Meters
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Iemand ervaring met Raid of Stri-meters ?
Ik koop mijn meters altijd bij de Aldi.... 
Wat wil je meten?
Wat wil je meten?
- Green Goblin
Oliedruk en olietemperatuur.
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
is het de bedoeling dat het een leuk hebbe-dingetje is, of wil je echt werkelijke temperaturen meten, bv met het racen?
Als het een hebbe-dingetje is, werkt het prima, om te kijken of je oliedruk hebt en of je olie warm is. Echter kan vaak toch een paar graden afwijken in vergelijking met de wat duurdere meters, bv blitz greddy defi ect.
Als het een hebbe-dingetje is, werkt het prima, om te kijken of je oliedruk hebt en of je olie warm is. Echter kan vaak toch een paar graden afwijken in vergelijking met de wat duurdere meters, bv blitz greddy defi ect.
- Green Goblin
Nee, de werkelijke waardes vindt ik minder van belang, wat ik wil zien is of de waardes opeens veranderen.
Dus of de olie 100 graden is of 105 interesseert me niet, maar als hij altijd 100 is en hij is opeens 120, dat wil ik graag weten.
Dus of de olie 100 graden is of 105 interesseert me niet, maar als hij altijd 100 is en hij is opeens 120, dat wil ik graag weten.
Ah, dit wordt een interessante thread! Precies wat ik ook zou willen meten.Green Goblin wrote:Oliedruk en olietemperatuur.
Op spyderchat loopt/liep een GB voor een 3-gauge pod voor op de plek van het kastje midden op het dashboard. Maar losse metertjes op de plek van de visor plugs kan natuurlijk ook...
- Green Goblin
Nee echt ? Hm, even in mijn paypal kijken of ik die toevallig al besteld heb....El Butre wrote: Op spyderchat loopt/liep een GB voor een 3-gauge pod voor op de plek van het kastje midden op het dashboard.
- frankie-turbo
raid/stri is een goede low-price meter...
ja afwijking hebben ze allemaal, ook de dure merken.
en het hangt er vooral vanaf waar je de meters plaats
een oliedruk meter in de kop komt namelijk niet boven de 3,5 bar.. terwijl hij bij de oliefilter 5-7 bar kan aangeven..
olietemp in de kop is ook altijd heter als de olietemp bij de oliefilter..
dit omdat de kop vrijwel het einde is van het olietraject in de motor, dus daar is de druk het laagste en de temp het hoogste..
ikzelf heb revotech .. is niet te duur.. en wel gewoon goed.. gebruiken ze veel in de amateur rallysport

ja afwijking hebben ze allemaal, ook de dure merken.
en het hangt er vooral vanaf waar je de meters plaats
een oliedruk meter in de kop komt namelijk niet boven de 3,5 bar.. terwijl hij bij de oliefilter 5-7 bar kan aangeven..
olietemp in de kop is ook altijd heter als de olietemp bij de oliefilter..
dit omdat de kop vrijwel het einde is van het olietraject in de motor, dus daar is de druk het laagste en de temp het hoogste..
ikzelf heb revotech .. is niet te duur.. en wel gewoon goed.. gebruiken ze veel in de amateur rallysport

Zag je niet in het lijstje staan, vandaar. Ik zou 60mm meters bestellen als ik de thread zo doorlees ;-)Green Goblin wrote:Nee echt ? Hm, even in mijn paypal kijken of ik die toevallig al besteld heb....
- Green Goblin
Per PM gedaan. Met adapterplaat voor 52 mm meters.
Ik heb een olie temparatuur meter. En deze zat eerst in de aw11 en nu in de celica. Alleen merk ik nu dat de temparatuur in de aw11 hoger is dan in de celica. En dat het in de aw11 sneller op temparatuur was dan in de celica. De Max in aw11 100/110 graden. En de celica zo rond de 80/85 graden. En in bij de auto's van af het oliefilter. En ja ik heb iegelijk gewoon om een beetje de temparatuur in de gaten te houden. En wil ei gelijk nog een olie druk meter plaatsen.
In mn vriendin der turbo swift zitten 3 Stri meters, werken super..
Aansluitsensoren enz zitten er bij, word het alleen maar makkelijk van
goed compleet.
Ze heeft de turbodruk - oliedruk - olietemperatuur meter..
Aansluitsensoren enz zitten er bij, word het alleen maar makkelijk van
Ze heeft de turbodruk - oliedruk - olietemperatuur meter..
- Green Goblin
De X-line of de DSD ? De DSD wordt al weer prijzig, dus dan ga ik voor de X-line.