1ZZ-FE ZZW30 turbo kit

Vindt uw droom MR2. Of die onderdelen waar je al zo lang naar op zoek bent.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

1ZZ-FE ZZW30 turbo kit

Bericht door Samuel »

Al een tijd op zoek naar een turbo kit voor mijn MR2. Met een voorkeur voor de TTE kit, maar Power Enterprise of iets dergelijks is ook goed. Mijn doel is onder 200 pk, maar met een berg koppel onderin. Iemand iets in de aanbieding of tip voor een mooie setup?
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Edje Turbo
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 408
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
Type MR2: AW11

Bericht door Edje Turbo »

De zw30 is al niet de beste omtrent koeling..en de motor is een FE en geen GE motor..dus vraag ik me af hoe lang het heel blijft aangezien niets van de FE motor gemaakt is voor meer vermogen. Als ik een ZW30 had zou ik gaan voor de Celica T sport motor..zonder turbo..of een BEAMS erin...dan blijft het heel en heb je volgens mij het beste wat past voor de body van een ZW30....daarbij vindt ik de keren dat ik in een ZW30 heb mogen rijden de basis uitvoering ook al erg goed omtrent pk gewicht verhouding..de beste MR2 om te rijden als een kart in de basis uitvoering is de ZW30...en het kan altijd sneller.....:lach: maar ga dan voor safe..en niet voor de turbo ..TRD is er vrij snel mee gestopt..volgens mij 1 jaar maar die turbo gebouwd...volgens mij meer als probeer project...ik heb twee keer een ZW30 Turbo in het echt gezien op meetings en gehoord....tjee wat liep dat beroerd..en wat klonken die motoren op hun einde van hun leven...even los van de olie die dik op de achterbumpers zat geplakt...een was een TRD kit de ander was een Amerikaanse kit......mij lijkt die 192pk Celica ZW30 super...stond er laatst een te koop hier een zwarte...dat was een hele mooie voor relatief weing geld vond ik..
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Een TTE kit met intercooler en originele TTE piggybag zou ik wel aan durven. Power Enterprise werkt zonder electronics, maar met een FPR. Lijkt mij inderdaad minder betrouwbaar. Een 2ZZ heb ik overwogen, maar ik wil juist koppel onderin en dat geeft een 2ZZ niet (extra).
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

en 2zz supercharged? of valt dat buiten budget
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Rotrex wil ik niet. En de andere superchargers zijn lastig te monteren. 'k Heb hiervoor een S14A turbo gehad met 280 pk en boost werkt verslavend. ;)
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

haha waarom niet gewoon 3s-gte swappen dan? Paul Woods heeft t al vaak genoeg gedaan in de ZZW.. Kost wel een pak geld maar in principe heb je dan het vermogen wat je zoekt zelfs al laat je m stock.
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Edje Turbo schreef:De zw30 is al niet de beste omtrent koeling..
Hier ergens op het forum staat wel een foto van mijn radiateur die ik laatst vervangen heb. Ongeveer de helft van de radiateur en de lamellen verdwenen en de koelvloeistof liep er uit.

Pas toen zag ik de temperatuurmeter van de zzw bewegen. Meer dan vijf jaar lang steeg hij naar een bepaald punt, en bleef daar stokstijf staan. En zelfs toen hij lekte, en ik regelmatig bij moest vullen, liep hij niet warm.

Niet mis mee met de koeling van de zzw. Ik durf wel te stellen dat die beter voor elkaar is als de koeling van een aw (en ik denk ook van een sw).

In Duitsland doen ze trouwens tegenwoordig weer turbo-zzw's: https://www.facebook.com/muggianuturbo/
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

nou green ik moet eerlijk zeggen dan ik sw20 (turbo) rijd en mijn temperatuurmeter is nog nooit over de helft geweest:) over AW en ZZW kan ik niks zeggen.
VincentM
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 jan 2014, 15:52

Bericht door VincentM »

CelicaTwinCAm schreef:nou green ik moet eerlijk zeggen dan ik sw20 (turbo) rijd en mijn temperatuurmeter is nog nooit over de helft geweest:) over AW en ZZW kan ik niks zeggen.
De AW11 heeft niet de beste koeling, bij filerijden moet ik op warme dagen wel eens de verwarming wat hoger zetten en de blazers opzetten om de temperatuur omlaag te krijgen (naald gaat over de helft)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

heeft de aw dan een zwakke waterpomp? Bedoel sw20 is 14 liter kvs, dat kost nogal wat moeite om dat warm te krijgen.
MR62
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 aug 2013, 10:44

Bericht door MR62 »

Zooooo.....
:P
Ik heb eens geinformeerd naar die maggianu toestand naar de 190 pk....
Voor slechts 7000 euries ben je koopman.......;D
Gebruikersavatar
Samuel
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 mar 2010, 11:15

Bericht door Samuel »

Ja, dat klopt. Daarom wacht ik op een gebruikte TTE of Power Enterprise kit ...
1998-2004: Zwarte SW20 van 1993, S14a Racing Edition. Nu een zwarte ZZW30
Plaats reactie