Ventilatie probleem

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

dms
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Hallo ZZW-ers,

Is het bij jullie ook zo dat de ramen als ze s'morgens beslagen zijn het ontzettend lang duurt voordat het weg is?

Ik vind de luchtstroom uit de roosters en bij de voorruit erg tegenvallen als ik het vergelijk met andere auto's.

BTW ik heb een hardtop maar geen airco.

Wat zijn jullie meningen/ervaringen?

groeten Rene
phuncz
Ik lul al aardig mee !
Het helpt wel om de schakelaar op "voorruit" te zetten:
Image

Dan blaast hij wel nog langs de twee uiterste openingen op het dashboard, die je kan sluiten met de wieltjes. Dan gaat het wel sneller, maar mijn ervaring is dat het toch lang duurt voordat de voorruit zuiver is met koud weer. Met de motor in vrij duurt het toch wel een aantal minuten voordat het voor een groot deel vrij is.
jaapio
Zere vingers van het typen..
En zorgen dat de luchtcirculatie knop zo staat dat frisse lucht van buiten naar binnen komt. Schuifje rechts van de tijdklok.... Raampjes klein stukje open.:dux-blij_thumb-up:
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Zelf niet zoveel last van, de voorruit is redelijk snel schoon.
Extra tip : doe je zonnekleppen naar beneden, blijft de (warme) lucht beter achter hangen. Alle kleine beetjes helpen.
Kees
Ik lul al aardig mee !
Nu met hardtop minder last van maar, ik doe juist de klep van buiten half dicht. Dan blaast ie harder en de airco erbij.
conan1068
Ik lul al aardig mee !
heeft 'ie niet (airco) Kees, dat is zijn probleem....
Roland
Ik lul al aardig mee !
Het helpt ook om een keer echt goed de ruit schoon te maken met schoonmaak middel (iemand had het zelfs over spiritus, al zou ik dat niet snel doen). maar echt goed ontvetten dus, dan blijft het in eerste instantie al minder hangen.
Daarnaast zou je nog een ontvochtiger achter je stoel kunnen leggen.

Maar inderdaad:
- recirculatie uit, frisse lucht van buiten toelaten
- raampjes op een kier
- en bij het parkeren liefst juist weer wel op recirculatiezetten, zodat de auto afgesloten is van buitenlucht terwijl hij geparkeerd staat
Remmel
Zere vingers van het typen..
Zelf geen last van, dit werkt ook;

Image
dms
Ik lul al aardig mee !
Ja Remmel zelfs dat ding ligt ook voor de bijrijdersstoel. maar bij vochtig weer helpt dat ding ook niet.

Ik denk dat de draaiknop niet goed werkt voelt een beetje lam aan ging vroeger zelfs moeizaam dus zal wel wat verbogen zijn? misschien dat bepaalde klep niet meer open gaat ofzo. iemand enig idee hoe je dit kunt openen?
Post Reply