Snaar dynamo gesprongen

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

JXR
Beste MR2'ers, aangezien ik 3 maanden in 't buitenland was heb ik m'n MR2 gestald. Toen ik 'm echter gisteren weer kwam ophalen zeiden dat er iets niet helemaal goed was en ze de auto verder maar naar buiten hadden geduwd.

Nu blijkt dat de riem naar de dynamo is gebarsten. Of deze was gewoon uitgedroogd, of de dynamo gaf teveel weerstand. Om bij 't begin te beginnen heb ik maar eens een nieuw riempje gekocht voor 12 euro en nu probeer ik deze er op te leggen. Dit wil echter niet zo lukken, voordat ie er op kan moet eerst de riem van de waterpomp en de ... er af. Kan iemand mij vertellen hoe deze los moet?

Het betreft mijn '94er coupe met atmosferische 2 liter (175pk versie). BVD! :dux-blij_thumb-up:
erikmr
Type MR2: AW11
8) jou waterpomp wordt aangedreven door de distributieriem
jou dynamoriem loopt over 1 poelie aan het blok en meer niet als ik mij niet vergis

denk dat jou dynamo misschienwel vast zit en daarom de riem stuk gegaan is [ komt vaker voor ]

loopt er nog een riem naar de voorkant van de auto ?
kan de riem van de condensor / airco zijn

gr erik
JXR
Hey, klopt dat het inderdaad de dynamo riem is. Die loopt over 1 poelie. De andere riem loopt over 3 poelie's totaal, maar doordat die er zit kan ik er dus geen nieuwe dynamo riem op leggen. Heb al een WPH gehaald, daar staat doodleuk in hoe je de dynamo vervangt, maar niet hoe je de andere riem los haalt :(
Ricardos
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Als het goed is zit er een stelbout op de spanner van de aircopomp, als je die helemaal los zet kan je de riem er af halen.
Image

De voor de dynamo riem moet je een bout die de stelbout vastzet losdraaien aan de zijkant en helemaal onderaan de dynamo zit ook een bout die los moet, dan kan je deze los/vast stellen met de stelbout. En niet vergeten alles weer vast te zetten :P
Paul vd Plas
Ik lul al aardig mee !
Ricardos wrote:Als het goed is zit er een stelbout op de spanner van de aircopomp, als je die helemaal los zet kan je de riem er af halen.

-plaatje
Dan wel bout van poulie slagje los geven, anders draai je ^ krom
Post Reply