Winter en de Emmer2

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Winter en de Emmer2

Bericht door Kees »

Voor de mensen met een Hardtop: smeren jullie rubbers in met iets? Ik vind dat de hardtop nogal kraakt op slecht wegdek en dergelijke.

Voor de antenne: Gewoon in het (ketting)vet zetten om te voorkomen dat deze vast vriest in de winter?

Olie: Switchen jullie nog naar andere olie dan 10w40 in de winter?
Gebruikersavatar
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 256
Lid geworden op: 04 mar 2010, 17:18

Bericht door phuncz »

Zuurvrije siliconenspray gebruik ik voor de rubbers. Ik moet wel zeggen dat de rubbers van de hardtop er nog als nieuw uitzien, dat kan ik niet zeggen van de softtop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
-RdV-
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 jan 2007, 16:26
Type MR2: ZZW30
Contacteer:

Bericht door -RdV- »

Ik gebruik sowieso altijd 5w30.

Voor de winter maak ik alle randjes kiertjes bij de wielkasten en dorpels extra goed schoon en breng ik een dikke laag sealant aan.

daarnaast ben ik van plan nieuwe antivries er in te doen maar ik hoor dat dit moeilijk is ivm ontluchten.
Gebruikersavatar
Kees
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 feb 2014, 11:58
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Kees »

Zo eerst even de antenne ingesmeerd met vet. Had alleen kogellagers vet, maar goed t is vettig.... :D

Daarnaast wat vaseline op de rubbers van de hardtop gesmeerd tegen het kraken. Kan dat ding ook strakker??

En MN bridgetone Potenza gemonteerd. Eerste indruk lekker bandje ,stug en strak op de weg.
Plaats reactie