bougie kabel olie

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Ivar Zijta
Ik lul al aardig mee !
Ik ben op dit moment de schroeven van mijn kleppendeksel en de kleppendekselpakking aan het vervangen voor bouten. Dit om de olie lekkage te verhelpen.

Alleen bij het loshalen van mijn bougie kabels kom ik erachter dat een van mijn kabels onder de olie zit, er staat gewoon een laagje olie in.

Is dit erg? Wat heeft dit voor gevolgen en hoe kan ik dit eventueel verhelpen?

Hierbij een fototje:
Image
(Ik hoop dat het fototje een beetje duidelijk is, beter kreeg ik hem niet)
Green Goblin
Type MR2: AW11
Er uit halen, goed schoonmaken, ook de binnenkant van je bougiekabel. En je kleppendekselpakking vervangen.
shenron
Hey dat heb ik ook, alleen niet zo veel als bij jouw.
bij mij is het af en toe echt een heeeel klein beetje.
Zal wel komen door lekke (seals <--- weet niet of dat zo heet)
Ik merk het met starten van de auto als er weer wat olie in zit omdat die dan moeilijk loopt eventjes, zodra ik ze weer schoon en droog maak dan is het weer over.
Het is niet goed en zou dat eigenlijk even moeten fixen.
Ivar Zijta
Ik lul al aardig mee !
Ah thanks, ik vernam al dat het komt door me lekke kleppendekselpakking!
Gelukkig ben ik die nu aan het vervangen... (als het me lukt, want het is echt een hell) Ik heb ook al een injectiespuit om de olie eruit te zuigen

Ik ben al zo ver:
Image
Zoals je ziet zit alles flink onder de olie... Dus ik heb ook nog een grote schoonmaak klus op de planning staan als de pakking en schroeven vervangen zijn!

Ik heb alleen problemen die injectorrails los te krijgen..
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Je klepdeksel pakking vervangen is niet voldoende wanneer je olie in de gaten van je bougies hebt staan. Heb je de afsluitringen voor je bougie gaten ook vervangen? (veel geduld voor nodig)

Image
Bart.O
Type MR2: SW20/21/22
Meer hoef je niet los te halen hoor.
Ik kon de kleppendeksel loshalen toen ik zover was.
Succes ermee, ik vond het ook een hel :p
Ivar Zijta
Ik lul al aardig mee !
KLAAR,
wat een klus hahaha.. Het is gelukt. Ik zal zo ff wat fototjes uploaden
MMaddict wrote:Je klepdeksel pakking vervangen is niet voldoende wanneer je olie in de gaten van je bougies hebt staan. Heb je de afsluitringen voor je bougie gaten ook vervangen? (veel geduld voor nodig)
Ik heb dit nog niet gedaan, want ik denk toch dat dit voldoende moet zijn aangezien ik de middelste schroef van de kleppendeksel zowat met me vingers kon losdraaien..
Ivar Zijta
Ik lul al aardig mee !
Image

Image

Image

Image
MMaddict
Ivar Zijta wrote:KLAAR,
wat een klus hahaha.. Het is gelukt. Ik zal zo ff wat fototjes uploaden

Ik heb dit nog niet gedaan, want ik denk toch dat dit voldoende moet zijn aangezien ik de middelste schroef van de kleppendeksel zowat met me vingers kon losdraaien..
alleen de middelste bout los zou die niet van moeten gaan lekken bij de bougie, dus ff goed in de gaten houden....
Ivar Zijta
Ik lul al aardig mee !
Ja ik ga het zeker in de gaten houden. Bedankt voor de tip.

Het was niet alleen de middelste, ze zaten allemaal vrij los. Is het geen logisch gevolg dat de boel gaat lekken als het kleppendeksel niet strak genoeg erop zit?
MMaddict
Ivar Zijta wrote:Ja ik ga het zeker in de gaten houden. Bedankt voor de tip.

Het was niet alleen de middelste, ze zaten allemaal vrij los. Is het geen logisch gevolg dat de boel gaat lekken als het kleppendeksel niet strak genoeg erop zit?
Die pakking van de bougie sluit anders af als de pakking van het deksel. Een paar mm speling geeft daar niet direct een probleem. (Anders had je wel in alle bougie gaten olie staan)
Post Reply