Orginele veren AW11

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Kiahcs
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Er zitten nu van die stuiter stuiter veren onder de AW11 is niet handig als je er iedere dag mee rijd.

Dus wie heeft er een paar orginele veren liggen voor onder een 88 AW11?

Passen orginele veren eigenlijk wel op koni inserts?
Volgens de site van koni wel maar weet niet zeker.

Hoe stel je de koni veren terug naar de orginele facory set up?

Volgens mij met de klok mee wordenze zachter maar wat is het orginele set up zit er een eindpunt en draai je dan x slagen terug?

Na een week rijden ben ik zover dat dit wel een beetje te hard is, als je met meer dan 50 over een normaal geasfalteerde binnenweg gaat die niet geheel glad meer is dan rammelt alles.:3gears:
bond
Zere vingers van het typen..
Alle eerst welkom.

Wat voor veren/schokdempers zitten er nu onder. Ik rij op orginele veren maar heb er gele koni's onder zitten. Deze zijn in hard hied te verstellen. Dit rijd perfect en dat elke dag vond het geweldig. Of is hij ook verlaagd.
Ewoud
Ik rij al jaren met 30mm Apex verlagingsveren en Koni geel schokdempers op maximaal hard ingesteld rond. Wil prima voor elke dag. Verder is mijn ervaring dat met de Koni's op volledig soft ingesteld, het comfort gelijk is aan de originele dempers en veren die ik had voor dat de Apex/Koni combi monteerde.

Als je AW11 te veel rammelt, zou ik eerst eens her en der wat schroeven aandraaien :P

Gewone veren gaan prima passen in combi met je Koni inserts.
Ewoud
Volgens mij heb jij de AW11 met SC-blok van Lars overgenomen, de oude van Dennet. Dan zitten er behalve Koni geel een set verlagingsveren van MAD op, volgens mij waren die 25 of 30mm verlagend.

In combinatie met de vernieuwde stevigere bushing die er destijds opgezet zijn, rijd dat super.
bond
Dus lekker strak en stug dus gewoon topi
Kiahcs
Ik lul al aardig mee !
Dat klopt ik heb deze MR2 van Lars gekocht, goed opgemerkt Ewoud.
Mijn vorige AW11 1985 USA import versie die ik 16 jaar geleden verkocht heb had rondom gele koni inserts en de orginele veren.
Reed prima hard genoeg geveerd.

Deze is blijkbaar opgeschroefd naar maximaal en veert gewoon niet waardoor alles rammelt en klappert als je geen glad asfalt onder de schoenen heb.
Ook maakt de voorwiel ophanging een piepend geluid door die harde bushings w.s. en die Tie ends klapperen er vrolijk op los.

Mag je bushings eigenlijk smeren?

Wie weet de factory setting van een koni insert?

Verder de verlaging hoeft van mij niet speciaal zit dus te denken om orginele veren of wellicht betere met de normale hoogte, vind ik persoonlijk mooier ieder zo zijn ding.

Rijdt er 1000 km per week mee en zou dat liever doen zonder niergordel.

Zal hem eens terug schroeven naar een zachtere setting.

Word vervolgd.

Gr Andre
Green Goblin
Ah, de oude van Dennet. Kan me ook iets herinneren van PU-bushings (heb ik zelf ook), daar wordt het allemaal wel een stuk harder van. Ik rijd op originele veren en inderdaad, alles klappert en rammelt (en piept soms).

Jouw vorige AW11 was een amerikaan, die zijn zachter geveerd (voor de gevoelige amerikaanse kontjes....), dat zou ook nog wel eens mee kunnen helpen.
Ewoud
Wat bedoel je met: "de factory setting van een koni insert" ??
Kiahcs
Ik lul al aardig mee !
Die vorige aw11 had wel koni inserts gemonteerd maar wel de orginele veren, weet niet direct of de amerikaanse veer slapper is dan een europesche?
Heb ook vaak in een europesche aw11 gereden met koni's en orginele veren merkte geen verschil.

De orginele setting van een koni werd gevraagd, daarmee bedoel ik wat staat erin de handleiding als je de inserts monteerd?
Neem aan dat koni af fabriek een bepaalde instelling heeft meegegeven aan de insert en dat je deze dan naar behoefte harder of zachter zet.

Wat ik dus vraag: weet iemand de setting zoals die af fabriek komt of werkt dat zo niet?
Is dat bijvoorbeeld twee slagen vanaf het minpunt iets dergelijks?
Heeft iemand nog zo'n montage/gebruikers handleiding?

Gr Andre
Ewoud
Ik kan wel ff in de montagehandleiding kijken van mijn setje, maar zo uit t hoofd, is er geen standaard setting die Koni aanraad bij montage.
Kiahcs
Ik lul al aardig mee !
Kan je hem inscannen en aan mij mailen?
Bvd
Kiahcs
Ik lul al aardig mee !
Heeft iemand een set orginele veren te veel in zijn rommelschuur hoor ik dat graag
Green Goblin
Ik zal eens kijken wat ik nog heb.
Botter
Knop gevonden hoor !
Wat wil je voor een setje geven?

gr seine
Kiahcs
Ik lul al aardig mee !
:dux-blij_thumb-up: Kratje bier samen leeg maken:dux-blij_thumb-up:
Kiahcs
Ik lul al aardig mee !
Kom ik gelijk ff kijke naar die gele onderdelen donor

Kan je mij de chassisnummers mailen en heb je een aankoopbewijs van dat sloopbedrijf?
Post Reply