6 cilinder sw20????
Moderator: Pieten
-
harry,s bleu mr2
is de mr2 sw20 ook standaard met een 6 cilinder marco vertelde een 6 cilinder ligt erzo in ik had daar graag wat meer info over gehad en welk type dat is of welke 6 cilinder erin past
Gebruik de zoekfunctie hiervoor. Er zijn hier erg veel topics overgeweest met de voor en nadelen en wat er bij komt kijken.
Overigens is een sw nooit met een zes cilinder geleverd.
Overigens is een sw nooit met een zes cilinder geleverd.
De volgende 6 cilinders gaan er relatief makkelijk in en zijn relatief vaak gedaan.
3vz-fe
1mz-fe
2gr-fe
De reden waarom ze er zo makkelijk in gaan is omdat de bak in de SW op 3 steunen zit en de motor maar op 1 steun.
Hierdoor verplaatst de bak niet t.o.v. het frame. Doordat de sw20 normaal een 4 cilinder in lijn heeft en een V6 2x 3 cilinders naast elkaar heeft is de V6 juist net iets korter als de 4 Cilinder. Daardoor heb je alleen een aangepast motorsteun nodig om de boel er in te krijgen.
Minimale aanpassingen per swap:
Complete 3vz-fe met toebehoren+
Sterkere drukgroep, sterkere brandstofpomp, aangepaste uitlaat, aangepaste kabelboom, 1 á 2 meter koel & kachel slang , aangepaste motor steun en aangepaste tellerbak.
Complete 1mz-fe met toebehoren+
Sterkere drukgroep, sterkere brandstofpomp, aangepaste uitlaat, aangepaste kabelboom, 1 á 2 meter koel & kachel slang , aangepaste motor steun en aangepaste tellerbak.
+ after market brandstofdruk regelaar
Dit volgende is het neusje van de Zalm vergeleken met de andere V6en, een stuk meer vermogen en koppel als de 1mz en de 3vz. (is ook gelijk minstens 2x zo duur)
Complete 2gr-fe met toebehoren+
Turbobak, turbo assen en naven, sterkere brandstofpomp, aangepaste uitlaat, aangepaste kabelboom, 1 á 2 meter koel & kachel slang, aangepaste motor steun en aangepaste tellerbak.
3vz-fe
1mz-fe
2gr-fe
De reden waarom ze er zo makkelijk in gaan is omdat de bak in de SW op 3 steunen zit en de motor maar op 1 steun.
Hierdoor verplaatst de bak niet t.o.v. het frame. Doordat de sw20 normaal een 4 cilinder in lijn heeft en een V6 2x 3 cilinders naast elkaar heeft is de V6 juist net iets korter als de 4 Cilinder. Daardoor heb je alleen een aangepast motorsteun nodig om de boel er in te krijgen.
Minimale aanpassingen per swap:
Complete 3vz-fe met toebehoren+
Complete 1mz-fe met toebehoren+
Dit volgende is het neusje van de Zalm vergeleken met de andere V6en, een stuk meer vermogen en koppel als de 1mz en de 3vz. (is ook gelijk minstens 2x zo duur)
Complete 2gr-fe met toebehoren+
Turbobak, turbo assen en naven, sterkere brandstofpomp, aangepaste uitlaat, aangepaste kabelboom, 1 á 2 meter koel & kachel slang, aangepaste motor steun en aangepaste tellerbak.
Brandstofpomp is niet nodig.
Alleen reageert hij hier niet meer op. Da's wel weer jammer als mensen er een beetje moeite voor doen (lees: op gang helpen) om te reageren om vervolgens niets meer terug te krijgen.
Alleen reageert hij hier niet meer op. Da's wel weer jammer als mensen er een beetje moeite voor doen (lees: op gang helpen) om te reageren om vervolgens niets meer terug te krijgen.
-
harry,s bleu mr2
zijn er ook bedrijven dit dit inbouwen en eventueel motoren hebben,want dit is een klus die ik niet zelf kan doen was ook meer uit belangstelling toch bedankt voor de info zal wel lekker rijden he met een 6 cilinder erin
http://www.woodsport.org/joomla/index.p ... onversions
Of Joshma/Hydramr2 mailen, is ook net wat dichterbij
Of Joshma/Hydramr2 mailen, is ook net wat dichterbij
Kleine kanttekening op de 2GR; je kunt op Mr2oc.com de persoon Gouky opzoeken. Hij maakt kant en klare swap-kits.
Je hebt naast bovengenoemde punten namelijk ook een aangepast gaspedaal, ecu en andere headers nodig... Maargoed.. 285pk zonder Turbo.. Brrrr
Je hebt naast bovengenoemde punten namelijk ook een aangepast gaspedaal, ecu en andere headers nodig... Maargoed.. 285pk zonder Turbo.. Brrrr
Sommige halen zelfs 310 pksdarkevo wrote:Kleine kanttekening op de 2GR; je kunt op Mr2oc.com de persoon Gouky opzoeken. Hij maakt kant en klare swap-kits.
Verder horen dat gas pedaal en ecu bij de motor (toebehoren
Bij de motor horen ook een immobilizer, kabelboom en de transponder(ring)
Joshma kan je prima helpen, laatst geswapte blok in zijn emmer is een 1mzfe vvti.
Voor een 2gr kun je beste naar twobrutal.co.uk gaan. Daar is gouky ook actief en bieden ze 2gr groupbuys aan met gouky's kit als optie.
2gr gaat je met inbouw erbij al wel snel €9.000 a €10.000 kosten.
Is wel aan te raden! Camry pomp levert 20-30 LPH meer als de 3SGE pomp...MarcoTwo wrote:Brandstofpomp is niet nodig.
Vergeet niet dat je van 2000cc naar 3000cc gaat!
3sge pomp gebruiken betekent meer slijtage t.o.v. oude motor dus meer risico!
Sommige halen zelfs 310 pksdarkevo wrote:Kleine kanttekening op de 2GR; je kunt op Mr2oc.com de persoon Gouky opzoeken. Hij maakt kant en klare swap-kits.
Verder horen dat DBW-gaspedaal en ecu bij de motor (toebehoren
Bij motor toebehoren horen ook een immobilizer, kabelboom en de transponder(ring)
Ik ben trouwens een vliegwiel vergeten, 2gr is normaal gesproken een automaat. (bv fidanza 130881)
Joshma kan je prima helpen, laatst geswapte blok in zijn emmer is een 1mzfe vvti.
Voor een 2gr kun je beste naar twobrutal.co.uk gaan. Daar is gouky ook actief en bieden ze 2gr groupbuys aan met gouky's kit als optie.
2gr gaat je met inbouw erbij al wel snel €9.000 a €10.000 kosten.
MMaddict wrote:Is wel aan te raden! Camry pomp levert 20-30 LPH meer als de 3SGE pomp...
Vergeet niet dat je van 2000cc naar 3000cc gaat!
3sge pomp gebruiken betekent meer slijtage t.o.v. oude motor dus meer risico!
Neuh, dat ben ik niet vergeten.
Na 17.000 km nooit problemen ermee gehad. Ik dacht eerst ook aan een andere, maar dat is me door Joshma sterk afgeraden als onnodig. Het verbruik is ook niet veel anders dan met een 2.0.
-
harry,s bleu mr2
is niet zo dat ik nu meteen over ga stappen naar een 6 cilinder was beniewd naar de mogelijk heden en ja zo als ik gezien heb zijn er mogelijk heden genoeg
Tuurlijk geven ze zo een pomp overcapaciteit mee maar toyota geeft niet zonder reden de camry een grotere pomp mee als de mr2 NA.MarcoTwo wrote:Neuh, dat ben ik niet vergeten.![]()
Na 17.000 km nooit problemen ermee gehad. Ik dacht eerst ook aan een andere, maar dat is me door Joshma sterk afgeraden als onnodig. Het verbruik is ook niet veel anders dan met een 2.0.
Daarnaast gaat het niet om het gemiddelde verbruik maar het verbruik onder maximale/ hogere belasting. dat is bij de V6 echt hoger.... je kunt niet ergens zoveel meer vermogen uithalen zonder er meer energie in te stoppen....
Slijtage is daarnaast niet lineair maar kwadratisch.
Ik persoonlijk zou het risico gewoon niet nemen. (en dat heb ik dan ook niet gedaan
Ligt ook aan de mapping.