94+ achterlichten

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Etter
Krijg van mijn spuiter de vraag hoe het zit met de stekker van m'n 94+ achterlichten.

moet zeker oud stekker van lampen afknippen en op de nieuwe monteren? iemand schema hiervoor?
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
Ik heb ook de stekkers van de oude afgeknipt.
En als je gewoon de draadjes volgt dan kom je er wel uit. Heb je geen schema bij nodig.
mr2eddy
De oude kabelboom past toch ook in de +94' uitvoering ,je moet dan alleen de kabels van de achteruitrijlichten verlengen ;)

Grtz Eddy
Etter
nou ja dat zoekt hij dat maar uit ....als zelfs knuckles het kan :P
en anders doet ik het wel :)
Knuckles
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: SW20/21/22
Het stelt echt vrij weinig voor. Als je niet kleurenblind bent en vroeger goed in die houten dieren puzzels dan lukt het zelfs jou Etter ;)
The Honda Kit
Knuckles wrote:houten dieren puzzels

laat ik nog zo'n ding hebben ... ;D + alle 5 de beestjes ... , allemaal nog goed in de verf .

kun je vast oefenen ...of je spuiter ;D
Mr2-wouter
Zere vingers van het typen..
Type MR2: AW11
Je kunt idd gewoon je oude kabelboom laten zitten hoor! Gewoon die van de achteruit-rijd-lichten verlengen!!
BOUWIE
Ik lul al aardig mee !
Etter wrote:Krijg van mijn spuiter de vraag hoe het zit met de stekker van m'n 94+ achterlichten.

moet zeker oud stekker van lampen afknippen en op de nieuwe monteren? iemand schema hiervoor?

Bij ombouw naar 94+ achterlichten heb je het probleem dat de stekkers van de kabelboom en de lampen identiek zijn (dus mannetje/mannetje of vrouwtje/vrouwtje)

Wij hebben een paar stekkers op de kop getikt.
De pootjes zijn eruit te halen, zodat je de bedrading van de lampen hier aan kunt solderen en ze dan op de juiste plaats weer in de stekker kunt prikken.

Voor het achteruitrijlicht hebben we een aftakking met stekker gemaakt vanaf de kabelboom.

Bij mij kan nu dus ala origineel de boel simpelweg "omgeklikt" worden van voor 94 naar 94+ achterlichten en ook weer andersom.

Door goed solderen en aftapen ook geen kans op storingen.
mr2eddy
Ik begrijp niet als de oude kabelboom ook past dat je al die moeite doet om de nieuwe aantepassen .;)
johnwoo
Het is idd even priegelen, maar ook ik heb de pre-94'er lampjes met hun voetjes gewoon in de 94'er units gedraaid gekregen (behalve de achteruitrijlichten uiteraard)
Mr2-wouter
idd, wat een werk als het ook gewoon zo past ;D
BOUWIE
Ik lul al aardig mee !
Originaaaal ist allesssssss ;D ;D ;D

(ps. had er geloof ik ook mee te maken dat ik nu vier dubbelwerkende pitjes heb ??? )
Mr2-wouter
jep dat heb ik ook, maar das de vraag niet :P
Post Reply