Hallo,
sinds de winter vertikt mijn antenne het om nog te functioneren. Je hoort het motortje wel draaien, maar de antenne komt niet omhoog.
Weet iemand of ik de motor moet vervangen of kan dit met een klusmiddagje snel opgelost worden?
Kapotte antenne
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Ligt niet aan de motor, maar aan de antenne. Er zit een "spriet" aan, en daar zijn de tandjes vanaf/is afgebroken. Die moet je vervangen.
- Brainfreezz
- Ik lul al aardig mee !
Oké, dankjewel! Dan zal ik die snel gaan bestellen, het is echt een ergenis namelijk 
- Green Goblin
Antenne demonteren.
Je kunt de antenne voorzichtig openschroeven (zwarte 'motor'gedeelte achter je binnenbekleding). 9 van de 10 keer is dan het witte stripje afgebroken of zijn een aantal tandjes afgebroken. Het motortje wil dan wel maar heeft niets om verder te trekken...
Wel oppassen want er zit normaal gesproken veel vet achter het afdekkapje...
Je kunt de antenne voorzichtig openschroeven (zwarte 'motor'gedeelte achter je binnenbekleding). 9 van de 10 keer is dan het witte stripje afgebroken of zijn een aantal tandjes afgebroken. Het motortje wil dan wel maar heeft niets om verder te trekken...
- Brainfreezz
- Ik lul al aardig mee !
Nee ik krijg echt hele slechte ontvangst als de antenne erin zit:*(Ricardos wrote:Als bij mij de antenne er in zit heb ik nog prima bereikjij niet?
Green Goblin wrote:Antenne demonteren.
heb ik al een keer gedaan maar dat zag er allemaal wel goed uit:huh:
- mr2PUNTfreak
Er zit een pees in met tandjes (tandheugel) die zit binnen in de spriet (tandheugel), die is waarschijnlijk kapot, mist wat tanden of gebroken.
Als je het dopje dat aan de buitenkant van de auto gemonteerd zit waar de antenne uitkomt eraf draait, kun je de spriet als het goed is zo verwijderen, als je dan de nieuwe erin drukt, en je doet dan de radio uit, wordt hij vanzelf meegetrokken naar binnen toe, tenminste zo is het bij mij wel gelukt, wel even met 2 man doen.
Als je het dopje dat aan de buitenkant van de auto gemonteerd zit waar de antenne uitkomt eraf draait, kun je de spriet als het goed is zo verwijderen, als je dan de nieuwe erin drukt, en je doet dan de radio uit, wordt hij vanzelf meegetrokken naar binnen toe, tenminste zo is het bij mij wel gelukt, wel even met 2 man doen.
mr2PUNTfreak wrote:Er zit een pees in met tandjes (tandheugel) die zit binnen in de spriet (tandheugel), die is waarschijnlijk kapot, mist wat tanden of gebroken.
Gaan we dat vanmiddag eens proberen