katalysator leeghalen

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

katalysator leeghalen

Bericht door yellowmr2 »

hello;D een vriend van mij heeft een mr2 sw20 en hij heeft zijn katalysator leeggehaald, dit heeft een heel mooi rauw geluid, maar win je er nog vermogen mee of verlies je juist vermogen?:mexico-smile:
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:13
Type MR2: AW11

Bericht door MRspeed »

vermogen exact weet ik niet. Zonder kat klimt ie sneller in zen toeren. Hoop voor hem dat die voor de apk vrijgesteld is anders kost het geld:P
Nadat je in afrika bent geweest weet je dat Alles kan gemaakt worden en nee is geen optie:mini:
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

:mexico-smile: Oke dan weet ik ff genoeg. Heb net apk overleefd dus ik heb een jaartje om wat anders te verzinnen.
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Het zelfde bij mijn aw11 gedaan. Maar eerst een stukje pijp tussen gezet en even bij mijn garage een meeting laten doen. Deze pakte goed uit dus mijn oude leeg gemaakt en een stukje pijp er in. Want bij mijn is het verplicht dat er een kat onder zit.
Afbeelding

Bijna weekend
Gebruikersavatar
jpv98
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:01
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30

Bericht door jpv98 »

bond schreef:Het zelfde bij mijn aw11 gedaan. Maar eerst een stukje pijp tussen gezet en even bij mijn garage een meeting laten doen. Deze pakte goed uit dus mijn oude leeg gemaakt en een stukje pijp er in. Want bij mijn is het verplicht dat er een kat onder zit.
:huh: :huh: :huh: :huh: :huh: Hoe kan en aw11 nu en katverplichting hebben????
Voor 91 is het niet verplicht toch??????
Mijn 91 us turbo is kat vrij!!!
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

jpv98 schreef::huh: :huh: :huh: :huh: :huh: Hoe kan en aw11 nu en katverplichting hebben????
Voor 91 is het niet verplicht toch??????
Mijn 91 us turbo is kat vrij!!!
Reden hier van is dat het op mijn kenteken papieren staat vermeld. En hij komt uit Duitsland en daar kregen zij korting als ze een kat er onder hadden.
Afbeelding

Bijna weekend
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

De vorige eigenaar had de cat bij mij ook leeggehaald.

Dus hoeft geen problemen op de leveren.

Maar koop een catvervanger, als je de cat nodig hebt omdat de meting slecht uitvalt. Dan ben je veel geld kwijt of ben je lang aan het zoeken voor een andere cat.
Gebruikersavatar
jpv98
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2006, 15:01
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30

Bericht door jpv98 »

bond schreef:Reden hier van is dat het op mijn kenteken papieren staat vermeld. En hij komt uit Duitsland en daar kregen zij korting als ze een kat er onder hadden.
Maar je heb toch de aw11 in gevoerd hier in nl.
Dan gelden de rwd regels in nl van voor 1991?????
:huh: :huh: :huh: :huh: :huh: :huh:
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

De fysieke aanwezigheid van een katalysator is bij geeneen bouwjaar interessant, alleen zijn de eisen qua uitstoot vanaf '93 veel strenger en zijn die niet meer te halen zonder katalysator.(4-gastest enz)
Voor die tijd zijn de uitstooteisen voor auto's met kat ook zonder kat te halen mits de motor goed en goed afgesteld is.

Groeten van een eigenaar van een '92er met op kenteken een kat, echter altijd zonder kat goedgekeurd. (en nee, de apk-keurmeester is geen goede vriend of iets)
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mei 2011, 23:10

Bericht door Paul vd Plas »

Ze doen vrijwel nooit moeilijk over, een ontbrekende kat bij auto van voor '93. Heb die ook al niet meer. (ook niet op kenteken dan)
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

mannen vanaf 93 is hij wel verplicht daar voor niet mits het op je papieren staat.
wel is het zo dat als hij van voor 93 is hij niet hoeft te werken maar staat het op je papieren dan moet hij er wel opzitten.
of hij dan werkt is een anderrverhaal.
ik zelf heb hem ook leeg gehaald en er een buis door heen gelast en gek genoeg is de co nu minder dan toen het noch een werkende was.
maar ook ik heb in mijn papieren staan dat hij er op moet zitten.
houden ze je aan en hij blijkt er niet onder tezitten maar je hebt hem wel op papier staan heb je gewoon een probleem. wand het gaat je veel geld kosten. en als ze vies willen zijn dan gaat je wagen mee voor onderzoek en kijken ze gelijk even alles naa.
dan ga je echt niet blij worden wand dan kost het je noch eens geld omdat je hem erna als je hem teruch hebt je hem orgineel moet laten zien.
en we weten allemaal dat toyota veel geld kost kwa onderdelen nietwaar.
maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij doet he.
dus als je al katloos wil rijden maak hem leeg en zet er een buis in en hang hem er weer onder.
teminste als het op je papieren staat.
wand echt je wil het niet mee maken wat ik toen heb mee gemaakt.
kost je een hoop geld voor niks wand elke euro aan boete is een euro teveel.
plus de rompslomp die er bij kompt kijken voor je weer kan rijden.
Gebruikersavatar
Arnie
Zere vingers van het typen..
Berichten: 932
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:50
Type MR2: AW11

Bericht door Arnie »

Rij al zolang ik de MR heb zonder kat rond, nog nooit problemen gehad, denk dat bovenstaande wat overdreven is.
Ook bij een steekproefkeuring is er niets over mijn sky-tune zonder kat gezegd.
Afbeelding
Fun is not a Straight line, have fun.
Afbeelding
white lightning
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 292
Lid geworden op: 12 nov 2008, 18:54
Type MR2: AW11

Bericht door white lightning »

nee dan wacht wacht maar eens dat de politie je aan houd vanwegen geluids overlast en dus een hinder in het verkeer dan wil ik je noch eens horen over overdreven.
trouwens dan hebben ze gelijk ook wand die oude skytune maakt gewoon een pokke herry.
maar daar ging het hier niet over toch.
ik praat uit ervaring wand mij is boven staande dus wel gebeurd en ik kan je zeggen is echt geen pretje.
werd toen aan gehouden op de snelwech en was echt klaar wand auto werd per direkt mee genomen en kon mijn kenteken dus ook even afgeven.
drie weken later kreeg ik mijn wagen pas weer teruch en moest toen alles orginele laten zien in roermond dus het was en een deure en was de wagen een tijdje kwijd.
verder ga ik hier niet meer opin omdat ik weet hoe het bij mij is gegaan toen zecht niet dat het altijd gebeurd maar de kans zit er in.
als je gewoon een remus of zo er onder hebt met de cat leeg en een buis erin zo als ik nu heb heb je nergens last van.
teminste als het geluid netjes blijft.
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

maar ff terug naar t begin, heeft er iemand ervaring mee?sw20, leeghalen van de kat?
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Ik rij zonder kat vele malen zuiniger en hij reageert wat feller. Ik heb een rvs buis met twee flenzen. Een kat zou ik intact laten. ;)
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

oke maar als ik een andere ergens vandaan haal en die met de apk eronder schroef ken dat opzich wel. dan trek ik m leeg en hang m weer terug. klinkt makkelijk maar t zal wel een aardige klus zijn? greetz
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

Wat de vorige eigenaar van mijn mr2 had gedaan:
Slijptol aan de zijkant erop gezet en open geslepen.
Toen had hij (vermoedelijk) de boel een beetje open gebroken en met een tang de inhoud eruit gehaald.
Vervolgens had hij de boel weer dicht gelast.

Of je doet er wat benzine in en fikt hem uit. Dat kan natuurlijk ook.
Dat doen ze wel eens vaker heb ik gehoord.
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

ja dat is ook een optie, niet mijn voorkeur alleen haha. ik ga m er helemaal tussenuit halen denk ik, dan leeghalen en weer terugplaatsen. en voor de apk regel ik wel een nieuwe...
dubbeledraaideur

Bericht door dubbeledraaideur »

persoonlijk zou ik een catvervanger hebben gekocht en dan de cat niet aanpassen.
Het is makkelijker aan een catvervanger te komen op ebay dan een catalysator.

Maar goed jouw keuze. Succes ermee
Gebruikersavatar
yellowmr2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 feb 2012, 18:26
Type MR2: AW11

Bericht door yellowmr2 »

ja ik ga inderdaad op zoek naar een catvervanger, en mischien kan ik ergens een katalysator vandaan halen, zou helemaal mooi zijn.

greetz:mexico-smile:
Plaats reactie