Het is een Power enterprices turbokit,
Deze heb ik ook op mijn ZZW30. Als atec tuning deze kit heeft geinstaleerd de auto laten staan.
Eerst uitzoeken of er een piggy bag ECU is geplaats en of er een andere brandstofpomp is geplaatst, en grotere injectoren zo niet de auto staan laten anders rij je gegarandeerd je blok stuk.
ook moet er een modificatie gedaan worden aan beide lamda sondes.
En inderdaat zonder andere uitlaat = no go.
Vraag mangement lampje met turbo kit
Moderator: Pieten
-
larsijzerman
- Knop gevonden hoor !
hallo, weer terug! oke jij hebt dus dezelfde kit? maar ook zonder intercooler?
-
larsijzerman
- Knop gevonden hoor !
Daar was ik weer.... Er zitten andere injectoren in en er is idd wat veranderd aan de ecu. Volgende week komt er een ander uitlaat systeem op dat is inmiddels binnen! Is er mischien dat jullie weten iets dat je kan aansluiten? op zo`n zij inlaat zodat er meer frisse
lucht bij de inlaat van de motor komt? Volgens hun kan het best zonder intercooler alleen met intercooler is er idd nog meer vermogen dat wel ja!
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Ik weet in elk geval dat je een OBDII-lezer aan zou kunnen sluiten op de stekker die links onder je dashboard zit, zodat je een foutcode krijgt en weet waarom je CEL brandt.
Heb je die code al uitgelezen ? Ik wil wel in mijn glazen bol kijken, maar die staat op dit moment ter reparatie bij de dealer.
Heb je die code al uitgelezen ? Ik wil wel in mijn glazen bol kijken, maar die staat op dit moment ter reparatie bij de dealer.
-
larsijzerman
- Knop gevonden hoor !
met plaatsen van de uitlaat word hij uitgelezen.
- frankie-turbo
naja.. bij een turbo hoort een lucht koeler... drukvulling + hoge compressie + hete inlaat lucht = einde blok binnen korte tijd...
alleen diesels kunnen zonder intercooler.. maar dta is compleet andere techniek
naar mijn weten is er in de history van de autotechniek nooit een auto geleverd met turbo en zonder intercooler.. dat zal niet zo zijn voor jan lul..
ik raad je aan om een intercooler te plaatsen.. laat atec maar lulle
ik durf te wedde dat de cel code komt van een kapotte knocksensor.. wat alleen maar zegt dat je detonatie hebt, en dat sloopt je blok..
alleen diesels kunnen zonder intercooler.. maar dta is compleet andere techniek
naar mijn weten is er in de history van de autotechniek nooit een auto geleverd met turbo en zonder intercooler.. dat zal niet zo zijn voor jan lul..
ik raad je aan om een intercooler te plaatsen.. laat atec maar lulle
ik durf te wedde dat de cel code komt van een kapotte knocksensor.. wat alleen maar zegt dat je detonatie hebt, en dat sloopt je blok..
- Green Goblin
Ik wel.
VWB de CEL. Het kan iets lulligs zijn, zoals een kapotte verwarmingsdraad in je lambda-sonde, of het kan iets zijn dat je blok om zeep helpt. Kan nog al een verschil uitmaken.And regarding the lack of an intercooler: with low pressure you really don't need any. Saab low pressure turbo from the early 90's never had any intercooler and neither any APC-system for controlling the pressure. It was only mechanical controlled with the wastegate. 0,3 -0,4 bar was the standard load and I thought that was just enough.
- Green Goblin
Btw, niet dat ik zeg dat een intercooler onzin zou zijn hoor, bij deze setup. Het hoeft alleen niet de oorzaak te zijn van de foutmelding.
Op deze kit (Power Enterprise) zit hij in elk geval niet standaard op. Maar het zou geen kwaad kunnen om er een te monteren lijkt me.
Op deze kit (Power Enterprise) zit hij in elk geval niet standaard op. Maar het zou geen kwaad kunnen om er een te monteren lijkt me.
- Green Goblin
- frankie-turbo
begin jaren 90 konden motoren een stuk meer verdragen als nu.. het is tegenwoordig allemaal precisie materiaal met minimale spelingen en marges..
de onstekingen waren vroeger ook lang niet zo scherp getimed..
dus hoe dan ook.. ik zou er niet mee rijden zonder intercooler en ik blijf erbij dat de cel code een directe oorzaak is van rijden zonder intercooler..
de onstekingen waren vroeger ook lang niet zo scherp getimed..
dus hoe dan ook.. ik zou er niet mee rijden zonder intercooler en ik blijf erbij dat de cel code een directe oorzaak is van rijden zonder intercooler..
- Green Goblin
Zonder te weten welke foutcode het is, kun je dat nooit zeggen. Het kan natuurlijk echt van alles zijn.
- frankie-turbo
zorg iig dat je zeker weet dat de brandstofpomp vervangen is.. en dat je injectoren en ecu aangepast zijn.. zonder werkt het gewoon niet lang
een arm lopende motor rijdt op gevoel perfect, je merkt er weinig van, tot hij stukjes metaal begint te tuffen... het feit dat je nu een cell-code krijgt kan vrijwel niet anders liggen aan het feit dat er met de aanpassing wat fout is gegaan of dat ze delen niet aangepast hebben.. je krijgt niet zomaar een cell-code.. het zou heel erg toevallig zijn dat er nu iets stuk gaat wat niet te maken heeft met de aanpassing gezien het feit dat het zo kort na de aanpassing gebeurde..
naar mijn weten valt een zzw30 ecu niet te chiptunen en zal er dus gewerkt moeten worden met een piggypack, die de brandstof mapping en ontsteking overneemt..
heb je geen rekening gekregen waar de gebruikte onderdelen op staan?
een arm lopende motor rijdt op gevoel perfect, je merkt er weinig van, tot hij stukjes metaal begint te tuffen... het feit dat je nu een cell-code krijgt kan vrijwel niet anders liggen aan het feit dat er met de aanpassing wat fout is gegaan of dat ze delen niet aangepast hebben.. je krijgt niet zomaar een cell-code.. het zou heel erg toevallig zijn dat er nu iets stuk gaat wat niet te maken heeft met de aanpassing gezien het feit dat het zo kort na de aanpassing gebeurde..
naar mijn weten valt een zzw30 ecu niet te chiptunen en zal er dus gewerkt moeten worden met een piggypack, die de brandstof mapping en ontsteking overneemt..
heb je geen rekening gekregen waar de gebruikte onderdelen op staan?
- Green Goblin
Misschien heeft hij wel euro 95 getankt....
-
larsijzerman
- Knop gevonden hoor !
Hey,
Nee ik heb er geen 95 mee getankt, Rijd zelf een dikke saab turbo en daar gaat ook 98 in. Heb ook busjes octaanverhoger in de mr2 zien liggen... Maar gwn 98 getankt dus! De uitlaat lekt nu ook, wellicht komt daar de storing vandaan. Er is iets veranderd aan de ecu zij mn maat maar dat zal wel zijn wat jullie zeggen dan, wist ie niet presies. Er zit trouwens ook nog een extra oliekoeler op. Watertemp. blijft trouwens gewoon zoals het hoort... Fijn om te horen dat er nog meer mensen zijn die zonder intercooler rijden. Mischien dat ik er maar 100km mee rijd hoor maar vond het ook gewoon allemaal wel intressant zeg maar
Ben benieuwd hoe het blokje de andere uitlaat gaat vinden! Dat laat ik dan weten...
Nee ik heb er geen 95 mee getankt, Rijd zelf een dikke saab turbo en daar gaat ook 98 in. Heb ook busjes octaanverhoger in de mr2 zien liggen... Maar gwn 98 getankt dus! De uitlaat lekt nu ook, wellicht komt daar de storing vandaan. Er is iets veranderd aan de ecu zij mn maat maar dat zal wel zijn wat jullie zeggen dan, wist ie niet presies. Er zit trouwens ook nog een extra oliekoeler op. Watertemp. blijft trouwens gewoon zoals het hoort... Fijn om te horen dat er nog meer mensen zijn die zonder intercooler rijden. Mischien dat ik er maar 100km mee rijd hoor maar vond het ook gewoon allemaal wel intressant zeg maar
-
larsijzerman
- Knop gevonden hoor !
Van de week komt de andere uitlaat erop en word het spruitstuk gelast, zit nu een scheurtje in... wellicht door de druk die de huidige uitlaat geeft! uiteraard word hij ook uitgelezen voor de foutmelding
- Green Goblin
Als het spruitstuk lekt, krijg je sowieso een foutcode.