Nieuw met mr2
Moderator: Pieten
Nieuw met mr2
Hallo allemaal
Ga binnenkort waarschijnlijk een MR2 turbo aanschaffen, alleen ik zit nog echt met honderden vragen in me hoofd.
Heb jaren Honda gereden en ken die auto's van binnen en buiten, nu is de MR2 turbo iets totaal anders dan Honda. Ken niet makkelijk bij de motor en motorruim is best vol.
Heb ook nog nooit in een MR2 gereden of gezeten, dus weet ook totaal niet hoe ze rijden en hoe ze zitten. Wat kan ik verwachten qua comfort enzo van een MR2 turbo vergeleken met een Integra TypeR.
En hoe makkelijk(of moeilijk) is het een een MR2 turbo Rev2 wat extra pk's te geven. Heb al begrepen dat koeling een probleem is, dat zal ik dus als eerst gaan aanpakken mocht de koop doorgaan en daarna de pk's.
Heb al wat informatie van Michel gehad over de MR2.
Wat het dus voor mij eigenlijk is, ik ken Honda en Toyota is wat nieuws voor mij en dat maakt het voor mij moeilijk.
Ga binnenkort waarschijnlijk een MR2 turbo aanschaffen, alleen ik zit nog echt met honderden vragen in me hoofd.
Heb jaren Honda gereden en ken die auto's van binnen en buiten, nu is de MR2 turbo iets totaal anders dan Honda. Ken niet makkelijk bij de motor en motorruim is best vol.
Heb ook nog nooit in een MR2 gereden of gezeten, dus weet ook totaal niet hoe ze rijden en hoe ze zitten. Wat kan ik verwachten qua comfort enzo van een MR2 turbo vergeleken met een Integra TypeR.
En hoe makkelijk(of moeilijk) is het een een MR2 turbo Rev2 wat extra pk's te geven. Heb al begrepen dat koeling een probleem is, dat zal ik dus als eerst gaan aanpakken mocht de koop doorgaan en daarna de pk's.
Heb al wat informatie van Michel gehad over de MR2.
Wat het dus voor mij eigenlijk is, ik ken Honda en Toyota is wat nieuws voor mij en dat maakt het voor mij moeilijk.
Ben mezelf hier inderdaad al zo'n 3dagen aan het inlezen op het forum, qua onderdelen liggen de prijzen niet zo gek hoog is me al opgevallen. Dus maak me opzich ook geen zorgen over het onderhoud, alleen of het zelf te doen is of dat het moet uit besteden.
Heb begrepen dat je uit een stock blok makkelijk 250pk weet te halen, maar kan nergens vinden wie er in NL die auto's kan afstellen en wat dat kost en de mogelijkheden.
Heb begrepen dat je uit een stock blok makkelijk 250pk weet te halen, maar kan nergens vinden wie er in NL die auto's kan afstellen en wat dat kost en de mogelijkheden.
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Hey Redis,
Dat van de motor ruimte is maar net hoe je het bekijkt, er passen namelijk 3,5 V6 motoren in de motor ruimte zonder deze ruimte te moeten aanpassen!
Verder is midden motor echt aan te raden, en toyota minstens net zo betrouwbaar als Honda, is het niet dat menig honda in de zelfde prijs klasse als de emmer (MR) 100x per dag voorbij komt met minder prestaties en looks (persoonlijk)
Dus als je mijn mening vraagt is een emmer een super prijs kwaliteits investering. vergeleken met wat voor honda of ander merk dan ook.
Veel plezier met je Tubby!
Kleine lettertjes: Verder is een emmer zo verslavend dat het net zoals de meeste andere verslavingen al snel een bodeloze put kan worden.
Dat van de motor ruimte is maar net hoe je het bekijkt, er passen namelijk 3,5 V6 motoren in de motor ruimte zonder deze ruimte te moeten aanpassen!
Verder is midden motor echt aan te raden, en toyota minstens net zo betrouwbaar als Honda, is het niet dat menig honda in de zelfde prijs klasse als de emmer (MR) 100x per dag voorbij komt met minder prestaties en looks (persoonlijk)
Dus als je mijn mening vraagt is een emmer een super prijs kwaliteits investering. vergeleken met wat voor honda of ander merk dan ook.
Veel plezier met je Tubby!
Kleine lettertjes: Verder is een emmer zo verslavend dat het net zoals de meeste andere verslavingen al snel een bodeloze put kan worden.
Don't shoot the messenger!
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
De informatie over onderhoud is over alle fora wereldwijd meer dan genoeg voor handen.Redis schreef:Ben mezelf hier inderdaad al zo'n 3dagen aan het inlezen op het forum, qua onderdelen liggen de prijzen niet zo gek hoog is me al opgevallen. Dus maak me opzich ook geen zorgen over het onderhoud, alleen of het zelf te doen is of dat het moet uit besteden.
Heb begrepen dat je uit een stock blok makkelijk 250pk weet te halen, maar kan nergens vinden wie er in NL die auto's kan afstellen en wat dat kost en de mogelijkheden.
Verder zijn er hier wat betreft turbo's genoeg mensen zoals Dooierick, HydraMR2 (Beter bekent als Joshma) en FrankieTurbo die je feedback kunnen geven of zonodig tegen een gepaste vergoeding kunnen helpen.
Don't shoot the messenger!
Dat van het motorruim zit inderdaad wat in ja, is natuurlijk nieuw voor mij dus dan lijkt het chaotisch. Wanneer je precies weet hoe het allemaal in elkaar zit is het ineens overzichtelijker.
De prijs verhouding voor wat je ervoor krijgt is voor mij nu inderdaad ook de keuze geworden om een MR2 turbo te gaan kopen. Vergeleken met een Integra genoeg over om de motor te bouwen.
Enne tubby is de bijnaam voor een MR2?
De prijs verhouding voor wat je ervoor krijgt is voor mij nu inderdaad ook de keuze geworden om een MR2 turbo te gaan kopen. Vergeleken met een Integra genoeg over om de motor te bouwen.
Enne tubby is de bijnaam voor een MR2?
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
- Sherwin
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1973
- Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
- Type MR2: AW11
Mooi idee! Van honda naar toyota overstappen!
Qua rijden is het niet te vergelijken met een integra type R, vanwege de middenmotor is het nemen van bochten echt totaal anders(kan veel sneller )! En buiten dat, reageert de turbo anders dan de b18 van de integra.
Ik weet zeker dat het je zal bevallen, veel van mijn vrienden zijn Honda to the core - fans. Dus krijg af en toe heel wat honda- kennis mee van hun. Ze blijven stuk voor stuk verbaast over het weggedrag van mijn 2'tje!
Succes met de verkoop en welkom op 't forum!
Gr. Sherwin
Qua rijden is het niet te vergelijken met een integra type R, vanwege de middenmotor is het nemen van bochten echt totaal anders(kan veel sneller )! En buiten dat, reageert de turbo anders dan de b18 van de integra.
Ik weet zeker dat het je zal bevallen, veel van mijn vrienden zijn Honda to the core - fans. Dus krijg af en toe heel wat honda- kennis mee van hun. Ze blijven stuk voor stuk verbaast over het weggedrag van mijn 2'tje!
Succes met de verkoop en welkom op 't forum!
Gr. Sherwin
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
- Eeuwige twijfelaar
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 16 dec 2007, 00:31
- Type MR2: AW11
Theoretisch misschien wel, maar de praktijk laat vaak andere dingen zien. FWD is veel makkelijker waardoor je makkelijker tegen/op de grens rijdt. Bovendien is de Type R nou niet echt bepaald een lullige auto als het gaat om bochtsnelheden.
Laag zwaartepunt wordt ook teniet gedaan door gewichtsnadeel van de MR2. Scheelt meer dan 100kg. Jij rijdt een zzw30, maar we hebben het hier over een SW20 die toch al niet de meest lichte auto is hehe..zeker in het geval van een turbo.
Maar goed, MR2 rijdt wel veel leuker. Sneller is niet altijd leuker..
Veel succes met je zoektocht Redis.. heb je al contact gehad met 1 van de turbo's op MP ?
Laag zwaartepunt wordt ook teniet gedaan door gewichtsnadeel van de MR2. Scheelt meer dan 100kg. Jij rijdt een zzw30, maar we hebben het hier over een SW20 die toch al niet de meest lichte auto is hehe..zeker in het geval van een turbo.
Maar goed, MR2 rijdt wel veel leuker. Sneller is niet altijd leuker..
Veel succes met je zoektocht Redis.. heb je al contact gehad met 1 van de turbo's op MP ?
@Sherwin: De overstap van Honda naar Toyota is eigenlijk gekomen doordat ik ga stoppen met Honda, er is één VTEC van mij gestolen. Ik was begonnen aan een Integra project met een K20 blok, maar dat werd me uiteindelijk te duur en te diefstal gevoelig.
Dus opzoek gegaan naar een andere snelle japanse auto, kwam dan natuurlijk heel snel op een R33 GTS-T of Supra TT uit. Maar die zijn beide gewoon te duur om te rijden als daily, toen bleek de MR2 turbo een hele leuke oplossing.
Hoop dus dat het inderdaad gaat bevallen want ben best wel Honda-minded eigenlijk. Maar moet goed komen RWD en turbo.
@Michel: Heb contact gehad met één ja, staat ook hier op het forum zag ik. Binnenkort wordt me Integra opgehaald en dan ga ik bij deze kijken. Als het niks is dan een tripje naar de UK staan er genoeg.
http://link.marktplaats.nl/471864935
Dus opzoek gegaan naar een andere snelle japanse auto, kwam dan natuurlijk heel snel op een R33 GTS-T of Supra TT uit. Maar die zijn beide gewoon te duur om te rijden als daily, toen bleek de MR2 turbo een hele leuke oplossing.
Hoop dus dat het inderdaad gaat bevallen want ben best wel Honda-minded eigenlijk. Maar moet goed komen RWD en turbo.
@Michel: Heb contact gehad met één ja, staat ook hier op het forum zag ik. Binnenkort wordt me Integra opgehaald en dan ga ik bij deze kijken. Als het niks is dan een tripje naar de UK staan er genoeg.
http://link.marktplaats.nl/471864935
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer: