Vloer nat bijrijder en bestuurder

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Laurens PNut
Ik ontdekte dat er in de rand van mn sunroof water blijft/bleef staan. Ik heb daarom met een rubber buisje in de 'drain tube' gepield en er flink doorheen geblazen.

Het water liep weg.

Inmiddels ontdek ik dat er vocht is ontstaan op de vloer van de bijrijder en de bestuurder.

Hoe lopen deze drain tubes? Want het lijkt dan alsof ze t water naar binnen gooien, of op zn minst een deel naar binnen sturen.

Mijn auto is RHD en ontdaan van het interieur omdat het een circuitmobiel moet worden. Wie helpt? :driving:
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
sunroof bedoel je schuifdak?
Laurens PNut
Ja, dus geen tbar of tintop.
mr2_61
Ik lul al aardig mee !
dan weet ik t niet sorry
mr2eddy
Ik lul al aardig mee !
Sunroof is normaal hetzelfde al Tintop ,coupe .als ik me niet vergis.!!!
Laurens PNut
Nja, kheb iig een dakraam en geen targa.
Ideeen iemand?
mr2eddy
Ik lul al aardig mee !
Neem aan dat je een origieneel dakraam hebt of aftermarket ?? normaal lopen deze door de beide A,stijlen en komen uit in te spatborden.
kan zijn dat ze wat verrot zijn geworden door de vocht en zijn verduurd .
Sluiten jouw raamrubbers nog goed aan tegen meestal zit daar het probleem .het water loopt dan via de astijl naat beneden.Best eens testen beide astijlen verwijderen ,in de auto gaan zitten en dat er iemand met soft druk er eens goed wat water over de 2 laat lopen .

Gr Eddy
Laurens PNut
Interieur ligt er sowieso uit ivm circuitplannen.
Heb de drains aan de voorkant vh originele dakraam losgehaald en doorheen geblazen.

Hoor een hoop geborrel, er ligt wat water onder de auto maar zie t ook aan de binnenkant naar binnen komen. Thv waar ook wat electronica zit.

Betekend dit dat de afwatering naar buiten deels verstopt zit?
mr2eddy
Ik lul al aardig mee !
Dan zit er egens een scheurtje in de afwateringleidingen,heb je de binnenbekleding van jouw spatborden ook gedemonteeerd !!daar zie je normaal het darmpjes links en rechts naar buiten komen,
Zit er geen scheur in de vensterrubbers, Meestal van lekkages bij de T-bar rijders zijn de t-bar rubbers,die niet meer goed afsluiten ,zo loopt het water niet meer door de darmpjes maar dringt het via binnenzijde a-stijl naar binnen en drupt het aan de elecktronica gedeelte naar de voetruimtes.
Laurens PNut
Thnx, ga ik dat nog checken!
Laurens PNut
In de uitsparing van het dakraam zitten 4 afwateringsgaa tjes. Vooraan 2 en achteraan 2. Aan deze gaatjes zitten PCV leidingen die naar een gat leiden waardoor het water naar buiten gaat.

De achterste 2 waren vrij, ik kon er probleemloos doorheen blazen.
De voorste 2 niet. Als ik er doorheen blies hoorde ik het borrelen en er liep water naar binnen.

Eea losgehaald en heel veel rotzooi weg kunnen scheppen. Weer door de PVC buis geblazen en dit keer was alles vrij.

Image

Dit was nog maar het begin... uiteindelijk heb ik er nog veel meer zooi uit gehaald aan dooie bladeren, zand, modder en andere rommel.
Post Reply