Hellup!!

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

ArnoldH
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Vanmiddag na mijn werk moest ik 45min wachten op mijn vriendin en besloot ik even naar de wasbox te rijden om de MR2 goed te wassen.

Na het stappen plan te hebben gevolgd.
Velgen, met sop wasssen, afspoelen, hot wax en ten slotte nog maals af gespoeld.

Daarna heb ik m droog gereden en toen ik op bestemming kwam zag ik allemaal vreemde vlekken op de auto.
Image

Image

Image

Wat is dit en wat kan ik hieraan doen? :huh: :huh:

Gr, Arnold
shenron
Heb je al geprobeerd om met een vochtige doek het proberen weg te poetsen, ik heb wel is van die vlekken maar dat is dan kalk van het water.
ziet er gek uit.
krijger
Als het met polijsten niet meer weggaat dan is de lak aangetast. Heb je met een velgenreiniger of met de borstel, waar je de velgen eerst mee hebt schoongemaakt op de lak gezeten?
ArnoldH
Ik lul al aardig mee !
Ja ik had op de terugweg een regenbui. En toen ik thuis was ben ik gelijk met een doek erop gaan poetsen, maar dat had geen effect...

Nee, ik heb eerst de velgen ingespoten en toen ik rond was ze eerst afgespoeld, en daarna pas de rest van de auto.

Maar is dat velgen middel echt van die troep?
Want mij viel wel op dat de hogedrukslang tpv van het einde van dr zwenkarm lekte...
Maar dat op de voorkap lijken echt resten uit de hogedruk spuit, ik dacht zelf aan een probleem met de Hotwax

Als het velgen schoonmaakmiddel is, kan je dat met polijsten weg krijgen??
Bart.O
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
ArnoldH wrote:Ja ik had op de terugweg een regenbui. En toen ik thuis was ben ik gelijk met een doek erop gaan poetsen, maar dat had geen effect...

Nee, ik heb eerst de velgen ingespoten en toen ik rond was ze eerst afgespoeld, en daarna pas de rest van de auto.

Maar is dat velgen middel echt van die troep?
Want mij viel wel op dat de hogedrukslang tpv van het einde van dr zwenkarm lekte...
Maar dat op de voorkap lijken echt resten uit de hogedruk spuit, ik dacht zelf aan een probleem met de Hotwax

Als het velgen schoonmaakmiddel is, kan je dat met polijsten weg krijgen??
Om op je eerste vraag antwoord te geven: Ja, dat is echt 'troep'. Moet ook wel anders kun je je velgen niet makkelijk schoon krijgen.

Hotwax zou de lak niet aantasten, dat is een beschermlaagje over de lak.
krijger
Idd vreselijke troep. Met polijsten zou je de vlekken kunnen verminderen. Wel adviseer ik je dit om het met een machine te doen. ;)
ArnoldH
Ik lul al aardig mee !
Hmm okee.

Balen dat ik atm echt 0,0 vrije tijd heb, en de vrije tijd die ik heb slaap ik.
Als ik over een week of 4 a 5 verhuisd ben de mr2 maar eens profesioneel laten polijsten... :-/

Gaat de polijstboer een goede aan me hebben, me vriendin dr auto moet ook al gebeuren met dank aan leuke buren bij dr ouderlijk huis
Surferdude
In dat geval raad ik je Clean=Clean aan..

http://www.clean-clean.nl/
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
meguiars water spot cleaner?
Post Reply