Ligt je MR2 tot het laatste schroefje uit elkaar omdat hij heftig getuned wordt ? Of wordt je tweezitter volledig gerestaureerd voor de eeuwigheid ? Hier kun je je project delen met de andere leden...
Komende week word de motor goed gereinigd van binnen door het lokale revisie bedrijf.
Nu zit ik rond te kijken, ook op Ebay, naar pakkingen/keeringen e.d.
Ik kom zelfs (rebuild) sets tegen waar zuigers, zuigerveren, oliepomp, waterpomp, pakkingen-keeringen etc etc in zitten.
Nu bestel ik niet gelijk iets, maar zoiets is wel erg aantrekkelijk!, iemand ervaring hiermee?
Als je het goed wil doen kan je beter kijken naar het echte spul.
Voor dat geld kan je weinig verwachten denk ik, zou zonde zijn als het na een jaar er allemaal weer uit moet
Dit wordt wel ff grondig aangepakt zeg! Hier hou ik nu van, een echte complete revisie om gewoon te zorgen dat een emmer weer volledig als nieuw de weg op gaat!
* kuch * Inmiddels kan ik het stof van mn motor afblazen
Heb het sinds vorige week weer opgepakt, had een lange tijd geen tijd- zin erin vanwege mn werk & sport.
Het blok is inmiddels netjes gespoten en staat klaar om opgebouwd te worden.
Inmiddels ben ik druk bezig met het schoonmaken/spuiten/polijsten van onderdelen.
Klein voorbeeldje:
Na mn ontvetterbak, en ff gauw gemonteerd:
Gedeelte gestraalt en gepolijst:
Nog genoeg werk te doen
Inmiddels is er ook een overhaul' kit onderweg, samen met ARP cilinderkop-drijfstang & vliegwiel bouten
De krukas mag ik morgen weer ophalen na een polijstbeurtje, waarna de ACL krukas & drijfstanglagers het blok in kunnen..
Deze had ik al een tijdje liggen, de imi Greddy intercooler:
Eerst beugels e.d in de ontvetterbak-straalkast toen een grondverf gegeven;
Daarna netjes zwart gemaakt;
Alle boutjes & moertjes ook even mooi gestraalt, lijkt toch netter he..
Toen was het even koffietijdd!
Daarna ben ik begonnen aan het inlaadspruitstuk:
Wil/wou hem eigelijk polijsten.. Maar wil het mezelf niet aandoen met al die hoekjes e.d ..
Ook deze netjes gestraalt nu dus;), het 'turbo' plaatje eraf gehaald, opgepoetst, misschien dat hier nog andere kleuren opkomen.
Dynamo bracket gemonteerd met de gestraalde bouten-moeren.
' ding is echt LOEIzwaar
Tussendoor nog even mn krukas opgehaald, deze is weer super netjes nu! Thanks nog