Turbo advies.
Moderator: Pieten
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
- Peerke
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 2033
- Lid geworden op: 24 dec 2006, 12:18
- Type MR2: ZZW30
- Locatie: Langenboom
CelicaTwinCAm schreef:de TTS is die nog lichtvoetig? Leeggewicht toch 1455 kg...
Je moet alleen van 4 wheel drive houden.
Misschien is ie voor velen wel te braaf.
Sneller als menige. 0-100 in 5.2-5.4 sec....
Verbruik: 1 op 9 a 10
En wil je sneller chippen kost bijna niets.
Enne Ferrari weegt ook al gauw 1700 kg
Haha... de discussie komt los!:lach:
Iedereen heeft z'n keuzelijst gehad voordat de MR2 gekocht werd.
En nee, ik ben niet overdreven groot: 1,91 lang (en 85 Kg), maar wss een lang bovenlijf want echt te lang voor bv. Boxter, MX-5 en S2000. Lotus niet gepast, maar ik geloof meteen dat ie erg lichtvoetig is.
En TT, SLK, Z3/4 spreken me niet zo aan. Niet speciaal genoeg en 'te dikdoenerig'.
Crossfire daarentegen wel weer, vooral omdat je 'm minder vaak ziet. Rijeigenschappen heb ik niet getest.
Een ingetogen 2-zits Impreza-cabrio had ook kans gemaakt.
En dus de 370z (van 1/6 van de nieuwwaarde), maar lichtvoetig is die ook niet echt.
Daarom, ik laat de MR2 zoals die is: ze worden zeldzaam dit soort autootjes.
Iedereen heeft z'n keuzelijst gehad voordat de MR2 gekocht werd.
En nee, ik ben niet overdreven groot: 1,91 lang (en 85 Kg), maar wss een lang bovenlijf want echt te lang voor bv. Boxter, MX-5 en S2000. Lotus niet gepast, maar ik geloof meteen dat ie erg lichtvoetig is.
En TT, SLK, Z3/4 spreken me niet zo aan. Niet speciaal genoeg en 'te dikdoenerig'.
Crossfire daarentegen wel weer, vooral omdat je 'm minder vaak ziet. Rijeigenschappen heb ik niet getest.
Een ingetogen 2-zits Impreza-cabrio had ook kans gemaakt.
En dus de 370z (van 1/6 van de nieuwwaarde), maar lichtvoetig is die ook niet echt.
Daarom, ik laat de MR2 zoals die is: ze worden zeldzaam dit soort autootjes.
Vriend van mij heeft MX-5 gehad, toen Nissan 370Z aangeschaft, toen weer MX-5 want zoveel meer rijplezier.Peerke schreef:Je moet alleen van 4 wheel drive houden.
Misschien is ie voor velen wel te braaf.
Sneller als menige. 0-100 in 5.2-5.4 sec....
Verbruik: 1 op 9 a 10
En wil je sneller chippen kost bijna niets.
Enne Ferrari weegt ook al gauw 1700 kg
Toen was hij helemaal gek van de TT-RS, dus gekocht en MX-5 weg.
Nu na ruim 2,5 jaar bezit daarvan opgeruimd en WEER de (allernieuwste) MX-5 (ND) aangeschaft.
Motivatie nu weer: de TT-RS was een supersnelle maar kompleet emotieloze auto qua rijplezier, de MX-5 is zo'n ontzettend lekkere direkte rijdersauto....
Hij heeft wel de 2.0 160PK genomen en de ECU laten herprogrammeren naar ca 185PK en iets van 20Nm meer. Dat maakt de MX een stuk vinniger begrijp ik van hem.
- CelicaTwinCAm
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
- Type MR2: SW20/21/22
oh maar ik vergelijk het ook niet meen Ferrari. Als die 1700 kilo weegt zal ie ook niet lichtvoetig zijn. Qua snelheid zul je met een chipje de meeste Ferrari's al wel bijhouden. Persoonlijk zijn de meeste auto's van na 2000 ofzo die ik gereden heb een stuk emotielozer dan die van voor 2000. Vandaar mijn liefde voor 90tiesPeerke schreef:Je moet alleen van 4 wheel drive houden.
Misschien is ie voor velen wel te braaf.
Sneller als menige. 0-100 in 5.2-5.4 sec....
Verbruik: 1 op 9 a 10
En wil je sneller chippen kost bijna niets.
Enne Ferrari weegt ook al gauw 1700 kg