Scheur uitlaat

Ouwehoer hier een end weg

Moderator: Pieten

Masacur
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Ik rij nu al een aantal maanden met een gescheurde flexipijp.
Erg gaaf geluid, ze horen je van 3 km ook aankomen. Alleen bij 2k rpm onder weinig deellast heb je beetje traktor geluid.
Ik rijd voornamelijk korte ritten en dan is het wel te doen.
Van het weekend een wat langere rit gedaan en begon een beetje irritant te worden, zelfs met oordoppen in :lach:

Waar de flexipijp op een flens moet aansluiten daar is die ongeveer halfrond gescheurd.
Ik moet even een tijdelijke reperatie hebben. Is het mogelijk om hier wat uitlaaat wrap om heen te doen of helpt dat niet?
Zijn er nog andere opties?

MvG
frankie-turbo
Type MR2: AW11
hmm die wrap houdt niet lang.. denk dat je echt moet gaan lassen of een andere pijp moet maken..
J_MR2
Gewoon even een nieuw flexibel stuk eronder bakken ;)
Misschien tot die tijd met wat uitlaadcement en heatwrap/slangklem?
Masacur
Ok, bedankt voor de info. Ik wil een tijdelijke oplossing zonder te lang onder de auto te liggen. Aangezien het blok er deze winter toch uitgaat.....
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
gun gum smeren en results:P
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Masacur wrote:Ok, bedankt voor de info. Ik wil een tijdelijke oplossing zonder te lang onder de auto te liggen. Aangezien het blok er deze winter toch uitgaat.....

???

Kom maar op met die tafel.;D
Masacur
Wil hem overplanten in een LHD targa :) om met mooi weer lekker mee te toeren. Misschien komt er dan nog een RHD turbo Coupe bij voor af en toe het circuit op te gaan en voor slecht weer. En dan hou ik deze voor spare parts. Dat zijn de ideeen op dit moment.

Ga er van de week even onder kruipen om een oplossing te zoeken om het geluid wat te dempen, moet over 3 maanden terug naar Nederland rijden en dat is zo niet te doen, zelfs niet met oordoppen in :)
MRspeed
Ik lul al aardig mee !
ik zeg nogmaals gungum:)
shenron
ik heb hetzelfde gehad en gungum werkt even geen grap 5 minuten op een flexiebel deel, het beweegt en dan breekt de gungum er gewoon af.
wat bij mij wel even heeft geholpen maar dat was op een n/a 2.0.
Is, isolatie tape eromheen wikkelen maar dan ook echt wel een laagje en dan staaldraad eromheen wikkelen en of een paar brede slangenklemen.
maar dat is echt maar voor even voordat ook weer scheurt en weer herrie gaat maken.
MMaddict
Als het een klein gat of scheur is kun je tijdelijk misschien wat twee componenten spul gebruiken...

http://en.wikipedia.org/wiki/J-B_Weld

Maar als je hem toch gaat overzetten.... waarom niet gewoon een nieuw flexibel deel? maken moet je het dan toch.
Masacur
MMaddict wrote:Als het een klein gat of scheur is kun je tijdelijk misschien wat twee componenten spul gebruiken...

http://en.wikipedia.org/wiki/J-B_Weld

Maar als je hem toch gaat overzetten.... waarom niet gewoon een nieuw flexibel deel? maken moet je het dan toch.
Yep, dat ga ik dan ook doen. Maar moet even tijdelijk gemaakt worden om naar Nederland te rijden. 60 rijden op de snelweg gaat hem niet worden :)

Anyway, heb het vandaag (tijdelijk) gerepareerd met........... siliconenkit.
Tip van iemand die jarenlang in de racerij heeft gewerkt en Aston Martin motoren in elkaar heeft zitten schroeven, dus ik had er wel vertrouwen in.
MMaddict
Masacur wrote:Yep, dat ga ik dan ook doen. Maar moet even tijdelijk gemaakt worden om naar Nederland te rijden. 60 rijden op de snelweg gaat hem niet worden :)

Anyway, heb het vandaag (tijdelijk) gerepareerd met........... siliconenkit.
Tip van iemand die jarenlang in de racerij heeft gewerkt en Aston Martin motoren in elkaar heeft zitten schroeven, dus ik had er wel vertrouwen in.

Hmmm, dat zou zomaar kunnen werken!

Flexibel en hitte bestendig :)\

Mag je nu zeker 24u niet rijden?
Masacur
Had het om 10 uur 's ochtends op school gedaan. Na een uurtje was het al kneiter hard. Ben om 7 uur 's avonds naar huis gegaan. Zal wel goed komen, is maar een ritje van 10 min naar huis en laat het dan een aantal dagen nog wat verder uitharden.
shenron
En is het een beetje dicht gebleven ?
Masacur
Zit nu met siliconen kit en een metalen tie-wrap eromheen. Stationair hoor je de motor niet en zodra het gas open gaat wordt die wat luider ;). Maar......d'r is mee op de snelweg te rijden nu terwijl je naar de radio kan luisteren. Binnenkort nog ff olie checken en dan is ie klaar om volgende maand weer terug naar Nederland te komen.
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Mooie oplossing zo.;)
Post Reply