kabel achterruitverwarming hardtop aansluiten??

Alles over de ZZW30. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de ZZW30.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 367
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30

kabel achterruitverwarming hardtop aansluiten??

Bericht door whitespyder »

Iemand idee waar dit kabeltje aangesloten moet worden?
Onder het bagagevak bijrijderskant zit een stekkerblok waarin je de ene stekker eruit kunt halen waarna de andere (kabel hardtop)er weer in? Is dit zo de bedoeling? en de juiste stekker?of ligt er ergens nog een loze kabel?
Gebruikersavatar
Leliev
Zere vingers van het typen..
Berichten: 4462
Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:56
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Leliev »

Je hebt toch geen volvo? Duwen is dus niet nodig.. Dus waarom zou je de achterruitverwarming aanzetten?
Afbeelding
El Butre schreef:Paul zegt niet vaak wat nuttigs, maar zijn avatar klopt nog steeds....
mr2PUNTfreak schreef:Paul jij snapt het tenminste!:dux-blij_thumb-up:
Gebruikersavatar
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 367
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30

Bericht door whitespyder »

hahaha
nee duwen gelukkig nog niet nodig geweest.
Volvo ook niet mijn merk, maar zoveel mensen die autos zien duwen?;D
Probleem is inmiddels opgelost. Moest daarvoor naar amerikaanse mr2 spyder site.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Als je de oplossing dan even hier neer zet, hoeven je opvolgers daar niet heen....;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
whitespyder
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 367
Lid geworden op: 03 jul 2008, 22:30

Bericht door whitespyder »

Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

Hoi,

Achterin (achter een plastic deksel in de rechter opbergruimte) ligt een korte en een lange kabel. Deze korte kabel heeft een stekker die aangesloten is op de achterruit verwarming van de soft top. Als je deze los maakt -voorzichtig- en een stekker van de lange kabel inplugt (er past maar een stekker) en de andere kant van de lange kabel langs de opgevouwen softtop naar de stekkerdoos op in de hardtop geleid en deze inplugt, is nu de achterruitverwarmijng aangesloten.

Ik zou graag foto's laten zien, maar het gaat nog steeds niet goed (ja, ik ben een dummie)

vrgr

Henri
Henri
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 okt 2007, 08:52

Bericht door Henri »

De foto's op spyderchat gezien, overigens het demonteren van de gehele softtop is niet echt nodig.....;) ....

Henri
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

Maar het is mij nog steeds niet duidelijk waar dat witte kabeltje (in mijn auto los hangend) van is.......
conan1068
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 jul 2012, 13:56

Bericht door conan1068 »

Nadat ik de kap vervangen heb is het me nu wel duidelijk, het witte kabeltje wordt direkt op de achteruitverwarming (zwart stekkertje vanaf het glazen raam) aangesloten. Vervolgens loopt de kabel door naar het blok.
Bij het blok wordt alleen gewisseld van hard top naar soft top, in mijn geval (en ook bij de Amerikaan van de foto's) was de soft top wel op het blok maar niet op het achterraam aangesloten.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Waar zit dat blok ? Achter de opbergvakken ? Dus moet ik die demonteren ?

Of de hardtop er op zetten, want zo te zien heb ik wel het verlengkabeltje (met de zwarte aansluiting) er aan zitten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Rechtsachter. In het BGB staat geen duidelijke beschrijving van aansluiting, maar voor de softtop verdwijnt ie helemaal naar achteren. My guess: De stekker in de hoes van de softtop losmaken en daar je verlengkabeltje op aansluiten. Bij invouwen de verlengkabel vasthouden en aan voorkant van het dak naar buiten laten komen.

edit: even naar boven scrollen in dit topic en dan op de link van spyderchat klikken helpt ook :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Niet echt. Ik heb volgens mij de kabel van de hardtop aangesloten. Maar ik wil de softtop aangesloten hebben.

Moet ik daarvoor de bakken demonteren?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
El Butre
Berichten: 1584
Lid geworden op: 28 dec 2006, 16:24
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door El Butre »

Wiring diagram er bij gepakt. Hangt even af van de stekker die je wil aansluiten. 2-pins of 10-pins. Zal je de diagrammen wel ff appen.

En, om het begrijpbaar te houden voor de rest: Je moet voor het wisselen van achterruitverwarming inderdaad de opbergbak rechts verwijderen. Daar zit een 2-pins zwarte stekker waar de softtop-verwarming op is aangesloten. Deze loshalen, je hardtop-kabel inpluggen en langs het opgevouwen dak naar de hardtop leiden. In de lente omgekeerde volgorde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Het is nu lente. Volgens mij is de hardtopkabel aangesloten.

Ik kan natuurlijk ook de hardtop er opzetten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
longjohn
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 nov 2009, 20:15

Bericht door longjohn »

Het is nu lente
Hoezo lente, we zijn net van code rood naar oranje gegaan...?

Overigens zit er bij de softtop een haakje (wat niet echt opvalt) waar je de kabel aan kunt haken zodat hij niet gaat zwerven. Ik heb er in het begin ook flink mee zitten prutsen, maar in wezen is het best simpel kabeltjes wisselen van hardtop naar softtop en omgekeerd.

Code oranje: Grootschalige gladheid in het noord(oost)en van het land
...ben even een Strammer Max eten, tot zo...
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Een paar jaar geleden heb ik blijkbaar de hardtopkabel aangesloten, dus was het toen winter. En nu met dit winterweer lijkt me de achterruitverwarming wel handig, dus nu is het lente...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

je hoeft alleen het kapje rechts achter in de bin te verwijderen. Daar achter zie je de stekker van de achterruitverwarming.

Afbeelding
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
PetervdK
Knop gevonden hoor !
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 jun 2015, 08:53

Bericht door PetervdK »

Hier vind je de installatie instructie voor de hardtop.
Die verduidelijkt op pagina 4 en 6 ook iets meer hoe het zit met die connector...
http://www.mr2roc.org/misc/reference...ng/hardtop.pdf
Plaats reactie