Hallo.
Ik heb een klein probleem. Als ik mijn koppelingspedaal indruk komt er een piepend geluid uit de motorruimte. Het lijkt net of er iets van rubber droog loopt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik het geluid kan oplossen. Ik kan zelf namelijk niet zijn wat er nu daadwerkelijk beweegt in mijn motorruimte.
Piepend geluid door koppelingspendaal
Moderator: Pieten
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
Hoor je dat geluid alleen als de motor draait of ook als'ie uitstaat en je de koppeling intrapt.
Hoor je het geluid constant, of alleen op het moment dat je het pedaal intrapt?
Waarschijnlijk het lager... prijzig.
Gewoon laten piepen, wordt langzaam erger, als de spaarpot vol is laten vervangen.
Gewoon laten piepen, wordt langzaam erger, als de spaarpot vol is laten vervangen.
Ook als de motor uitstaat. Het zit hem echt in de mechanische kant van de koppelingspedaal naar achter.Spyder S.C.01 wrote:Hoor je dat geluid alleen als de motor draait of ook als'ie uitstaat en je de koppeling intrapt.
Worden er lagers gebruikt voor het pedaal?!
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
Komt het geluid van de plaats waar de pedalen zitten of vanuit de motorruimte?
Ik vermoed dat Samuel gelijk heeft en moet je het draaipunt van het koppelingspedaal smeren. Echter op cq in het Bellhouse van de versnellingsbak wordt de hydraulische beweging dmv een vork overgezet en de koppelingsplaten mbv het lager van elkaar gedrukt. Deze vork heeft ook een draaipunt welke bij het vervangen van de koppelingsplaten en of lager, ingevet moet worden...
Ik vermoed dat Samuel gelijk heeft en moet je het draaipunt van het koppelingspedaal smeren. Echter op cq in het Bellhouse van de versnellingsbak wordt de hydraulische beweging dmv een vork overgezet en de koppelingsplaten mbv het lager van elkaar gedrukt. Deze vork heeft ook een draaipunt welke bij het vervangen van de koppelingsplaten en of lager, ingevet moet worden...
Ik heb dat piepje ook, en altijd al gehad (ongeveer 120.000km). Bij de Toyota-dealer zeiden ze ooit dat het zo hoort… Ik denk dat iedere mr2 w3 rijder het minimaal kleine piepje wel kent als je de koppeling intrapt, of vergis ik me? Zou leuk zijn als het op te lossen is, inderdaad.
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Ik heb me er ook wel eens aan geergerd....
Is vrij normaal naar mijn idee.
Is vrij normaal naar mijn idee.
Plus 1 hier...
Heb wel de vloeistof laten vervangen gister. Koppelt wel soepeler nu.
Heb wel de vloeistof laten vervangen gister. Koppelt wel soepeler nu.