![Afbeelding](http://i61.tinypic.com/141349x.jpg)
bijna compleet, deze week nog enkele onderdelen monteren en dan kan hij ivm vakantie halverwege augustus naar de garage voor technische keuring
Moderator: Pieten
Nouja de auto wordt geen daily en ook niet in sneeuw/pekel toestanden gebruikt. Dus zelfs met stalen schermen verwacht ik de roest niet zo snel terug, alleen om de zoveel maanden het binnenscherm losmaken en alle opgehoopte rotzooi weghalen. (kwam bijna een volle emmer uit beide voorschermen bij demontage.....)Green Goblin schreef:Aangezien de roest meestal van binnen komt ben ik bang dat die polyester niet gaat helpen.
Hun website was allesbehalve duidelijk en als je op forums gaat rondspeuren dan kom je 100den soorten verhalen tegenHet voertuig kan voorgereden worden met één van onderstaande nummerplaten:
- Kentekenplaat waaronder het voertuig de laatste maal was ingeschreven (ook buitenlands kenteken);
-Kentekenplaat van een ander voertuig op voorwaarde dat de titularis van deze kentekenplaat en het bijhorende kentekenbewijs, vermeld wordt op de aanvraag tot inschrijving van het voorgereden voertuig (Opgelet! ook boorddocumenten hiervan dienen voorgelegd te worden: inschrijvingsbewijs, C.O.C. -indien van toepassing, verzekeringsdocument en laatste keuringsbewijs);
-Proefritten- of handelaarsplaat.
Een oldtimerkeuring kan in elk keuringsstation van Autoveiligheid of Bureau voor Technische Controle gebeuren. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken. U mag het voertuig voorrijden via de herkeuringslijn. De oldtimerkeuring omvat een volledige keuring, zoals uitgevoerd bij een “gewone” periodieke keuring, echter ZONDER:
· Milieutest;
· Ophangingstest;
· Nazicht op de gelijkvormigheid;
· Voor zover 1ste indienstelling vóór 15.06.1968: geen controle van de afstelling van de lichten.
Na afloop van de keuring ontvangt u, indien het voertuig technisch in orde is, aan de kassa een “aanvraag tot inschrijving” als ‘oldtimer’, CAR-PASS (indien van toepassing) en een keuringsbewijs “staat voertuig”.
Volledigheidshalve willen wij u meedelen dat het gebruik van een voertuig onder O-platen (oldtimer) is uitgesloten van volgend gebruik:
- Commercieel en professioneel gebruik;
- Woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
- Bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van personen gelijkgesteld gratis vervoer;
- Gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor interventieopdrachten.
De voor te leggen documenten zijn het buitenland kentekenbewijs en de aanvraag tot inschrijving met vignet 705.
Ben naar de verzekering geweest en tevens jouw vraag gesteld;Masacur schreef:Goed bezig geweest! Hopelijk kan je binnenkort rijden.
Ter confirmatie: Een oldtimerkeuring is eenmalig. Ook als de auto verkocht wordt is er geen nieuwe keuring nodig. Klopt dit?
Naja eerst de kabel eruit frutselen en dan zien we wel verder, als ik eenmaal de lengte en soort nippels weet dan kan ik altijd even bij zo'n bedrijfje binnen springen.Green Goblin schreef:Een gaskabel is op zich niet speciaal hoor, het is gewoon een bowdenkabel. e kunt ook de binnenkabel vervangen door (lach niet) iets van een fietskabel of zo.
Ik weet dat Henk Koopman (op aanraden van specialist Willie Hermans) dat ook gedaan heeft.