hallo leden.
ik heb mijn mr2 gistere het koelvloeistof ververst .
een monteur zei zoveel bijvullen totdat eruit de kraanje van de radiator vloeistof uit komt en dan kraan dicht bij vullen en rijden dan is het goed hoef niet te ontluchten zei die.
dus heb heb ook zo gedaan . er ging rond de 5 liter in , toen ging ik rijden en continu oogje op de tempratuur meter die was gewoon netjes op 90 graden
na 3 km viel de auto ineens uit en startte helemaal niet meer.ik las dat er in de hoek bij je motor nog een reserve vul tankje was. dus heb die ook gevult waar 2 liter inging dus totaal 7 liter zat er in maar wou maar niet starten .
leek wel geen compressie te hebben tijdens starten.
mijn vraag is bijdeze . heeft iemand enig idee wat er aan de hand is ? of verkeerd ging?
ik hoop graag op antwoorden
mijn mr2 staat al 2 dagen geparkeerd stil
alvast bedankt
mvg Haakje
mr2 start niet meer
Moderator: Pieten
Hij start dus wel, maar slaat niet aan?
Heb je al geprobeerd om hem met remreiniger (oid) te starten, als hij dan wel aanslaat krijgt hij geen brandstof.
Dat "reserve vul tankje" voor je koelvloeistof is je normale reservoir, waar ook een streepje met MAX en MIN staat.
Heb je al geprobeerd om hem met remreiniger (oid) te starten, als hij dan wel aanslaat krijgt hij geen brandstof.
Dat "reserve vul tankje" voor je koelvloeistof is je normale reservoir, waar ook een streepje met MAX en MIN staat.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: SW20/21/22
maar totale emmer systeem zou zo'n 13 liter kvs in moeten gaan als ik me niet vergis.
ik heb onder de auto stalenbuizen waar het rubberenslangen aan zat losgetrokken en bijde kanten leeglaten lopen. ging 7 liter totaal in .incl. reservoir . volgens de monteur blijft er altijd wat in je systeem liggen.
Als je zo weinig hebt bijgevuld en op die manier hebt ontlucht vermoed ik dat je een warmloper hebt gehad.
Een sw is lastig om te ontluchten en het kost ongeveer 12-14 liter koelvloeistof.
Een sw is lastig om te ontluchten en het kost ongeveer 12-14 liter koelvloeistof.
Als de slangen van je radiateur zijn geweest, en je hebt de radiateur ook laten leeglopen moet er worden ontlucht.Heb zelf al 2x mijn radiateur vervangen. en ik ontlucht hem met draaiende motor met de radiateur dop er af en de kachel vol aan dus op de warme stand, want daar willen juist de luchtbellen zitten.Als de motor alsmaar warmer word hoor je de koelvloeistof niveau wel gorgelen of op en neer gaan in je radiateur dus wel even een grote lap rondom je radiateur dop doen want af en toe komt er een beetje warm water uit de dop.Op een gegeven ogenblik houd hij hier mee op en is je systeem ontlucht.Even een stukje rijden, thuis even de motor laten afkoelen en voorzichtig je radiateur dop er af draaien. en je niveau is waarschijnlijk nog een beetje gedaald dus nog even een beetje bijdoen.
succes
succes
Remreiniger voor de gasklep inspuiten, als hij dan aanslaat krijgt hij geenbenzine. Dan moet je kijken of je benzine pomp nog werkt.
Dan zou de temp. meter toch op moeten lopen?krijger wrote:Als je zo weinig hebt bijgevuld en op die manier hebt ontlucht vermoed ik dat je een warmloper hebt gehad.
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: ZZW30
Is niet goedkoop...
Ligt eraan waar je het wil laten doen, is niet heel eenvoudig.
Toyota dealer is erg duur en hebben vaak weinig ervaring hiermee.
Hopelijk is er niet meer beschadigd, dan alleen je riem.
Of een beunhaas zoeken met MR2 ervaring.
Of MR2 dokter Hermans in Volkel bellen.
Ligt eraan waar je het wil laten doen, is niet heel eenvoudig.
Toyota dealer is erg duur en hebben vaak weinig ervaring hiermee.
Hopelijk is er niet meer beschadigd, dan alleen je riem.
Of een beunhaas zoeken met MR2 ervaring.
Of MR2 dokter Hermans in Volkel bellen.
Deze motoren zijn wel save, er kan niets geraakt worden.
Maar je kunt dan best vraagtekens bij het onderhoud zetten... zo'n riem moet elke 6 jaar vervangen worden en hier zit wel speling in (vroeger dacht men alleen aan de 100.000 km soms en vergat dat ook de tijd mee telde bij weinig rijden, bij ruim 8 jaar was die riem nog goed, maar hoeft niet natuurlijk).
Maar je kunt dan best vraagtekens bij het onderhoud zetten... zo'n riem moet elke 6 jaar vervangen worden en hier zit wel speling in (vroeger dacht men alleen aan de 100.000 km soms en vergat dat ook de tijd mee telde bij weinig rijden, bij ruim 8 jaar was die riem nog goed, maar hoeft niet natuurlijk).
hm ok
ik neem aan dat een goede universele automonteur deze ookwel kan vervangen.
distributieset met spanrollen en waterpomp kan ik zelf wel regelen .
trouwens moet die blok wel omlaag voor het wisselen van D.riem?
en ja hoelang arbeid zit hier ong. in ?
alvast bedankt ledenmaten
mvg Haakje
ik neem aan dat een goede universele automonteur deze ookwel kan vervangen.
distributieset met spanrollen en waterpomp kan ik zelf wel regelen .
trouwens moet die blok wel omlaag voor het wisselen van D.riem?
en ja hoelang arbeid zit hier ong. in ?
alvast bedankt ledenmaten
mvg Haakje
Ja, dat moet die wel kunnen. het is alleen lastig bij komen.
de motorsteun aan 1 kant moet los, dus dan kan het blok iets zakken/omhoog.
Voordat je de auto ergens laat maken zou ik eerst vragen of die garage wel onderdelen monteert die iemand zelf meeneemt.
de motorsteun aan 1 kant moet los, dus dan kan het blok iets zakken/omhoog.
Voordat je de auto ergens laat maken zou ik eerst vragen of die garage wel onderdelen monteert die iemand zelf meeneemt.