ik hou jullie op de hoogte.
Cap's MAF Mod
Moderator: Pieten
Lezers die Spyderchat kennen, weten waarschijnlijk al wat ik bedoel. Ik heb deze mod sinds een half jaar in mijn daily en het werkt echt. Tot vandaag had ik een PEE intake (zonder vanes) icm 4mm hoger inbouwde MAF sensor en vanaf nu ga ik proberen wat de mod doe met de 'officiele' MAF spacer kit van Corky in de originele inlaat.
(zoals ze op Spyderchat zeggen: Permagrin starting to hurt .. )
Het gaat blijkbaar over dit topic: http://www.spyderchat.com/forums/showth ... 30-MAF-mod
Teveel extra aanpassingen nodig voor mijn zeer beperkte mechanische kennis.
Teveel extra aanpassingen nodig voor mijn zeer beperkte mechanische kennis.
Klopt inderdaad, dat is het hele verhaal.
Het valt mee hoor: De 'Vanes' kun je uit het luchtfilterhuis halen en later indien gewenst weer terug plaatsen. De MAF riser kun je ook achteraf weer er tussen uit halen. De Mod is dus volledig terug te draaien als het niet zou bevallen. Injectoren wisselen voor 2ZZ-GE injectoren is ook een fluitje van een cent en ik rijd nog op Euro 95, maar wel iets minder zuinig. Als het erg heet gaat worden van de zomer, ga ik voor de zekerheid wel 98 tanken om eventueel pingelen te voorkomen.
Het valt mee hoor: De 'Vanes' kun je uit het luchtfilterhuis halen en later indien gewenst weer terug plaatsen. De MAF riser kun je ook achteraf weer er tussen uit halen. De Mod is dus volledig terug te draaien als het niet zou bevallen. Injectoren wisselen voor 2ZZ-GE injectoren is ook een fluitje van een cent en ik rijd nog op Euro 95, maar wel iets minder zuinig. Als het erg heet gaat worden van de zomer, ga ik voor de zekerheid wel 98 tanken om eventueel pingelen te voorkomen.
Om nog even terug te komen op dit verhaal: Nu al bijna een jaar met deze mod. gereden en het is een super upgrade. Veel soepelere motor en nauwelijks hoger verbruik. Verschil tussen 98 en 95 octaan merk ik niet, maar toen het rond de 30 graden was, heb ik dus wel voor de zekerheid 98 getankt. Maar ook op 95 rijdt dit echt merkbaar beter dan met de oorspronkelijke injectoren.