Remmen van het merk Mintex?

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Remmen van het merk Mintex?

Bericht door Jona1985 »

Goeie morgen MR2vrienden

Omdat mijn MR2 Turbo wat trilt in het stuur bij remmen en ik wat harder wil kunnen remmen, ben ik rond kijken voor remmensets.

Als ik het circuit niet op ga, maar alleen sportief rijd. Ik zoek iets wat niet belachelijk veel remstof geeft, maar wel beter remt dan de standaard remmen en qua prijs ook niet te gek is, wat zou je me dan adviseren?

Nu kwam ik iets tegen van het merk Mintex. Heeft iemand ervaring met dit merk?
De prijs sprak me wel erg aan, maar 300 euro voor sportschijven en blokken rondom..? Is goedkoop duurkoop, of is ditgewoon een topaanbieding?

Of kan ik voor dat geld beter andere remmen voor alleen de vooras halen?

Volgens de aanbieder hebben ze een hoop tevreden MR2 rijders. Dat lijkt mij een mooi verkooppraatje.

Ik vraag me af wat de kwaliteitsverschillen zijn tussen de merken, trekken goedekope sneller krom, of scheuren ze, breken ze? En hoe groot zou dekans zijn bij normaal gebruik? Het lijkt mij dat er wel eisen en richtlijnen zijn waar de schijven en blokken aan meoten voldoen?
Prijs verschil is er iniedergeval.

Een hoop vragen dus,
Hopelijk kunnen je me helpen beslissen.
Nou ik hoor het graag,

Jonathan
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

In Engeland zijn blokken en schijven zoveel goedkoper dan in Nederland. Zoek maar eens op crn. Goede kwaliteit schijven voor een fractie van de prijs in Nederland.

Velen rijden hier al mee.
donny_s
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 dec 2010, 14:29

Bericht door donny_s »

Ik had ze 2 jaar geleden gekocht maar de blokjes waren binnen een jaar al op dus ben over gegaan op ebc kost wat maar wel kwaliteit
Gebruikersavatar
frankie-turbo
Berichten: 3534
Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door frankie-turbo »

ik heb met crn schijven time attack gereden, perfect spul, helemaal voor dat geld, alleen ebc blokken zijn ruk, klote, rommel, fading ect ect, heb daarna stoptech blokken erop gezet, geen fading meer ( en ja ik ga hard en rem hard)
en heb een heel seisoen kunnen rijden met 1 set, en toen waren ze nog niet op.. geven wel veel remstof af
Afbeelding
Gebruikersavatar
stefanm1
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 okt 2012, 12:37
Type MR2: AW11

Bericht door stefanm1 »

Ik heb zelf ook mintex blokken en gegroefde schijven maar bevalt zeer goed !
Nu weet ik niet hoe het met de slijtage zit want heb ze nog niet zo lang.
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Mintex zijn veel goede verhalen over. Voor straat gebruik prima te doen.

Blokjes Zou je idd beter kunnen gaan. Groeven zijn trouwens Blokjes vreters. Mocht je veel en hard remmen dan kun je dus beter betere blokjes kopen i.p.v. schijven met groeven. (denk aan Stoptech/ Carbotech)
Don't shoot the messenger!
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Ik heb ook Mintex blokken onder de TRD zitten en ik ben er heel tevreden over. Ze hebben me nog nooit in de steek gelaten, ze remmen zeer goed ook bij afremmen vanaf hoge snelheid.
Na 14k km over kleine wegen en dus veel en hard remmen zijn de blokken ongeveer half op. Ik zou wel altijd nieuwe schijven steken wanneer je Mintex blokken gebruikt, ikzelf gebruik gewone goedkope schijven en vervang ze mee als de blokken op zijn.

Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Rubenevo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 aug 2013, 14:02

Bericht door Rubenevo »

Mintex remblokken zijn in mijn ervaring niet de beste, is gewoon een OEM vervanger en dus niet geschikt als je ook maar iets anders met je auto gaat doen als rustig rondtokkelen.
EBC is helemaal rommel, net zoals Frankie al zegt, ze remmen zeer slecht, faden, geven veel remstof af en slijten snel. EBC is een vreselijk overhyped en overtrokken product

De meeste autorijders zullen genoegen nemen met merken als Mintex, EBC enzovoorts, maar als je voor goede remblokken wilt gaan zijn er voor mij maar een paar merken die er boven uit steken:

- Carbotech
- Carbone Lorraine
- Endless
- Cosworth
Gebruikersavatar
TRD2000
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1154
Lid geworden op: 07 sep 2007, 19:46
Type MR2: AW11

Bericht door TRD2000 »

Rubenevo schreef:Mintex remblokken zijn in mijn ervaring niet de beste, is gewoon een OEM vervanger en dus niet geschikt als je ook maar iets anders met je auto gaat doen als rustig rondtokkelen.
EBC is helemaal rommel, net zoals Frankie al zegt, ze remmen zeer slecht, faden, geven veel remstof af en slijten snel. EBC is een vreselijk overhyped en overtrokken product

De meeste autorijders zullen genoegen nemen met merken als Mintex, EBC enzovoorts, maar als je voor goede remblokken wilt gaan zijn er voor mij maar een paar merken die er boven uit steken:

- Carbotech
- Carbone Lorraine
- Endless
- Cosworth
Er zijn veel verschillende performance remblokken te koop, maar heb je die hele dure ook echt nodig. overkill is ook niet echt nodig en de meest performance blokken remmen echt niet als ze koud zijn.
Mintex maakt niet alleen oem vervang blokken maar ook performance remblokken. Ik heb de Mintex M1144 onder de TRD zitten deze remmen goed als ze koud zijn en als ze warm zijn.
Ik ben er tevreden over maar iemand die veel op circuit gaat rijden kan misschien deze blokken te min vinden.
Groeten
TRD2000 (wim)
Afbeelding
Rubenevo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 aug 2013, 14:02

Bericht door Rubenevo »

Het is niet altijd zo dat een echte performance remblok alleen goed remt als hij op temperatuur is. De goede performance remblokken zijn juist diegene die zowel op koude als warme temperatuur goed remmen. Door een andere materiaalsoort te gebruiken voor een remblok kun je wel een bepaald gebied qua temperatuur creeeren waarin de remblokken het best presteren.
Overkill is het niet echt, het is een combinatie van factoren. Ja, de duurdere remblokken remmen fantastisch, slijten niet snel en faden niet.
Alles in de goedkope categorie is een compromis in mijn ogen van al deze belangrijke aspecten van een remblok ;)
Gebruikersavatar
mr2PUNTfreak
Berichten: 5387
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
Type MR2: AW11

Bericht door mr2PUNTfreak »

Bestaat crn nog wel? Kan ze niet meer vinden op ebay?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jona1985
Zere vingers van het typen..
Berichten: 598
Lid geworden op: 26 jun 2009, 13:44
Type MR2: AW11

Bericht door Jona1985 »

Ik kon CRN ook neergens vinden. Ik heb nu een setje EBC schijven met redstuf blokken besteld.

Als de blokken niet bevallen kan ik altijd nog wat anders proberen. Maar als ik de verkoper moet geloven scheel het 30% met standaard. We gaan.het zien.

Hebben jullie ook de remslangen vervangen?
Of is dat voor straat gebruik.nutteloos?
Gebruikersavatar
krijger
Berichten: 3000
Lid geworden op: 01 mar 2007, 14:54
Contacteer:

Bericht door krijger »

Stalenremleidingen is zeker niet nutteloos. Ik heb nog echte trd remleidingen liggen.
Mr2lover2
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 144
Lid geworden op: 24 mei 2012, 15:18

Bericht door Mr2lover2 »

Kijk eens aan een topic waar we wat aan hebben..
Plaats reactie