1ZZ-FE ZZW30 turbo kit
Moderator: Pieten
1ZZ-FE ZZW30 turbo kit
Al een tijd op zoek naar een turbo kit voor mijn MR2. Met een voorkeur voor de TTE kit, maar Power Enterprise of iets dergelijks is ook goed. Mijn doel is onder 200 pk, maar met een berg koppel onderin. Iemand iets in de aanbieding of tip voor een mooie setup?
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:38
- Type MR2: AW11
De zw30 is al niet de beste omtrent koeling..en de motor is een FE en geen GE motor..dus vraag ik me af hoe lang het heel blijft aangezien niets van de FE motor gemaakt is voor meer vermogen. Als ik een ZW30 had zou ik gaan voor de Celica T sport motor..zonder turbo..of een BEAMS erin...dan blijft het heel en heb je volgens mij het beste wat past voor de body van een ZW30....daarbij vindt ik de keren dat ik in een ZW30 heb mogen rijden de basis uitvoering ook al erg goed omtrent pk gewicht verhouding..de beste MR2 om te rijden als een kart in de basis uitvoering is de ZW30...en het kan altijd sneller..... maar ga dan voor safe..en niet voor de turbo ..TRD is er vrij snel mee gestopt..volgens mij 1 jaar maar die turbo gebouwd...volgens mij meer als probeer project...ik heb twee keer een ZW30 Turbo in het echt gezien op meetings en gehoord....tjee wat liep dat beroerd..en wat klonken die motoren op hun einde van hun leven...even los van de olie die dik op de achterbumpers zat geplakt...een was een TRD kit de ander was een Amerikaanse kit......mij lijkt die 192pk Celica ZW30 super...stond er laatst een te koop hier een zwarte...dat was een hele mooie voor relatief weing geld vond ik..
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
Hier ergens op het forum staat wel een foto van mijn radiateur die ik laatst vervangen heb. Ongeveer de helft van de radiateur en de lamellen verdwenen en de koelvloeistof liep er uit.Edje Turbo schreef:De zw30 is al niet de beste omtrent koeling..
Pas toen zag ik de temperatuurmeter van de zzw bewegen. Meer dan vijf jaar lang steeg hij naar een bepaald punt, en bleef daar stokstijf staan. En zelfs toen hij lekte, en ik regelmatig bij moest vullen, liep hij niet warm.
Niet mis mee met de koeling van de zzw. Ik durf wel te stellen dat die beter voor elkaar is als de koeling van een aw (en ik denk ook van een sw).
In Duitsland doen ze trouwens tegenwoordig weer turbo-zzw's: https://www.facebook.com/muggianuturbo/
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
De AW11 heeft niet de beste koeling, bij filerijden moet ik op warme dagen wel eens de verwarming wat hoger zetten en de blazers opzetten om de temperatuur omlaag te krijgen (naald gaat over de helft)CelicaTwinCAm schreef:nou green ik moet eerlijk zeggen dan ik sw20 (turbo) rijd en mijn temperatuurmeter is nog nooit over de helft geweest:) over AW en ZZW kan ik niks zeggen.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22