Hallo, na 3 jaar rijden met een 3sge Beams motor had ik toch graag wat meer power gahad, dacht dat de beams toch een stuk sneller zou zijn dan een gen3 3sge, maar viel wat tegen, compressietest is ook niet 100% ok, maar ook nog niet heel slecht. Zou een revisie van de Beams een merkbaar verschil geven in vermogen? of zou het zijn geld niet waard zijn?
Zit natuurlijk al te overwegen om een Gen 4 3sgte (van st215 of st246) erin te swappen maar ben eens mee geweest met een Gen2 met de ct20b turbo en vond het vermogen toch niet echt super, turbo spoelde te traag op vond ik. Heeft iemand ervaring met gen4, hoe deze rijd, of deze een goed reactievermogen heeft.
Beams reviseren of 3SGTE swappen
Moderator: Pieten
-
decipherer
- Zere vingers van het typen..
Ik heb geen ervaring met een gen4, maar heb wel een gen2 en een gen 3 gehad. Een gen 3 is al merkbaar sneller en soepeler dan een gen 2. Het verschil merkte ik duidelijk, ook al zat er ca. 1,5 jaar tussen het verkopen van de ene en het kopen van de andere. Als een gen 4 nog wat beter is lijkt me dat zeker de moeite waard.
Frankie zal het je nog bet kunnen vertellen, die rijdt al een tijdje een gen 4.
Frankie zal het je nog bet kunnen vertellen, die rijdt al een tijdje een gen 4.
- SpeedDevil
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
turbo op de beams schroeven
- frankie-turbo
- Type MR2: AW11
jep.. reviseren met sterkere zuigers en drijfstangen, lage compressie zuigers.
het hele zooitje aan randapparatuur eruit en je hebt een one of a kind mr2... je zou de eerste zijn.. en beams-turbo motoren halen ze zonder pardon 5/600pk uit..,
je kunt ook een stock revisie doen en een lage druk turbo erop knalle, ook goed voor 260/280pk, verder als 0,4/0,5 bar is dan niet safe vanwege de drijfstangen
het hele zooitje aan randapparatuur eruit en je hebt een one of a kind mr2... je zou de eerste zijn.. en beams-turbo motoren halen ze zonder pardon 5/600pk uit..,
je kunt ook een stock revisie doen en een lage druk turbo erop knalle, ook goed voor 260/280pk, verder als 0,4/0,5 bar is dan niet safe vanwege de drijfstangen
Ja, is ook een optie, had eerst al gedacht om er een Blitz compressor (van de altezza beams) erop te zetten, maar er zit veel in die kit die ik nie kan gebruiken + is best prijzig. Wat voor lage druk turbo zou ik dan best nemen, en wat is beste intercooler water of lucht gekoeld? En als ik over de 300 pk zou willen gaan, welke zuigers, drijfstangen en turbo zou ik dan best gebruiken?