Ik heb wat kopie's van mijn eigen Cusco ABV laten maken gezien deze al lang niet meer nieuw verocht worden.
De "normale" ABV staat ingesteld op zo'n 8 PSI, met een grotere krukaspoullie kan je deze ABV gebruiken om zonder verdere truuken de boost te verhogen en hoeft er verder niets aan de originele supercharger besturing gedaan te worden. (meer dan 14 PSI wordt niet aangeraden ivm smelten van de teflon coating op de SC12 rotors)
In tegenstelling van de Cusco versie die van onbehandeld aluminium is heb ik de aluminium onderdelen laten anodiseren zodat we wat beter bestand zijn tegen corosie.
Prijs: €275,-
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
MMaddict schreef:Zou er wel ff bij zeggen dat je voor 14 psi boost een andere ECU nodig hebt en hoogst waarschijnlijk ook andere internals!
En als aanvulling daarop een vliegbrevet......een originele 4 AGZE heeft wèl gecoate zuigers, maar misschien is een stalen koppakking en titanium drijstangen wel beter voor dergelijke laaddruk.....
J:Dhn / Quadc@msix
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
MzKzM schreef:Nu ook als DIY kit te verkrijgen.
Met alle hardware, een nieuwe pakking en instructies voor €200,-
Waar te koop en hoe af te stellen...... momenteel heb ik mijn vacuümslangen omgelegd, en werkt goed maar heb er geen goed gevoel bij.....ik zou eerder voor deze optie kiezen.....
"technology is the substitute 4 cubic inches, but what if I have both?" -=3.4 supercharged MONSTER=-
Sorry voor de late reactie, be pas net weer terug van een maandje vakantie in de USA.
Het is ook maximaal 14 PSI wat je in wil stellen (De ABV kan wel meer aan maar de SC vind dit niet leuk) In hoeverre de ECU de brandstof en ontsteking regelt durf ik niet te zeggen maar mensen die de ABV mod uitvoeren (en dus eigenlijk de ABV besturing niet meer via de ECU laten verlopen) merken wel meer vermogen (ook op de bank) maar hebben lang niet allemaal een aftermarket ECU.