Na er ruim anderhalf jaar met plezier in te hebben gereden, moet ik vanwege financiële overwegingen mijn aller eerste auto waar ik hard voor heb gewerkt, verkopen omdat hij te duur is geworden. Ik stap weer op de brommer en zoek eventueel een kleine auto ter vervanging. Dit komt omdat ik sinds dit jaar weer voltijds studeer.
De MR2 heeft zo'n 228.000 kilometer ervaring, en komt uit 1991.
Deze auto heeft een liefhebber nodig die voor weinig een MR2'tje wil aanschaffen.
Hij heeft dan ook z'n aandachtspuntjes:
Carrosserie;
-Alle panelen zijn in goede staat, alleen op de dorpels is wat roest te vinden.
Lakwerk;
-De hele auto is door de vorige eigenaar opnieuw overgespoten.
-Op de rechter achter wielkast zit wat kleurverschil t.o.v. de basislak, omdat daar waarschijnlijk ooit een reparatie is verricht en door de vorige eigenaar zelf is overgespoten.
-Op de achterspoiler zitten bubbeltjes onder de lak (bekende eigenschap)
-Op het dak beginnen zich voor wat blaasjes te vormen, en heeft een lelijk plekje aan de achterkant van het dak.
-De achterbumper heeft een kus gehad van een buurtgenoot die geen briefje achterliet en heeft dus wat lakschade.
-De rechter deur heeft wat krasjes.
Motorisch;
-De auto verbruikt wat olie, bekende eigenschap van de gen2 motor. Het ligt er aan hoe zwaar je rechter voet is hoeveel olie er doorheen gaat, 1 liter op 1100 kilometer moet geen probleem zijn als je rustig rijdt.
-Als het erg nat weer is, heeft naar vermoeden de ontsteking een beetje last van de vocht; hij slaat dan wat lastiger aan en als je veel gas geeft in lage toeren (onder ca. 2000 tp/m) dan slaat hij soms over. Makkelijk op te lossen probleempje, dit is helemaal over als de motor warm begint te worden.
Loopt verder als een zonnetje.
-Uitlaat lekt op de pakking van het spruitstuk op de uitlaat. Het uitlaatsysteem is overigens handgemaakt door Maxi Performance. Ook niet zo'n groot probleem dus.
Overige puntjes;
Af en toe tikt er een stabilisatie stangetje als je een drempel over gaat.
Het interieur is in goede staat, afgezien van het schakelpookje en de hoes.
Gereedschapsset is compleet en origineel.
Er zit zelfs een originele radio van Toyota in met cassettespeler, maar ook een nieuwere originele Toyota CD-wisselaar voor 6 CD's afkomstig uit een Landcruiser.
De dynamo is vorig jaar vervangen.
De voorbanden zijn vorig jaar vervangen.
De remblokken zijn dit jaar vervangen.
Een MR2 die een nieuwe zorgzame eigenaar nodig heeft dus.
De MR2 staat in Zoetermeer
Bij interesse kunt u eventueel ook telefonisch contact opnemen;
0620501448
Vraagprijs €1500.-
Gaat weg tegen elk aannemelijk bod.
Mvg,
Jim Martens

Uploaded with ImageShack.us