dashboard kastje

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

conan1068
Ik lul al aardig mee !
Geruime tijd stoor ik me aan een licht rammeltje wat vanuit de richting van de passagierskant leek te komen. Uiteindelijk gelokaliseerd in het dashboardkastje. Het meest logisch leek me het slotje. aangezien demonteren wat lastig leek heb ik geprobeerd met tape de slotbevestiging vast te zetten. Helaas bleek dit niet te helpen. Echter, als het dashboard kastje open gezet wordt is het geluid verdwenen. Om nu te voorkomen dat het openzetten van het klepje een standaard procedure wordt, elke keer als ik instap wilde ik vragen of een van jullie een mogelijke oplossing heeft.... mogelijk een van de twee "vasthouders" van het klepje ? Is er een mogelijkheid om daar makkelijk bij te komen zonder het halve dashboard te slopen ?
jaapio
Zere vingers van het typen..
Hela Conan,

Aha, dat heb ik ook gehad. Een irritant geluidje wat van handschoenkastje af kwam. Al enkele keren het klepje eruit gehad en kwam er maar niet achter waar het vandaan kwam.

Uiteindelijk heb ik kleine stukjes dikke 2m tape op de hoekjes geplakt. Het leek weg te zijn maar nog niet helemaal.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat de zijkanten van de klep tegen de zijkanten van het kastje kwam. Met een stanleymes heb ik er een heel klein beetje vanaf gesneden en voila..piepje, kraakje of hoe jet het wil noemen, is weg. Misschien bij jo het zelfde?

Hoop dat het wat duidelijk is?:huh:
conan1068
Ik lul al aardig mee !
bedankt Jaap, ga vanavond meteen even aan de slag....
bond
Type MR2: AW11
Klink mijn ook bekend. Had het ook dus kastje even open en dicht doen en het was even weg. Maar later op de rit weer terug. Op lossing muziek harder zetten geen last meer ha ha ha.
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Bedankt Eduard, waardevolle tip. Geef je nog even door welke muziek ik dan moet draaien ? :-)
Green Goblin
Type MR2: AW11
Niet van die boenke-boenke-boenke-house in elk geval, want dan gaat meestal je kentekenplaat weer meetrillen.....;D
XLR8
Ik lul al aardig mee !
Gewoon dichtspuiten met purschuim en opgelost ;)
Dat handschoenenkastje heb je toch niet nodig want zeg eens eerlijk, wie legt er tegenwoordig nog zijn handschoenen in? :lach:
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Bij mij zitten er de hoognodige zaken in die een Spyder bestuurder nodig heeft:
- verzekeringspapieren (hallo meneer de agent)
- Ferrari Scuderia pet (aandenken cabrio-reis Noord-Italië)
- Piz Buin spray-on sun screen SPF-30
- zonnebril met gepolariseerde lenzen (leuk bij veel zon)
- USB-kabeltje en 12V-to-USB-adaptertje voor de GSM

En in het vak bovenop het dashboard zit de navigatie. Voor mij is die opbergruimte toch belangrijk :)
conan1068
Ik lul al aardig mee !
wordt dit topic nu zomaar gekaapt ? ;D
van rammel in dashboardkastje naar wat zit er in mijn dashboardkastje ?
jaapio
Ik " had" een rammeltje erin;D
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Mijn punt was dat iemand zei dat het nutteloos was :P
XLR8
Ik lul al aardig mee !
Klopt idd, want ik zie nergens in je opsomming handschoenen ;D

@conan 1068;
Welcome 2 the Wild Bunch 8)
Post Reply