Beste allen,
Zoals sommige weten heb ik dit jaar mijn emmer geconverteerd naar een 2zzge.
Setup:
motor 2zzge,MWR powerfilter, 5versn.bak. en een RVS manifold.
Rest is allemaal nog origineel.
De auto heeft dus hele lange versnellingen, de 2e begint eigenlijk pas lekker te trekken als ik boven de 60km/h kom, en met lift tot 8k+ trekt ie door tot een 120.., dan nog(net geen begrenzer)
In lift schakelen valt zoals bekend tegen. toeren vallen iets tever terug.
Ik heb de auto in duitsland even los gehad, en met deze setup loopt ie in zijn 4 bijna net zo hard als in zijn 5...
Op de teller zo rondom de 230..
Voor zijn 5 is de luchtweerstand in mijn optiek iets te sterk..
Het kruipt wel, maar dan houd het ook op.
De auto maakt geen misslag of zo, is lekker stil in lage toeren
maar heb het idee dat als er een apex ecu voor komt, dat er nog wel wat pekaatjes uit te halen valt.
Want in koude toestand als de motor ietjes rijker staat, deze onderin toch iets meer heeft dan als ie warm is..
Wie heeft in dit geval wat kennis waar ik iets mee kan..
Groet
tjerk
review gevraagd
Moderator: Pieten
Waar ben je nu precies naar op zoek Tjerk? Op zich komt je verhaal me bekend voor, hoort bij de karakteristiek van de motor. Je vraagt om kennis, maar als we niet weten wat je wil bereiken is lastig te bepalen of iemand je kan helpen.
Ik heb dit niet meegemaakt in een mr maar wel in MN Corolla na 4age blacktop swap. Drie bakken gereden en het is echt een wereld van verschil. Std bak traag en weinig response. Na montage van de vijf en zesbak van de 20v zelf kreeg ik een totaal andere auto.
Aangezien zon zzge hetzelfde karakter heeft als een age motor zou ik eerst de bak eens vervangen en dan verder denken!
Aangezien zon zzge hetzelfde karakter heeft als een age motor zou ik eerst de bak eens vervangen en dan verder denken!
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
Ja Kees die ervaring heb ik ook. De overbrenging van de 6-bak past veel beter bij het karakter van de 2zzge dan de originele 5 bak. De response is beter, en je kunt beter in het juiste toeren gebied blijven. Met name in de bergen en op kronkelige landweggetjes komt dit goed tot uiting, en dat is waar de zzw30 voor gemaakt is.
Op marktplaats staat op dit moment een redelijk geprijsde 6-bak. Blijft staan de vraag van El Butre, wat wil je nou precies weten Tjerk?
Op marktplaats staat op dit moment een redelijk geprijsde 6-bak. Blijft staan de vraag van El Butre, wat wil je nou precies weten Tjerk?
Was gewoon nieuwsgierig of er mensen waren die ook enige tijd met de 5 bak hadden gestuurd, en of dit ook normaal was.., ik vergelijk alleen om te checken of er dergelijke ervaringen zijn, die zijn er dus..
Ik had in het begin het e.e.a niet helemaal goed voor elkaar.
en had de originele luchtfilter er nog achter..
Dat rijd dus helemaal voor geen meter... toen ik vorige maand een power filter erop gezet had, kon ik dat ozo merken
Nu blijkt dat ik miss mijn bak kapo heb..
Er begint iets lawaai te maken, en het is niet de motor..
Schakelt op zich nog steeds ok, maar toch...
Ga deze week maar even op de brug kijken..
moet eerst weer voor een potje zorgen, dan achter een 6bak aan..
toch bedankt voor de reacties
Ik had in het begin het e.e.a niet helemaal goed voor elkaar.
en had de originele luchtfilter er nog achter..
Dat rijd dus helemaal voor geen meter... toen ik vorige maand een power filter erop gezet had, kon ik dat ozo merken
Nu blijkt dat ik miss mijn bak kapo heb..
Er begint iets lawaai te maken, en het is niet de motor..
Schakelt op zich nog steeds ok, maar toch...
Ga deze week maar even op de brug kijken..
moet eerst weer voor een potje zorgen, dan achter een 6bak aan..
toch bedankt voor de reacties
ehhhhh.... Als je tot vorige maand met het originele filter gereden heb, heb ik wel wat vraagtekens bij de rest van de configuratie. Heeft je luchtinlaatbuis de juiste diameter? Welke diameter heeft je uitlaattraject? met of zonder cat? Daar is eerst nog een hoop te winnen als het om respons gaat. Lichter vliegwiel helpt ook aanzienlijk. Die zaken zou ik eerst aanpakken voor je een EMS aanschaft.
Enfin, met een bak met kortere overbrengingen zal je inderdaad onderin iets sneller respons krijgen, maar blijft een feit dat je een hoogtoerige motor hebt die onderin niet veel meer koppel heeft dan de originele 1ZZ, dus verwacht geen wonderen.
Oh, en let ff op als je een 6-bak gaat halen. Je hebt er 1 nodig die bij de 2zz hoort (de C60) en niet de 6-bak die orig op de FL spyder geleverd is (de C66). Overigens heeft die C66 dan weer het voordeel van een LSD....
Oh, en nou weten we nog steeds niet wat je wilt bereiken :-) Wil je zo hard mogelijk? Of zo snel mogelijk optrekken? of zo hard mogelijk door de bocht? Wat is je performancedoel?
Enfin, met een bak met kortere overbrengingen zal je inderdaad onderin iets sneller respons krijgen, maar blijft een feit dat je een hoogtoerige motor hebt die onderin niet veel meer koppel heeft dan de originele 1ZZ, dus verwacht geen wonderen.
Oh, en let ff op als je een 6-bak gaat halen. Je hebt er 1 nodig die bij de 2zz hoort (de C60) en niet de 6-bak die orig op de FL spyder geleverd is (de C66). Overigens heeft die C66 dan weer het voordeel van een LSD....
Oh, en nou weten we nog steeds niet wat je wilt bereiken :-) Wil je zo hard mogelijk? Of zo snel mogelijk optrekken? of zo hard mogelijk door de bocht? Wat is je performancedoel?
Dank je wel tot zover..
Dat met het luchtfilter/setup e.d. komt op de portomonee aan..
Mijn ex vrouw wilde kennelijk ook nog even kijken of ik haar nog wat schuldig was, alim. e.d...., en ja hoor ik moest met terug werkende kracht nog een paar k aan haar overmaken :S
En heb me scheel betaald aan de invoerrechten die ik over al die onderdelen heb gekregen.
Heb vandaag de bak even na laten kijken, en deze is al overleden, alleen weet ie het nog ni .., heb nog tijd om naar een C60 op zoek te gaan.
Ik had gekeken naar een sportuitlaatje op Ebay..
Die ene met 2 pijpjes in het midden leek me wel iets.., en natuurlijk heb ik mijn 2e kat er nog onder.
Ohja, antwoord op je vraag:
Ehhh... ik wil gewoon een betrouwbare Emmer hebben, die toch wel meer dan goed mee kan komen..
Ben zelf wel een Pietje pecies als het op het motor gebeuren aan komt, heb een hekel aan bijgeluidjes, en hij moet gewoon perfect lopen.
Dat met die bak, tja... je hebt volledig gelijk.. hoort er gewoon niet onder en haalt het leukste uit de Swap, dus ga ik kijken naar een C60 ?
Manual 6bak van een 2zz...
Heb je miss een idee ?
De SV boys misschien ?
Setup was 2 zz blok,manifold(RVS), ECU en zo..
De rest was origineel, en met het oude filter werd de auto gesmoord, en had geen lift, nu wel.
Hoop dat ik je vraag beantwoord heb
Dat met het luchtfilter/setup e.d. komt op de portomonee aan..
Mijn ex vrouw wilde kennelijk ook nog even kijken of ik haar nog wat schuldig was, alim. e.d...., en ja hoor ik moest met terug werkende kracht nog een paar k aan haar overmaken :S
En heb me scheel betaald aan de invoerrechten die ik over al die onderdelen heb gekregen.
Heb vandaag de bak even na laten kijken, en deze is al overleden, alleen weet ie het nog ni .., heb nog tijd om naar een C60 op zoek te gaan.
Ik had gekeken naar een sportuitlaatje op Ebay..
Die ene met 2 pijpjes in het midden leek me wel iets.., en natuurlijk heb ik mijn 2e kat er nog onder.
Ohja, antwoord op je vraag:
Ehhh... ik wil gewoon een betrouwbare Emmer hebben, die toch wel meer dan goed mee kan komen..
Ben zelf wel een Pietje pecies als het op het motor gebeuren aan komt, heb een hekel aan bijgeluidjes, en hij moet gewoon perfect lopen.
Dat met die bak, tja... je hebt volledig gelijk.. hoort er gewoon niet onder en haalt het leukste uit de Swap, dus ga ik kijken naar een C60 ?
Manual 6bak van een 2zz...
Heb je miss een idee ?
De SV boys misschien ?
Setup was 2 zz blok,manifold(RVS), ECU en zo..
De rest was origineel, en met het oude filter werd de auto gesmoord, en had geen lift, nu wel.
Hoop dat ik je vraag beantwoord heb
Wat een idee kan zijn, via Groundspeed een celica bak kopen, dit is een jdm zesbak van een 2zzge met lsd welke je dan kan ombouwen naar Rwd. Hiervoor zijn via mwr weer ombouwsets te krijgen om een celica bak geschikt te maken voor een mr.
Deze bak is precies bedoeld voor een 2zzge motor en zal de juiste verhoudingen bieden. Daarnaast komen deze bakken bij Groundspeed rechtstreeks uit Japan met doorgaans lage km standen en zijn daar meestal ook rustiger bereden dan in Europa.
Voor je uitlaat heb ik nog zo'n lotus style demper voor de emmer. Deze kost als je m inclusief invoering naar NL haalt meer dan het dubbele dan waar deze voor op ebay staat.... Voor mij us deze dadelijk over aangezien deze auto met Beams motor verkocht is aan een vriend van me.
Deze bak is precies bedoeld voor een 2zzge motor en zal de juiste verhoudingen bieden. Daarnaast komen deze bakken bij Groundspeed rechtstreeks uit Japan met doorgaans lage km standen en zijn daar meestal ook rustiger bereden dan in Europa.
Voor je uitlaat heb ik nog zo'n lotus style demper voor de emmer. Deze kost als je m inclusief invoering naar NL haalt meer dan het dubbele dan waar deze voor op ebay staat.... Voor mij us deze dadelijk over aangezien deze auto met Beams motor verkocht is aan een vriend van me.