erikmr wrote:voorruit smerig ?
Surfers ZZW30
Moderator: Pieten
- mr2PUNTfreak
- Type MR2: AW11
Nice!!!
En wat betreft de voorruit, gewoon even laten polijsten.
En wat betreft de voorruit, gewoon even laten polijsten.
- Surferdude
Als het zo smerig was op mijn werk had ik er al lang mee gestopt..bond wrote:Zo niks toe doen op je werk. Maar wel een gaaf fototje en hoe hard ging je daar nou.
Wat Punt zegt, een foto-effect, ik werd geduwd en reed ± 2 km/u..

Met m'n gele SW had ik het ook ooit eens gedaan en ik had dat ding nog liggen. Dus een avondje crea geweest.
- Surferdude
Klopt inderdaad, alleen was het toen niet naar m'n zin gegaan. Nu een andere camera en meer kennis van zaken, deze is stukken beter.
erikmr wrote:voorruit smerig ?
Hoofd past niet meer met de hardtop erop (nu nog erop?
- Surferdude
Nee natuurlijk niet...
- Surferdude
In navolging van mijn vragen over het windschermpje in Streetfighter's topic ben ik maar aan de gang gegaan. Anton's linkje heeft me op ideeën gebracht, en dacht ''dat kan ik zelf ook wel freubelen'';D
Dus een stukje perspex gezocht, originele windscherm gedemonteerd, lijntjes overgetrokken, beetje groter gemaakt, de zaag er in gezet en verder dremelen.. VEEEEEEL dremelen, ja, U mag mij vanaf nu Dremelmaster noemen!
Het is nog niet helemaal naar m'n zin, het is een eerste poging. Een rubberen stripje aan de buitenkant (dan zie je ook dat stukje wat afgebroken is niet meer..
) en een licht bruine tint zou het geheel afmaken denk ik.
Maar we hebben een proto-type!! De eerste indrukken en ervaringen tijdens het rijden zijn geweldig! Een flinke verbetering. Misschien voor de vormgeving aan de zijkanten gelijk aan de stoelen laten lopen, maar eerst maar eens rijden. Hierbij de foto's:

Dus een stukje perspex gezocht, originele windscherm gedemonteerd, lijntjes overgetrokken, beetje groter gemaakt, de zaag er in gezet en verder dremelen.. VEEEEEEL dremelen, ja, U mag mij vanaf nu Dremelmaster noemen!
Het is nog niet helemaal naar m'n zin, het is een eerste poging. Een rubberen stripje aan de buitenkant (dan zie je ook dat stukje wat afgebroken is niet meer..
Maar we hebben een proto-type!! De eerste indrukken en ervaringen tijdens het rijden zijn geweldig! Een flinke verbetering. Misschien voor de vormgeving aan de zijkanten gelijk aan de stoelen laten lopen, maar eerst maar eens rijden. Hierbij de foto's:

Lekker geknutseld zie ik..
Paar tipjes misschien:
-met een bandschuurmachine met fijnkorrelig papier kan je vrij gemakkelijk voorzichtig vloeiende rand schuren (eventuele golvingen eruit).
-door met gasbrandertje langs de rand te waaieren kan je de rand "vlampolijsten" (smelt de rand beetje rond) is netter dan een vierkante zaagrand (eerst ffe oefenen op rest stukje)

Paar tipjes misschien:
-met een bandschuurmachine met fijnkorrelig papier kan je vrij gemakkelijk voorzichtig vloeiende rand schuren (eventuele golvingen eruit).
-door met gasbrandertje langs de rand te waaieren kan je de rand "vlampolijsten" (smelt de rand beetje rond) is netter dan een vierkante zaagrand (eerst ffe oefenen op rest stukje)
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Ik moet zeggen dat ik die van Bama toch nét iets netter afgewerkt vind, Arthur....
En de breedte heb je denk ik ook niet echt nodig......
Maar het is natuurlijk wel handig om te kijken of het het gewenste effect heeft, dus dremel mij ook even eentje (of leen me je prototype...
)
En de breedte heb je denk ik ook niet echt nodig......
Maar het is natuurlijk wel handig om te kijken of het het gewenste effect heeft, dus dremel mij ook even eentje (of leen me je prototype...
+18)Green Goblin wrote:Ik moet zeggen dat ik die van Bama toch nét iets netter afgewerkt vind, Arthur....![]()
Ik denk niet dat jij de extra breedte nodig hebt. De '03 heeft mooie gaten in de hoofdsteunen, waardoor een beetje tocht komt als je boven de 80 rijdt. In de SLK van Hans betaal je er extra voor en heet het 'air scarf', bij toyota krijg je het er gratis en voor niets bij
Je hebt nu voor je MR2 hetzelfde gedaan als ik al heel lang geleden (15 jaar ofzo) voor mijn oude MX-5 heb gedaan.

Na nog eens goed bekeken te hebben, een paar tipjes:
-ik zou de onderste buitenkanten die nu stuk vrij hangen zo dicht mogelijk laten aansluiten met het originele interieur (wel ca 2 mm vrij houden zodat niet schuurt), bovendien zou je dan op het originele int. alu U-profieltje kunnen plakken waar de ruit precies invalt, voorkomt klapperen van zijkanten van de ruit
-ik zou de buitenste bovenhoeken met dezelfde buiging maken als de zijkant van de hoofdsteunen, ligt dan mooier in lijn
Houdt wel in dat je nieuwe moet maken, maar je hebt toch tijd zat
en heb je nu eerst ffe mooi kunnen oefenen;D

Na nog eens goed bekeken te hebben, een paar tipjes:
-ik zou de onderste buitenkanten die nu stuk vrij hangen zo dicht mogelijk laten aansluiten met het originele interieur (wel ca 2 mm vrij houden zodat niet schuurt), bovendien zou je dan op het originele int. alu U-profieltje kunnen plakken waar de ruit precies invalt, voorkomt klapperen van zijkanten van de ruit
-ik zou de buitenste bovenhoeken met dezelfde buiging maken als de zijkant van de hoofdsteunen, ligt dan mooier in lijn
Houdt wel in dat je nieuwe moet maken, maar je hebt toch tijd zat
Airscarf geeft warme lucht naar voren, geen koude..El Butre wrote:+18)
Ik denk niet dat jij de extra breedte nodig hebt. De '03 heeft mooie gaten in de hoofdsteunen, waardoor een beetje tocht komt als je boven de 80 rijdt. In de SLK van Hans betaal je er extra voor en heet het 'air scarf', bij toyota krijg je het er gratis en voor niets bij
- Surferdude
Nu is het ook warm hoor..rsevo6 wrote:Airscarf geeft warme lucht naar voren, geen koude..
Van klapperende zijkanten heb ik geen last..rsevo6 wrote:-ik zou de onderste buitenkanten die nu stuk vrij hangen zo dicht mogelijk laten aansluiten met het originele interieur (wel ca 2 mm vrij houden zodat niet schuurt), bovendien zou je dan op het originele int. alu U-profieltje kunnen plakken waar de ruit precies invalt, voorkomt klapperen van zijkanten van de ruit
Die van bama is ook mooier, deze is nog niet klaar..Green Goblin wrote:Ik moet zeggen dat ik die van Bama toch nét iets netter afgewerkt vind, Arthur....![]()
(of leen me je prototype...)
Ja, lekker,en dan weer kwijt raken in je deur zeker!
rsevo6 wrote:Lekker geknutseld zie ik..
Paar tipjes misschien:
-door met gasbrandertje langs de rand te waaieren kan je de rand "vlampolijsten" (smelt de rand beetje rond) is netter dan een vierkante zaagrand (eerst ffe oefenen op rest stukje)![]()
Die tips neem ik mee, bedankt. Ik wilde ook kijken of ik ergens een mooi afwerkrandje kan vinden. Vandaag al op pad geweest naar mijn locale rubber leverancier (http://www.groenrubber.nl) maar die hadden een crematie dus morgen maar weer even langs gaan.
Dus heb je hem nu ook helemaal niet nodig, meeste zin heeft het (schermpje of airscarf) met koud weer, nu wil je juist airco JA JUIST NU: open rijdend lekker koel airco briesje in je gezicht terwijl de zon op je kop brandtSurferdude wrote:Nu is het ook warm hoor..![]()
Wacht maar tot je een keer een grote vrachtwagen tegenkomt in tegengestelde richting, bij mijn schermpje sprong er toen door de rukwind een barst in de zaag hoek van het uitstekende stuk..Surferdude wrote:Van klapperende zijkanten heb ik geen last.
Transparante ruit ga je toch geen zwarte rand omheen maken..Surferdude wrote:Die tips neem ik mee, bedankt. Ik wilde ook kijken of ik ergens een mooi afwerkrandje kan vinden. Vandaag al op pad geweest naar mijn locale rubber leverancier (http://www.groenrubber.nl) maar die hadden een crematie dus morgen maar weer even langs gaan.
Mooiste afwerking is gewoon vlampolijsten, krijg je mooi afgeronde transparante rand van