Helaas is mijn Mr2 niet door de APK gekomen...Diagnose: lekke schokbrekers achter. Het bedrijf dat de APK uitvoerde kon naar eigen zeggen niet aan de juiste dempers komen, dus nu staat mijn emmer weer thuis en moet ik zelf opzoek.
Door alle bomen in het bos heb ik een paar opties kunnen vinden. Ik zit nu te twijfelen tussen 2 opties:
1: De MR naar een toyota dealer brengen om daar beide dempers te laten vervangen. Ik was op zich tevreden met hoe de auto reed.
2: Een schroefset monteren. Dit zou ik dan sowieso (?) zelf moeten doen. Waardoor ik me afvraag: is dit redelijk gemakkelijk te doen? Ik kan matig tot redelijk sleutelen. De schroefset die ik op het oog heb, komt zonder topmounts. Of weet iemand toevallig een adresje in de regio Amersfoort waar ik dit kan laten doen?
Als ik nog een cruciaal stukje info vergeten ben dan hoor ik het graag!
Alvast erg bedankt voor de hulp...
Vraag mbt demping
Moderator: Pieten
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Als het goed is kun je je eigen topmounts gebruiken. Bij sommige sets, zoals die van BC Racing, zitten de topmounts erbij. Als je weet hoe je je schokdempers moet demonteren, dan kun je ook een schroefset monteren. 
schroefset monteren is niet moeilijk. je moet alleen uitkijken met de topmounts los halen bij de originele omdat de veer onder spanning staat.
en je moet hem uit laten lijnen daarna.
ik heb eventueel nog achterschokdempers liggen, gebruikt, maar nog in redelijk goede staat.
en je moet hem uit laten lijnen daarna.
ik heb eventueel nog achterschokdempers liggen, gebruikt, maar nog in redelijk goede staat.
Bij CAR in Nijkerkerveen doen ze ook aan montage tegenwoordig en hebben ruime ervaring met MR2's (onlangs nog een motorwissel van een MR2 gedaan, welke tijdens de meeting niet gezien mocht worden blijkbaar).
iets voor jou ? misschien