Mijn naam is Tjidde Dijkstra en ik ben een 19 jarige student. Ik studeer "automotive engineering" (ofwel de HTS autotechniek) aan de HAN te Arnhem.
Mijn eerste auto was een Daihatsu cuore waar ik bijna 10.000km in iets meer dan een halfjaar heb bijgeboekt, dus al snel over gestapt op een opel corsa 1.3cdti uit 2006 welke ik nog steeds in mijn bezit heb en waar ik ook al een kleine 10.000km heb bij mogen schrijven.
Ook heb ik een jaar geleden nog een Land Rover 88" lightweight gekocht welke ik beetje bij beetje aan het restaureren ben en in februari 2016 blijvend belasting vrij wordt (40+ er ^^)
Uiteraard is de MR2 anders dan alles wat ik eerder gereden heb! wat een wagen! Het is werkelijk net een kart!:driving:
De MR2 heb ik maandag gekocht en gister (dinsdag) opgehaald in een tussenuur.
Het gaat om een AW11 uit 1987 type B. Ze is vrijwel geheel origineel en dit wil ik dan ook graag zo houden. Ze zit zelfs nog voor 95% in haar originele lak en is geheel roest vrij! destemeer reden voor mij om haar deze winter veilig op te bergen.
Helaas heb ik er geen orriginele regendruppel velgen meer bij, hier ben ik dan ook nog naar op zoek. Ook zit er geen uitschuifbare antenne meer op, welke ik ook graag weer terug naar orrigineel breng. Verder heeft ze een bluetooth radio (tot nu toe nog niet gebruikt door mij), iets agressievere nokkenassen, zo'n piggyback ecu/powerbox, K&N filter in de originele filter kast, een andere unit waar de gaskabel in zit, licht vliegwiel en verse koppelingsplaten, 15inch lichtmetalen velgen (staan nog vrij goed maar eigenlijk iets te modern voor de auto), led interieur licht (eerste wat ik er uit haal!) en nog wat dingetjes die ik zo even niet kan bedenken.
Ondanks de nokkenassen en "powerbox" loopt ze zoals een studie genoot van me zei "als een naaimachientje zo mooi!" en ik kan hem geen ongelijk geven! bij koude start walmt ze wel wat maar dat zal wel zo horen(?), kan ook condens zijn natuurlijk....
Ik ga in de 2 weken dat ik met haar kan rijden daar dan ook zoveel mogelijk van genieten om d'r op die manier zo goed mogelijk te leren kennen en in de 3 maanden dat ze de weg niet op mag haar weer zo veel mogelijk te maken als Toyota het bedoelde.
En ja... leuk al die tekst zal je denken, maar jullie kwamen natuurlijk voor een fotootje.... Ik heb helaas bij daglicht nog geen fotoschoot kunnen maken maar hier een paar foto's van gisteravond: