Als je er over na denkt zou het technisch ook niet mogelijk zijn op de emmer aangezien de emmer maar 1 remleiding naar achteren heeft. (deze wordt uiteindelijk gesplitst in de motor ruimte naast je Koppelingsslang)Paul vd Plas wrote:Weet je dit heel zeker?
Edit; opgezocht. Je hebt gelijk! Mr2 heeft voor en achter ipv kruislings
Alleen voorremmen werken
Moderator: Pieten
Michelinmannetje wrote:In het algemeen wordt dat bijna nooit gedaan reviseren, meestal wordt het gelijk vervangen. Kost ook minder tijd. Misschien dat je er nog een mooi gebruikt kunt kopen.
Michel, ik snap dat je het goed bedoeld maar de emmer is toch een andere auto als algemeen....
Je kunt wel revisie kitjes kopen voor de hoofdremcilinder van de emmer.
Bij een tweedehandse weetje ook niet wat je koopt, dat blijft dus ook een gok.
Als je toch bezig bent kun je misschien net zo goed upgraden naar een 1" hoofd remcilinder, dit verbeterd niet de rem eigenschappen, maar wel de feel in het pedaal.
Wolfkatz bied deze onderandere aan maar ik weet ook dat (ik dacht) Paul woods er een van een toyota busje heeft gebruikt.
Ik heb mijn hoofdremcilinder nog niet (hoeven te) vervangen dus ik kan je helaas niet aan part. nummers helpen.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Je zult het ook wel goed bedoelen MM, maar het remsysteem van een MR2 is echt niet zo veel anders dan van een andere auto. De hoofdremcilinder is ook gewoon een hoofdremcilinder, wat voor de ene hoofdremcilinder geldt, geldt ook voor die van een MR2.MMaddict wrote:Michel, ik snap dat je het goed bedoelt maar de emmer is toch een andere auto als algemeen....
Je kunt wel revisie kitjes kopen voor de hoofdremcilinder van de emmer.
Bij een tweedehandse weetje ook niet wat je koopt, dat blijft dus ook een gok.
Natuurlijk zijn er revisiesetjes voor te koop, en natuurlijk heb je altijd kans op een defect tweedehands onderdeel. Maar wat heeft dat er mee te maken dat een MR2 "een ander auto is als algemeen" ? De keuze tussen gebruikt en nieuw heb je altijd, met zijn voor en zijn nadelen, dat geldt voor elke auto.
Als je zeker weet dat het de hoofdremcilinder is, dan zou ik eens gaan zoeken op de onderdelenlijn.
Green Goblin wrote:Je zult het ook wel goed bedoelen MM, maar het remsysteem van een MR2 is echt niet zo veel anders dan van een andere auto. De hoofdremcilinder is ook gewoon een hoofdremcilinder, wat voor de ene hoofdremcilinder geldt, geldt ook voor die van een MR2.
Natuurlijk zijn er revisiesetjes voor te koop, en natuurlijk heb je altijd kans op een defect tweedehands onderdeel. Maar wat heeft dat er mee te maken dat een MR2 "een ander auto is als algemeen" ? De keuze tussen gebruikt en nieuw heb je altijd, met zijn voor en zijn nadelen, dat geldt voor elke auto.
Als je zeker weet dat het de hoofdremcilinder is, dan zou ik eens gaan zoeken op de onderdelenlijn.
Ik zei het omdat Michel de MR2 steeds benaderde van uit een algemeen/ subjectieve kennis/mening en die in deze gevallen dus niet opgingen.Michelinmannetje wrote:Je remmen zijn kruislings gescheiden, dit verminderd dat de auto naar 1 kant wordt getrokken bij defecte remmen/remleidingen.
Daarnaast hou ik de opties open en laat ik Thijs kiezen ipv dat ik sommige opties gelijk veroordeel.
Michel veroordeeld revisie omdat vervangen makkelijker is, terwijl Thijs juist aangeeft dat ze zo duur zijn....
Objectiviteit over subjectiviteit.
Maar Green, als ik foute informatie geef moet je het zeker zeggen!
- Paul vd Plas
- Ik lul al aardig mee !
zal het niet dat verdeel verdeel klepje zijn wat recht onder de hoofdremcilinder zit? misschien is die vastgerot.
Maar als dat het euvel zou zijn en die vast zou zitten zou dan bij de cilinder test het pedaal niet gewoon moeten blijven staan?Paul vd Plas wrote:zal het niet dat verdeel verdeel klepje zijn wat recht onder de hoofdremcilinder zit? misschien is die vastgerot.
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
Ik zei dat omdat als je moet gaan reviseren demonteer je het, waarom dan niet gelijk een nieuwe als je dan toch bezig bent. Ik snap het wel maar ik doe liever alles in 1x goed. Aan de andere kant, wij reviseren ook wel eens een wielremcilinder ipv een nieuwe klauw. Dit kost de klant minder dan een geheel nieuwe klauw. Maar je bent ook weer een tijdje bezig met de cilinders.
-
Thijs van wijk
- Ik lul al aardig mee !
Vandaar ook liever reviseren.
Drukt de kosten! Tijd maakt me wat minder uit.
Weet niet of je van plan was om het zelf te doen maar je moet wel weten wat je doet, je moet alles goed voor en na behandelen, het goede gereedschap gebruiken en weer goed in elkaar zetten.Thijs van wijk wrote:Vandaar ook liever reviseren.![]()
Het verkeerde gereedschap of vet/ olie kan beschadigingen/ lekkages opleveren...
Met je remmen wil je geen risico's nemen.
Er zijn ook bedrijven die het kunnen.
Vond deze twee bijv. via google:
http://www.motorenrevisie-artur.nl/remcilinders.html
http://www.mosterdnaaldwijk.nl/remservi ... ge=revisie
Informeren kan geen kwaad.
Deze zit bij mij in de buurt, hier haal ik mijn remleidingen en laat ik mijn Dynamo's e.d. reviseren.
http://www.ronda-harderwijk.nl/index.ph ... den/remmen
-
Thijs van wijk
- Ik lul al aardig mee !
Thanks! Zeer nuttige links!
Top!
Top!