Japanse auto importeer bedrijven/personen

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Japanse auto importeer bedrijven/personen

Bericht door Masacur »

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een Rev 3 RHD MR2 Coupe. Zelf heb ik geen tijd om er 1 te importeren en te laten keuren/ombouwen etc., dus ik wil het graag laten doen. Nu heb ik wat bedrijven gevonden die japanse auto's importeren:

Japimports: Gevestigd in Losser Overijsel. Heeft op het moment een gevarieerd aanbod te koop staan. Heb wat verhalen gelezen over dat ze hun afspraken niet nakomen? Iemand die hier wat meer over weet?

JDMports: Importeur, werkplaats, onderdelen en koplampombouw. Ziet er allemaal goed uit.

SW Performance: Bekende in de wereld van japanse auto's importeren naar Nederland. Eigenaar werkte voorheen bij Mashamoto, waarschijnlijk ook wel een bekende van enkelen van hier. Nadruk ligt wat meer op de Skylines.

ATS-imports: Duidelijke uitleg over hoe ze het precies doen. Eigenaar is een bekende in de Skyline scene.

Heeft er iemand goede/slechte ervaringen met een van deze bedrijven/personen? Zo ja, dan hoor ik er graag meer over :dux-blij_thumb-up:
Weet er iemand van het forum of er andere personen/bedrijven zijn die japanse auto's importeren?, dan hoor ik dat ook graag.
Zijn er nog bepaalde risico's waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
jeroencharite
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 apr 2010, 15:28
Type MR2: AW11

Bericht door jeroencharite »

SW performance nemen. Dat is toch wel een van de betere :D
Importeert ook Toyota en andere merken dus ik zou persoonlijk bij hem gaan.

Ats imports schijnt ook wel ok te zijn.
Gebruikersavatar
Metal_Carnage
Zere vingers van het typen..
Berichten: 732
Lid geworden op: 08 jul 2008, 15:30
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Metal_Carnage »

Ik kan je SW en ATS sowieso aanbevelen.

Over Japimports gaat het verhaal dat de auto's die ze aanbieden niet helemaal is wat het zou moeten zijn conform de advertentietekst, die meestal zeer dubbelzinnig is. Een Skyline GTR look wat dus gewoon inhoud dat je een GTT of GTST koopt voor GTR geld... dat soort dingen. Ook heb ik wel eens verhalen over hun gehoord waarin auto's fijn afgetrapt worden e.d.

JDMports waren goed bezig. Hoor niet zo heel veel meer van ze. Heb er weleens onderdelen weten te scoren maar ken niemand die er een auto heeft gekocht.
Afbeelding
MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

Sam van SW is heel kundig en heeft ook een werkplaats. Auto's koop je wel 'zoals aangeboden, dus zelf poetsen e.d., tenminste zo staan ze achter', prijzen zijn erg redelijk.;)

Ik kom er af en toe voor zijn verkochte auto's. Ga er volgend jaar in de buurt wonen.:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
MRobbert
Zere vingers van het typen..
Berichten: 577
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:20
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door MRobbert »

MarcoTwo schreef:Sam van SW is heel kundig en heeft ook een werkplaats. Auto's koop je wel 'zoals aangeboden, dus zelf poetsen e.d., tenminste zo staan ze achter', prijzen zijn erg redelijk.;)

Ik kom er af en toe voor zijn verkochte auto's. Ga er volgend jaar in de buurt wonen.:)

Zo Marco.. nieuw huisje gekocht::)
MR2-loos:*( rijdend in een Mitsubishi ASX:D
Gebruikersavatar
MitchMr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 okt 2010, 13:13
Type MR2: AW11

Bericht door MitchMr2 »

ATS-imports heb ik vorig jaar een auto weggehaald. Super bevallen allemaal, ook heb ik wel eens geïnformeerd naar wat mogelijk was qua importeren en ik werd zeer netjes geholpen. Als ik zelf een auto zou importeren zou ik het via ATS doen. Ook ken ik wel mensen die daar auto's gekocht hebben en in onderhoud hebben, altijd super bevallen.:dux-blij_thumb-up:

SW-performance heb ik wel goede dingen over gehoord, maar dat is ook het enige. Verder nooit mee in contact geweest.

JDMports geen ervaring mee.

Japimports heb ik veel slechte verhalen over gehoord. Motoren die snel kapot liepen etc. Heb enkele malen contact opgenomen over auto's die hij te koop had staan en heb maar eenmaal een reactie terug gekregen, na bijna een week. Maar daar tegenover staat dat de auto's daar vaak wel wat goedkoper zijn.... Zou in ieder geval erg voorzichtig zijn met wat je daar koopt!
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

SW is zeer aan te raden!!

Japimports dus echt niet! Met die verhalen die je zo hoort, snap ik niet dat die nog niet failliet is.
Gebruikersavatar
Masacur
Zere vingers van het typen..
Berichten: 647
Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
Type MR2: SW20/21/22
Locatie: Japan

Bericht door Masacur »

Ok, bedankt voor de reacties tot nu toe.
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
Gebruikersavatar
Sherwin
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1973
Lid geworden op: 26 mei 2010, 15:58
Type MR2: AW11

Bericht door Sherwin »

MitchMr2 schreef:ATS-imports heb ik vorig jaar een auto weggehaald. Super bevallen allemaal, ook heb ik wel eens geïnformeerd naar wat mogelijk was qua importeren en ik werd zeer netjes geholpen. Als ik zelf een auto zou importeren zou ik het via ATS doen. Ook ken ik wel mensen die daar auto's gekocht hebben en in onderhoud hebben, altijd super bevallen.:dux-blij_thumb-up:

SW-performance heb ik wel goede dingen over gehoord, maar dat is ook het enige. Verder nooit mee in contact geweest.

JDMports geen ervaring mee.

Japimports heb ik veel slechte verhalen over gehoord. Motoren die snel kapot liepen etc. Heb enkele malen contact opgenomen over auto's die hij te koop had staan en heb maar eenmaal een reactie terug gekregen, na bijna een week. Maar daar tegenover staat dat de auto's daar vaak wel wat goedkoper zijn.... Zou in ieder geval erg voorzichtig zijn met wat je daar koopt!


ATS en SW heb ik inderdaad ook goede verhalen over gehoord, Als het aan mij lag zou ik tussen deze twee kiezen m.b.t. het aanbod.

Aan Japimports zou ik niet beginnen. Ik heb zelf behoorlijk wat verhalen gehoord. Skyline 32 versies die met ombouwkit als 33 versie worden verkocht voor R33-prijzen... Auto's met veel mankementen, kortom niet doen :)

Met ATS -Imports heb ik zelf ook nog contact gehad en dat was erg prettig. Het klonk in iedergeval wel alsof ze wisten waarover ze het hadden, hiermee bedoel ik bepaalde dingen afraden en juist andere dingen aanbevelen. Het was voor mij gewoon minder aantrekkelijk qua aanbod en uiteindelijk ben ik voor een NL MR2 gegaan :D.
Ex: 2ZZ-GE Powered MR2 Spyder, Civic EG4
Now: Nissan 200SX S13 & Celica GTi '89
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

Nou bij die gasten in losser moet je niet wezen, ze zijn onwijs laks en totaal niet klantvriendelijk. Voor mijn gevoel klote ze maar wat aan:mexico-smile:
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

De slaatjes uit Losser zijn wel goed btw....;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2824
Lid geworden op: 27 dec 2006, 21:22
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Mr2-wouter »

Totaal niet interessant om op dit moment een auto uit Japan te halen. Euro staat veeeel te laag om zoiets te doen!

In UK staan er nog genoeg tegen nette prijzen.

PM me maar wat je zoekt :)
Gebruikersavatar
GT4Ever
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 89
Lid geworden op: 08 okt 2010, 09:08
Type MR2: AW11

Bericht door GT4Ever »

Mr2-wouter schreef:Totaal niet interessant om op dit moment een auto uit Japan te halen. Euro staat veeeel te laag om zoiets te doen!
Ik ben alleen bang dat dat ook niet meer goed gaat komen de komende jaren :*( Nu weer 120 miljard naar Griekenland. Dat zal de koers geen goed doen. Dat lijkt allemaal mee te vallen in de media omdat ze de Euro vergelijken met de koers van de Dollar, maar die keldert net zo hard.
Ik hoop dat ik ongelijk heb want ik zie mijn velgen ook met de maand duurder worden, maar ik ben bang dat ik ze binnenkort maar eens moeten gaan bestellen want het word alleen maar erger!
Afbeelding
Plaats reactie