Nieuw met mr2

Slap gelul rondom de MR2. Hier kan het.

Moderator: Pieten

Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Nieuw met mr2

Bericht door Redis »

Hallo allemaal ;D

Ga binnenkort waarschijnlijk een MR2 turbo aanschaffen, alleen ik zit nog echt met honderden vragen in me hoofd.
Heb jaren Honda gereden en ken die auto's van binnen en buiten, nu is de MR2 turbo iets totaal anders dan Honda. Ken niet makkelijk bij de motor en motorruim is best vol.

Heb ook nog nooit in een MR2 gereden of gezeten, dus weet ook totaal niet hoe ze rijden en hoe ze zitten. Wat kan ik verwachten qua comfort enzo van een MR2 turbo vergeleken met een Integra TypeR.

En hoe makkelijk(of moeilijk) is het een een MR2 turbo Rev2 wat extra pk's te geven. Heb al begrepen dat koeling een probleem is, dat zal ik dus als eerst gaan aanpakken mocht de koop doorgaan en daarna de pk's.

Heb al wat informatie van Michel gehad over de MR2. :dux-blij_thumb-up:


Wat het dus voor mij eigenlijk is, ik ken Honda en Toyota is wat nieuws voor mij en dat maakt het voor mij moeilijk. :-/
Gebruikersavatar
erikmr
Berichten: 4425
Lid geworden op: 21 dec 2006, 23:16
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door erikmr »

8) welkom hier
jij kunt het forum gebruiken voor jou zoektocht en wetenswaardigheden
AfbeeldingAfbeelding

DUDERSTADT 2022 28 07 tot 31 07
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

Ben mezelf hier inderdaad al zo'n 3dagen aan het inlezen op het forum, qua onderdelen liggen de prijzen niet zo gek hoog is me al opgevallen. Dus maak me opzich ook geen zorgen over het onderhoud, alleen of het zelf te doen is of dat het moet uit besteden.
Heb begrepen dat je uit een stock blok makkelijk 250pk weet te halen, maar kan nergens vinden wie er in NL die auto's kan afstellen en wat dat kost en de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Hey Redis,

Dat van de motor ruimte is maar net hoe je het bekijkt, er passen namelijk 3,5 V6 motoren in de motor ruimte zonder deze ruimte te moeten aanpassen!

Verder is midden motor echt aan te raden, en toyota minstens net zo betrouwbaar als Honda, is het niet dat menig honda in de zelfde prijs klasse als de emmer (MR) 100x per dag voorbij komt met minder prestaties en looks (persoonlijk)

Dus als je mijn mening vraagt is een emmer een super prijs kwaliteits investering. vergeleken met wat voor honda of ander merk dan ook.

Veel plezier met je Tubby!


Kleine lettertjes: Verder is een emmer zo verslavend dat het net zoals de meeste andere verslavingen al snel een bodeloze put kan worden.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
MR2Pierre
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 275
Lid geworden op: 05 dec 2009, 17:32
Type MR2: AW11

Bericht door MR2Pierre »

Je kan heel ver gaan met een tubby, maar als je te ver gaat, dan ga je dood. ;D (Uit eigen ervaring, wist meteen hoe je prikkeldraad kon aanleggen)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Redis schreef:Ben mezelf hier inderdaad al zo'n 3dagen aan het inlezen op het forum, qua onderdelen liggen de prijzen niet zo gek hoog is me al opgevallen. Dus maak me opzich ook geen zorgen over het onderhoud, alleen of het zelf te doen is of dat het moet uit besteden.
Heb begrepen dat je uit een stock blok makkelijk 250pk weet te halen, maar kan nergens vinden wie er in NL die auto's kan afstellen en wat dat kost en de mogelijkheden.
De informatie over onderhoud is over alle fora wereldwijd meer dan genoeg voor handen.

Verder zijn er hier wat betreft turbo's genoeg mensen zoals Dooierick, HydraMR2 (Beter bekent als Joshma) en FrankieTurbo die je feedback kunnen geven of zonodig tegen een gepaste vergoeding kunnen helpen.
Don't shoot the messenger!
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

Dat van het motorruim zit inderdaad wat in ja, is natuurlijk nieuw voor mij dus dan lijkt het chaotisch. Wanneer je precies weet hoe het allemaal in elkaar zit is het ineens overzichtelijker. :P

De prijs verhouding voor wat je ervoor krijgt is voor mij nu inderdaad ook de keuze geworden om een MR2 turbo te gaan kopen. Vergeleken met een Integra genoeg over om de motor te bouwen. ;D


Enne tubby is de bijnaam voor een MR2?
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Koeling is geen probleem, de radiator van de motorkoeling is behoorlijk over bemeten. De motorruimte wordt wel warm, maar de motor zelf wordt prima gekoeld.
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Maar de stock IC is weinig waard en het is verstandig deze te vervangen.
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

@Tilma: Wil er af en toe wel het circuit mee op. Lees overal dat ze daar stock niet zo goed tegen kunnen. ::)

@Twijfelaar: Michel van CCH toch?
Gebruikersavatar
tilma800
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:21
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door tilma800 »

Yup (ik heb nog een ST185 chargecooler liggen voor geïnteresseerden :D)
Afbeelding
Surferdude schreef:Wat is die Dennis toch weer actief de laatste tijd he? :D
MOANDEI
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Redis schreef:
Enne tubby is de bijnaam voor een MR2?

Bijnaam is emmer.

En voor een turbo een tubby.
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Mooi idee! Van honda naar toyota overstappen!
Qua rijden is het niet te vergelijken met een integra type R, vanwege de middenmotor is het nemen van bochten echt totaal anders(kan veel sneller :D)! En buiten dat, reageert de turbo anders dan de b18 van de integra.

Ik weet zeker dat het je zal bevallen, veel van mijn vrienden zijn Honda to the core - fans. Dus krijg af en toe heel wat honda- kennis mee van hun. Ze blijven stuk voor stuk verbaast over het weggedrag van mijn 2'tje!

Succes met de verkoop en welkom op 't forum!

Gr. Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Sherwin schreef:\vanwege de middenmotor is het nemen van bochten echt totaal anders(kan veel sneller :D)
Dat het anders is, klopt. Maar sneller.. zou ik niet zo zeker van zijn.
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

Eeuwige twijfelaar schreef:Dat het anders is, klopt. Maar sneller.. zou ik niet zo zeker van zijn.
Okee, origineel tegen origineel, vanwege laag zwaartepunt ervaar k t sneller :)
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
Eeuwige twijfelaar
Zere vingers van het typen..
Berichten: 967
Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
Type MR2: AW11

Bericht door Eeuwige twijfelaar »

Theoretisch misschien wel, maar de praktijk laat vaak andere dingen zien. FWD is veel makkelijker waardoor je makkelijker tegen/op de grens rijdt. Bovendien is de Type R nou niet echt bepaald een lullige auto als het gaat om bochtsnelheden.

Laag zwaartepunt wordt ook teniet gedaan door gewichtsnadeel van de MR2. Scheelt meer dan 100kg. Jij rijdt een zzw30, maar we hebben het hier over een SW20 die toch al niet de meest lichte auto is hehe..zeker in het geval van een turbo.

Maar goed, MR2 rijdt wel veel leuker. Sneller is niet altijd leuker..

Veel succes met je zoektocht Redis.. heb je al contact gehad met 1 van de turbo's op MP ?
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

@Sherwin: De overstap van Honda naar Toyota is eigenlijk gekomen doordat ik ga stoppen met Honda, er is één VTEC van mij gestolen. Ik was begonnen aan een Integra project met een K20 blok, maar dat werd me uiteindelijk te duur en te diefstal gevoelig.
Dus opzoek gegaan naar een andere snelle japanse auto, kwam dan natuurlijk heel snel op een R33 GTS-T of Supra TT uit. Maar die zijn beide gewoon te duur om te rijden als daily, toen bleek de MR2 turbo een hele leuke oplossing. ;D

Hoop dus dat het inderdaad gaat bevallen want ben best wel Honda-minded eigenlijk. Maar moet goed komen RWD en turbo. :driving:

@Michel: Heb contact gehad met één ja, staat ook hier op het forum zag ik. Binnenkort wordt me Integra opgehaald en dan ga ik bij deze kijken. Als het niks is dan een tripje naar de UK staan er genoeg. :D
http://link.marktplaats.nl/471864935
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Redis schreef: Hoop dus dat het inderdaad gaat bevallen want ben best wel Honda-minded eigenlijk. Maar moet goed komen RWD en turbo. :driving:
Dan koop je een Spyder en doe je een K20-swap...

p.s. Het is "mijn" Integra. ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Redis
Knop gevonden hoor !
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2011, 20:32

Bericht door Redis »

Ja dat van de MRS K20 kwam ik gister voor het eerst tegen op Youtube, is wel dik. Maar zal zeker ook wel wat kosten. ;)
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Die turbo is mooi geprijst... een rev 2 half cut kost ongeveer €2300-2500 euro, dus voor 1.000 euro met een net uitziende wagen is niet gek!
Don't shoot the messenger!
Plaats reactie