Ik heb inmiddels andere schokdempers besteld, ben gegaan voor het Merk Kyb, volgens een bevriende toyota monteur die me al vaker goed geholpen heeft is dit de demper die er standaard ook onder zit. Ik heb nu voor 178 euro 2 nieuwe schokdempers achter.
Zijn er bepaalde onderdelen die ik beter direct ook vervang, of is dit niet nodig?
Gebonk links achter
Moderator: Pieten
Na het vervangen van de schokdempers was ik nog steeds niet van de tik af.decipherer wrote:Het kan natuurlijk vanalles zijn, elk draaipunt van de ophanging kan in principe speling op komen en dat ga je dan goed horen. Ik zou beginnen bij de rubbers waarmee de stabilisatorstang aan het chassis zit. Deze zijn goedkoop en eenvoudig te vervangen.
-edit- Ik zie nu dat je die wel in het lijstje met onderdeelnummers had staan. Heb je ze ook mee vervangen? In je tekst heb je het verder alleen over het vervangen van de stangetjes (en de rubbers van de uitlaat)
Na verder onderzoek kwam mijn schoonvader erachter dat er een bout miste bij mijn remklauw links achter. Bout vernieuwd en tik is voorlopig weg.
Acht heb in iedergeval nieuwe schokdempers achter kan ook geen kwaad