beste ledenmaten .
ik heb destijds van andere gehoord dat als bij een sw20 de distributieriem kapot draait dat dan niet je motor inmekaar loopt maar je kan een nieuwe D.riem erop zetten en verder rijden klopt dat?
vraag 2 is . mijn distributieriem is 20.000 km geleden vervangen door de vorige eigenaar maar nu zien we dat het op de D.riem 1 tandje minder is dan de wiel waar het omheen draait .klopt dat het dan meer verbruikt?
ik wacht graag op jullie antwoord
mv groeten ..
Michelinmannetje schreef:Als je nokkenassen en krukas op tijd zet kun je er gewoon weer een riem opleggen. Maar ik zou het niet zo ver laten komen.
kan dat ja?
bij veel motoren komen de zuigers tegen de kleppen aan. en dan heb je je kleppen krom. dus moet er een andere kop op (kleppen vervangen is niet reëel om te laten doen).
en wat bedoel je met 'nu zien we dat het op de D.riem 1 tandje minder is dan de wiel waar het omheen draait'?
Green Goblin schreef:Over deze man zijn hele raps geschreven!
maar klopt dat dat je met een D.riem met 1 baan minder (dunner) dan de poelie. dat je dan meer verbruikt of klopt dat niet?
zal niets voor niets 2 verschillende riemen voor een bouwjaar zijn tog?
Nee volgens mij heb je een ander probleem, houd hij ook in als hij koud is?
Denk dat je de lambda sensor dan eens moet controleren op zijn werking.
Weet niet wat je verbruik momenteel is?
hij houd wel in als die koud is dan moet ik ff gas doorgeven en dan pakt die m weer .
lamdasonde had ik laten meten die was goed
verbruik is 55 liter tank bijna 400 km 1 op 7 of 8?