Even voorstellen

Alles over de MR2 in het algemeen. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de MR2.

Moderator: Pieten

MarcoTwo
Berichten: 7457
Lid geworden op: 28 dec 2006, 13:13
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Contacteer:

Bericht door MarcoTwo »

David1980 schreef:Het enige wat mij een beetje tegenhoud bij de mk2 zijn de hoge
Km standen.

Ben dus nog altijd in twijfel, maar het wordt wel een mr2 :)
Grtz
Wat is hoog, er zijn er een paar met meer dan 500.000 km (1995-1998 modellen), er zijn er ook met ruim minder dan een ton en ergens in het midden (vanmiddag de 292.000 km op rood/zwart gezet).:)
Greetz, MaRco2!
Sinds juli 2001 lid. www.marotaxaties.nl
Afbeelding
David1980
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 mar 2014, 22:55
Type MR2: AW11

Bericht door David1980 »

MarcoTwo schreef:Is dit de KIT? Dus met de driehoekraampjes bij de spiegels?
De vraag die ik stelde over de kit, is niet die op de zzw30 want dat is de kit van trial.

ik wou dus eigenlijk weten of de trd widebody kit voor de sw20 nog beschikbaar was en heeft iemand misschien een idee over de prijs van deze kit?

wat de kmstand betreft,
als ik zo op het net rondkijk zie ik er veel staan ban boven de 200000 km en dat schrikt toch wel ergens af, mja nogmaals ben nieuw in de mr2 wereld, niet in die van toyota,
heb zelf altijd toyota gereden, Carina, daarna Avensis d-cat, avensis
nu een peugeot van het werk,
en wil graag een hobbywagen en heb beide mr modellen altijd al mooi gevonden, vandaar dus :)
maar de uiteindelijke vraag is dus dat van die trd kit :)
David1980
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 mar 2014, 22:55
Type MR2: AW11

Bericht door David1980 »

Ok
op dit moment zijn er 3 mogelijkheden voor de koop van een mr.
eentje is de gele (mk3) zoals eerder al gepost is en een kant en klaar project (43000 km).
Van het weekend heb ik een mk2 zien staan van 1990 met 228000 km, goed onderhouden en volledig roestvrij en origineel, vraagprijs 3500 euro
deze week wil ik nog naar 1 gaan kijken ook van 1990 met 140000 km, staat van de wagen zou ok, zijn volgens de koper. vraagprijs 1800 euro.
beide vind het ik het mooie wagens, maar ben er nog niet helemaal uit, wat zouden jullie doen?
tussen de lijnen door, heeft er iemand ervaring met de kits van aerotrenz?
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Lijkt me geen moeilijke keuze. De ZZW30.
Afbeelding
David1980
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 mar 2014, 22:55
Type MR2: AW11

Bericht door David1980 »

Ok vandaag naar de mk2 gaan kijken met 146000 km op de klok, de staat van de lak was slecht, hij was niet meer rood maar bijna wit :).
technisch verkeerde de wagen echter in topstaat, zou eigenlijk wel een mooie basis zijn voor een project. aan beide kokerbalken was er echter wel wat roest te vinden, maar dit is op te lossen :). met de wagen is altijd gereden tot voor 1 maand. Voor de rest nergens roest te vinden, onderkant van de wagen is mooi strak (geen roest), wielkasten ook niet, dakrubbers volledig intact.
ik zou de wagen voor 1800 euro kunnen meekrijgen.
echter moest ik vast stellen dat de wagen mij ietsjes te klein is :s, maw de zetels zouden een cm of 3 naar beneden moeten.
in de zzw30 heb ik dan wel weer genoeg hoofdruimte, maar is de beenruimte een minpuntje.
iemand een idee of die paar cm te winnen zijn in de mk2? bv door kuipstoelen.
iemand een idee?
mja met mijn 1m93 ben ik niet van de kleinsten :).

pffff de twijfel tussen de mk2 (project) en mk3(kant en klaar) is groot
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

Moet eerlijk zeggen dat ik geen uitsluitel kan bieden, toen ik de stoelen van mijn Celica t16 verving door kuipstoele zakte ik letterlijk 5 cm (geen rails), ben nu laatst in mn 92 emmmer overgestapt van stof naar leder en heb het idee dat deze al iets lager zitten. (kan misschien ook aan het bouwjaar van de stoelen liggen, wellicht dat jongere stoelen lager zitten) Ik ben zelf 1,87 en heb qua hoofdruimte voldoende (in een mr2 coupé, dat wel)
Reesmuis
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 aug 2011, 15:44

Bericht door Reesmuis »

Ik heb ook auto's gepast. De ZZW is leuk, maar met mijn 2 meter kijk ik mooi tegen de bovenlijst van de voorruit. Jammer, maar geen auto voor mij.

SW20 pas ik mooi in, ik moet wel zeggen dat in een coupe meer ruimte zit dan in een T-top. Bij een T-top komt een verstevingingsrand ongeveer 2cm omlaag het interieur in, precies bij je hoofd.

Overigens, ik houd mijn haar gemillimeterd, anders pas ik niet meer...:D
Plaats reactie