachte: met een gereviceerd blok weet je wat je hebt en krijgt. met een los blok weet je totaal niet wat er met dat blok aan de hand is geweest?

waar kan ik trouwens een 192 pk turbo blok vinden? ik kom eigenlijk alleen maar het 140 pk blok tegen ?
MMaddict
mabu66 wrote:en het blok laten reviseren? ben er zelf voor aan het rondvragen, maar kan nergens een vaste prijs of een maximale prijs afspreken,

is het een rare gedachte: met een gereviceerd blok weet je wat je hebt en krijgt. met een los blok weet je totaal niet wat er met dat blok aan de hand is geweest?

waar kan ik trouwens een 192 pk turbo blok vinden? ik kom eigenlijk alleen maar het 140 pk blok tegen ?

Ik zou je nog maar even inlezen.... 140 is NA en 192pk turbo bestaat niet als productie motor...

Misschien dat de 1zz met een TRD supercharger 192 pk levert... maar die zullen wel zeldzaam zijn.

Dan kun je beter voor een 2zz gaan....

Verder weet je ook nooit helemaal zeker of een gereviceerd blok goed is/blijft...

Er moet wat voor toeval overblijven he....
El Butre
192 pk turboblok ga je niet vinden.....

die 192 pk komt uit het 2zz-blok. Zelfde inhoud als de 1zz, maar dankzij (o.a.) variabele lifthoogte van de kleppen meer vermogen. Geen turbo of compressor in het spel.
Sherwin
193 pk's haha! en idd NA, hierin(2zz-ge) zit de VVTL-i techniek in , ipv de VVT-i techniek!
Blado
Knop gevonden hoor !
Na even gezocht te hebben naar een motorblok heb ik een motorblok uit 2004 er in laten zetten met 84.000 km gelopen. Hij loopt weer als een zonnetje.
Mijn neef, die zelf een garage gehad heeft, heeft het blok er voor mij ingezet.

Nog bedankt voor alle snelle reacties.
Post Reply