sw21 restauratie
Moderator: Pieten
sw21 restauratie
hallo, mijn naam is Bart ik ben 19 jaar en kom uit Stadskanaal .
Voor de kost ben ik werkplaatschef in een klein metaalbedrijf.
In mijn vrije tijd ben ik bezig met auto's en heb al een complete restauratie gedaan aan een Swift mk3 om mee te beginnen.
toen een paar weken later stuurde mijn vader mij een foto van een auto die hij wou kopen.
Een mat zwarte mr2 wat op de foto een leuk ding leek. Dus heeft hij hem gekocht.
Na wat onderzoek op het internet kwam ik hier op het forum uit. en is hier ook wel bekend. Toen ik de pagina's bij langs ging en de verschillende foto's zag van hoe hij was, dacht ik deze auto verdient wel weer een kans. en daar begint het project.
hier een foto hoe hij er bij stond bij de aanschaf
zoals te zien is zitten er 19'' velgen onder van dotz, deze hebben we als eerst er onderweg gehaald want ze sleten aan en kwamen tegen de wielkasten aan van wat er nog in zit. er zitten nu 17'' toyota velgen onder.
toen we zagen wat er eigenlijk miste, niet meer origineel is, en niet meer past en krom is. Hebben we afgelopen weekend er een donor auto er bij opgehaald.
Voor de kost ben ik werkplaatschef in een klein metaalbedrijf.
In mijn vrije tijd ben ik bezig met auto's en heb al een complete restauratie gedaan aan een Swift mk3 om mee te beginnen.
toen een paar weken later stuurde mijn vader mij een foto van een auto die hij wou kopen.
Een mat zwarte mr2 wat op de foto een leuk ding leek. Dus heeft hij hem gekocht.
Na wat onderzoek op het internet kwam ik hier op het forum uit. en is hier ook wel bekend. Toen ik de pagina's bij langs ging en de verschillende foto's zag van hoe hij was, dacht ik deze auto verdient wel weer een kans. en daar begint het project.
hier een foto hoe hij er bij stond bij de aanschaf
zoals te zien is zitten er 19'' velgen onder van dotz, deze hebben we als eerst er onderweg gehaald want ze sleten aan en kwamen tegen de wielkasten aan van wat er nog in zit. er zitten nu 17'' toyota velgen onder.
toen we zagen wat er eigenlijk miste, niet meer origineel is, en niet meer past en krom is. Hebben we afgelopen weekend er een donor auto er bij opgehaald.
ja hij word eerst weer helemaal origineel aangezien niks aan de auto meer klopt.
de sideskirts zijn krom getrokken, motorkap voor is krom getrokken, bumper zit er losjes voor, al het stripwerk zit er slecht aan en alle lijnen van de deuren, motor kappen, kofferbak, enz. kloppen niet.
dus eerst maar eens zorgen dat hij er weer netjes bij staat en alles weer klopt en werkt en dan weer opnieuw stylen.
en ja het was inderdaad een super gave kar, ik heb de projectpagina van ivory inmiddels gezien. ik kan er niet bij dat je zo iets moois zo kunt verkloten.
de sideskirts zijn krom getrokken, motorkap voor is krom getrokken, bumper zit er losjes voor, al het stripwerk zit er slecht aan en alle lijnen van de deuren, motor kappen, kofferbak, enz. kloppen niet.
dus eerst maar eens zorgen dat hij er weer netjes bij staat en alles weer klopt en werkt en dan weer opnieuw stylen.
en ja het was inderdaad een super gave kar, ik heb de projectpagina van ivory inmiddels gezien. ik kan er niet bij dat je zo iets moois zo kunt verkloten.
update
Afgelopen zaterdag middag als begin de sideskirt links eraf gehaald. En de originele luchthapper er weer opgezet met strip. Ook kwamen we nog een aantal gaatjes tegen in de dorpel van zelftappers ofzo. Dit direct dicht gelast en in de primer gezet en een beetje zwart erover.
zondag avond hebben we de drie driedelige achterspoiler weer gemonteerd samen met een andere achterklep.
Maandag avond ben ik begonnen met de donor auto te strippen. binnen 2 uur had ik de voorkant er al voor weg.
Gister hebben we de rechter sideskirt eraf gehaald een luchthapper weer gemonteerd.
Ook heb ik nog even gekeken wat er allemaal bij de voorkant moet gebeuren. Dit word nog wel een behoorlijke klus alles achter de voor bumper mist, en wat er nog zit is krom en verwrongen. Dat wordt dus lassen.
Een mooi klusje voor komend weekend. Ik hou de camera gereed;)
zondag avond hebben we de drie driedelige achterspoiler weer gemonteerd samen met een andere achterklep.
Maandag avond ben ik begonnen met de donor auto te strippen. binnen 2 uur had ik de voorkant er al voor weg.
Gister hebben we de rechter sideskirt eraf gehaald een luchthapper weer gemonteerd.
Ook heb ik nog even gekeken wat er allemaal bij de voorkant moet gebeuren. Dit word nog wel een behoorlijke klus alles achter de voor bumper mist, en wat er nog zit is krom en verwrongen. Dat wordt dus lassen.
Een mooi klusje voor komend weekend. Ik hou de camera gereed;)
- Michelinmannetje
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 31 mei 2011, 15:22
- Type MR2: AW11
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
Update!!
Als eerste mijn excuses voor de late update ik heb de laatste periode heel weinig tijd gehad i.v.m. het kopen van een eigen woning.
We zijn begonnen met de neus van de auto om te bouwen. Dit liep allemaal niet echt als gepland, en nam heel veel tijd inbeslag.
Ik wist dat er een deel achter de bumper miste. Wat ik niet wist en pas zag toen de koplampen gedemonteerd waren,
is dat hij behoorlijke voor schade heeft gehad.
Dit moest dus eerst opgelapt worden.
De 2 auto's naast elkaar.
Volgens mij mist er iets.
Demontage
Gebeunde reparatie en met de hamer teruggeslagen carrosserie
Alles wat niks meer was eruit geslepen ook de balk waar de radiateur in hangt was krom die er ook maar af gehaald.
Toen hebben we alles bij de donor auto uitgemeten (in de breedte, lengte, schuin vanuit meerdere hoeken en over haaks).
Alle gemeten maten opgeschreven en een schetsje gemaakt en toen alles netjes losgehaald d.m.v. punt lasjes uitboren.
Daarna heb ik het benodigde carrosserie er ruim uitgezaagd, dat het niet te klein is.
Toen de delen er weer ingelast dit is makkelijker gezegd dan gedaan, want natuurlijk past het niet.
Dan moeten we alles maar bijtrekken.
We hebben eerst alles er in gehecht en toen gaan passen of de koplamp er weer in kon op een normale manier en dat het spatbord paste.
Daarna alles afgelast, vlak geschuurd, afgekit en gespoten.
nu kan het opbouwen eindelijk beginnen. eerst de radiateur er weer voor, daarna alle kokerbalken, motorkap er weer op,
spartborden er aan,koplampen er weer in en de bumper er weer voor. en toen zijn we alles gaan afwerken en uitlijnen en afstellen.
dit is een klus waar je veel geduld voor moet hebben en de tijd voor moet nemen ben ik achtergekomen.
maar dan mag het eind resultaat er ook wezen.
Het was een lang en zwaar weekend omdat m'n vader de auto s'maandags weer nodig was en hij dus klaar moest zijn dan.
Ik ben vrijdag s'avonds begonnen met delen loshalen. Ik ben tegen 19.00 uur begonnen en tegen 23.30 uur gestopt.
Zaterdag ben ik om 09.00 uur begonnen en doorgegaan tot 04.00 uur zondag ochtend.
Toen ben ik om 12.30 uur weer begonnen en doorgepakt tot 22.45 uur. Toen hadden we gelukkig alles klaar.
We zijn begonnen met de neus van de auto om te bouwen. Dit liep allemaal niet echt als gepland, en nam heel veel tijd inbeslag.
Ik wist dat er een deel achter de bumper miste. Wat ik niet wist en pas zag toen de koplampen gedemonteerd waren,
is dat hij behoorlijke voor schade heeft gehad.
Dit moest dus eerst opgelapt worden.
De 2 auto's naast elkaar.
Volgens mij mist er iets.
Demontage
Gebeunde reparatie en met de hamer teruggeslagen carrosserie
Alles wat niks meer was eruit geslepen ook de balk waar de radiateur in hangt was krom die er ook maar af gehaald.
Toen hebben we alles bij de donor auto uitgemeten (in de breedte, lengte, schuin vanuit meerdere hoeken en over haaks).
Alle gemeten maten opgeschreven en een schetsje gemaakt en toen alles netjes losgehaald d.m.v. punt lasjes uitboren.
Daarna heb ik het benodigde carrosserie er ruim uitgezaagd, dat het niet te klein is.
Toen de delen er weer ingelast dit is makkelijker gezegd dan gedaan, want natuurlijk past het niet.
Dan moeten we alles maar bijtrekken.
We hebben eerst alles er in gehecht en toen gaan passen of de koplamp er weer in kon op een normale manier en dat het spatbord paste.
Daarna alles afgelast, vlak geschuurd, afgekit en gespoten.
nu kan het opbouwen eindelijk beginnen. eerst de radiateur er weer voor, daarna alle kokerbalken, motorkap er weer op,
spartborden er aan,koplampen er weer in en de bumper er weer voor. en toen zijn we alles gaan afwerken en uitlijnen en afstellen.
dit is een klus waar je veel geduld voor moet hebben en de tijd voor moet nemen ben ik achtergekomen.
maar dan mag het eind resultaat er ook wezen.
Het was een lang en zwaar weekend omdat m'n vader de auto s'maandags weer nodig was en hij dus klaar moest zijn dan.
Ik ben vrijdag s'avonds begonnen met delen loshalen. Ik ben tegen 19.00 uur begonnen en tegen 23.30 uur gestopt.
Zaterdag ben ik om 09.00 uur begonnen en doorgegaan tot 04.00 uur zondag ochtend.
Toen ben ik om 12.30 uur weer begonnen en doorgepakt tot 22.45 uur. Toen hadden we gelukkig alles klaar.
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11