Draadje over bij AW11 en distributie niet op tijd
Moderator: Pieten
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Afgelopen disdag avond de lagerschalen gewisseld van de krukas met de motor nog in de auto. Dat is eigenlijk best goed te doen. Uitlaat eronder weg, carterpan eraf (gelukkig zat deze dit keer met pakkingen ertussen).
Middelste brug laten zitten voor wat ondersteuning.
Dan de schalen eruit zien te drukken. Het eerste stukje gaat makkelijk, at lukt gewoon met een stompe schroevendraaier, maar dan...
Uiteindelijk met een voelermaatje van 50 eruit kunnen krijgen.
Erin ging eenvoudig. Ik wil nu alleen voor de zekerheid nog even de speling opmeten dus plastigauge laten komen. Dinsdag avond waarschijnlijk weer even verder.
Middelste brug laten zitten voor wat ondersteuning.
Dan de schalen eruit zien te drukken. Het eerste stukje gaat makkelijk, at lukt gewoon met een stompe schroevendraaier, maar dan...
Uiteindelijk met een voelermaatje van 50 eruit kunnen krijgen.
Erin ging eenvoudig. Ik wil nu alleen voor de zekerheid nog even de speling opmeten dus plastigauge laten komen. Dinsdag avond waarschijnlijk weer even verder.
Marcel van der Heide
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Peter, nog even geduld.
Ik had afgelopen dinsdag een dag vrij om aan het wagenpark te werken.
1e mijn Mondeo door de keuring helpen. Na het vervangen van de linker koplamp en veel gepruts met de schakelaar van de achteruitrijlampen goedgekeurd (overigens zonder werkende achteruitrijlampen, bleek uiteindelijk pas vanaf 1995 verplicht te zijn. Die van mij is van 1994 hehe).
Daarna de Voyager aangepakt, extra brandstofpomp geplaatst om het zomaar afslaan te voorkomen. Bleek dat er zelfs helemaal geen pomp in de tank zat. Nu werkt de pomp nog even via de mistlampen Hehe, het was een beetje laat geworden. Maar het resultaat is geweldig, eindelijk kan ik de turbo weer de sporen geven. De MR2 stond als laatste op het lijstje dus die is weer naar morgenavond verplaatst. Maar, ik heb alle lagerschalen nu gechecked, nog een drietal vervangen en nu draait hij wel op de hand goed rond dus ik heb goede hoop.
To be continued.....
Ik had afgelopen dinsdag een dag vrij om aan het wagenpark te werken.
1e mijn Mondeo door de keuring helpen. Na het vervangen van de linker koplamp en veel gepruts met de schakelaar van de achteruitrijlampen goedgekeurd (overigens zonder werkende achteruitrijlampen, bleek uiteindelijk pas vanaf 1995 verplicht te zijn. Die van mij is van 1994 hehe).
Daarna de Voyager aangepakt, extra brandstofpomp geplaatst om het zomaar afslaan te voorkomen. Bleek dat er zelfs helemaal geen pomp in de tank zat. Nu werkt de pomp nog even via de mistlampen Hehe, het was een beetje laat geworden. Maar het resultaat is geweldig, eindelijk kan ik de turbo weer de sporen geven. De MR2 stond als laatste op het lijstje dus die is weer naar morgenavond verplaatst. Maar, ik heb alle lagerschalen nu gechecked, nog een drietal vervangen en nu draait hij wel op de hand goed rond dus ik heb goede hoop.
To be continued.....
Marcel van der Heide
Zucht,
Het goede nieuws is, hij loopt.
Het slechte nieuws, het klinkt alsof de zuigers gewoon de kop uit willen rammen.
Conclusie, een 4age is toch iets fijngevoeliger als ik had ingeschat .
Nu maar even beraden wat te doen. Toch nog maar een 4age blokje scoren die wel loopt, of maar gaan swappen naar een 3sgte en de v6 plannen voor later laten schieten....
Iemand een idee wat een goed 3sgte blokje kost inclusief swap? Ik ga namelijk niet zelf lassen aan blokophanging.
Het goede nieuws is, hij loopt.
Het slechte nieuws, het klinkt alsof de zuigers gewoon de kop uit willen rammen.
Conclusie, een 4age is toch iets fijngevoeliger als ik had ingeschat .
Nu maar even beraden wat te doen. Toch nog maar een 4age blokje scoren die wel loopt, of maar gaan swappen naar een 3sgte en de v6 plannen voor later laten schieten....
Iemand een idee wat een goed 3sgte blokje kost inclusief swap? Ik ga namelijk niet zelf lassen aan blokophanging.
Marcel van der Heide