Toyota MR2 AW11 Oktober 1986 (bijna) nieuwstaat

Verkoop van de complete EIGEN MR2. Alleen MR2's! FOTO PLUS PRIJS VERPLICHT!!!!

Moderator: Pieten

Aub.
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ik kreeg via via een email met daarin een Toyota AW11 aangeboden.
Deze is van oktober 1986 en heeft slechts 52'000 km gereden!
Eerste eigenaar (die dit jaar 80! hoopt te worden)

Ben naar de auto gaan kijken (in Rijen, Brabant) en was onder de indruk. Kon eigenlijk nergens roest ontdekken, totdat ik linksachter de kofferbakbekleding oplichtte, helemaal links onderin vond ik roest, het 'bakje' wat direct achter de wielkast zit was aangetast. Daar had ooit water in gestaan, een bekend euvel. Helaas niets aan gedaan, dus dat moet met nieuw plaatwerk worden gerepareerd. Verder was de achterdemper een heel eind op weg. De beruchte plekken achter de zwarte driehoeken leken volledig hard en de auto had een protech behandeling ooit gehad en van onderen goed getectyleerd.

Het motortje liep als een zonnetje en verder zoals gezegd geen roest aangetroffen.
De hele 30 jaar historie van onderhoud zit bij de auto.

Deze auto werd aangeboden voor 8'000 euro, omdat die zo uniek is. De punten die ik aantrof waren niet bekend bij de eigenaar (en ik geloof hem volledig); daarom was de uiterste prijs die ik ervoor moest betalen na het aangeven van de gebreken 6'000 euro; een hele redelijke prijs vind ik voor een AW11 in deze staat, van 1e eigenaar en met zo'n lage km stand.

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, omdat ik echt de perfecte auto zoek en niet 1 waar ik wat moet (laten) doen aan het plaatwerk; maar het is echt een unieke auto voor een liefhebber.

Mocht er iemand van dit forum geinteresseerd zijn, dan kan die op deze post reageren of mij een pb sturen. Ik zal dan alle foto's doorsturen en jullie eventueel in contact brengen voor een afspraak etc.

Hoop dat er een liefhebber geinteresseerd is, de eigenaar ziet zijn 'kindje' graag in goede handen over gaan.

Image
Image
Image
Image
Quadc@msix
Ik lul al aardig mee !
Ik had het wèl gedaan Ron.... je zal ze niet beter meer vinden voor deze prijs, en voor de 2.000 die van de prijs afgegaan is kan Ab het platwerk zeer goed herstellen..... veel perfecter dan deze zul je niet vinden ( je had er een, sufferd! ;) ) denk er nog maar eens over na.... Er staan er in volkel nog een paar, die zijn ook niet perfect en die kosten nog een fors beetje meer....

Quadc@msix
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
Wel heel gaaf, af en toe komt er zo iets unieks voorbij. Maar dat zal steeds minder gaan worden.
jmvg
Ik lul al aardig mee !
deze valt ook onder de nieuwe overgangsregeling klassiekers he, in Nederland
MarcoTwo
Klopt. Op zich zouden veel liefhebbers wel zoiets erbij willen hebben, maar dan staan er wel veel hobby auto's meestal stil, want de funritjes moet je dan over meerdere exemplaren (als alles tegelijk in de rit houden kostentechnisch al haalbaar is) verdelen.:)
jmvg
Ik lul al aardig mee !
Ja, jij hebt zelf ook al een aardige collectie niet waar? :)
Heb mijn SW20 verkocht en een S2000 gekocht, maar op zich is er altijd wel plek voor een leuke klassieker.. maar goed, rijden wordt dan denk ik toch zelden inderdaad.

Anyway, ik denk wel echt een goede kans voor iemand die nog een goede hobby auto zoekt om mee te toeren.
MarcoTwo
Valt ook wel mee: vroeger 6 jaren '70 Corona's Mark II gehad (deels rijdende, deels projecten/donors) naast de drieliter Supra (en sinds 1999 de MR2) plus toen een zakelijke daily.

Tegenwoordig maar 1 rijdende funauto (de MR2 V6 staat 1,5 jaar geschorst), vorig jaar nog een reserve MR2 erbij gehad.

Wel af en toe kriebelt het voor een klassieker of dikke youngtimer erbij (dat laatste opgelost met de V6 Mitsu), maar daar heb ik toch geen tijd voor.

De MR2 mag ook wel weer eens klaar gemaakt worden. Als de trekker klaar is, kan hij legaal naar Andel toe gebracht worden (1.800-1.900 kg achter de Octavia is geen probleem, maar wel een economisch delict, want 1.500 kg + 10% is het max). Dus er is licht aan het eind van de tunnel.

De rest is dagelijks (Octavia Combi), voor Jolanda (Trevis) en puur zakelijk als trekauto en om onderdelen te vervoeren (Pajero Sport grijs kenteken, nog niet op naam & verzekerd).

De rest is voor de verkoop (momenteel nog twee: Colt op NL kenteken en 207CC krijgt eind van de week een kenteken).

Ik moet wel zeggen dat er bijna een (helaas 1988) MR2 1.6 T-Bar met een klein beetje werk, bij gekomen was. Vooral dat beetje werk, houdt me tegen (geen tijd, kom al niet eens aan de rest toe bijna) en de kleur zwart helemaal.
Post Reply