welke radiator voor sw20

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door Jeroen97 »

http://www.fenixradiators.com.au/radiat ... 9-mr2-sw20
Misschien is dit ook nog een optie voor je.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door Jeroen97 »

baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door baka »

ok hier een kleine update.

ik was voor mijn werk in amerika en probeerde met die gast van het mr2oc forum (Campos Vazquez) het zo te regelen dat hij de set naar mijn kantoor stuurde, en dat ik hem dan zelf mee zou nemen. helaas is dat door thanksgiving enzo niet gelukt, dus hij gaat de set nu opsturen.

zoals eerder vermeld, de set bestaat uit:

- allu radiator
- dubbele ventilator set met allu plaat erachter
- 7 delige silliconen slangen (optioneel)
- ullu afdek plaat die de standaard plastic afdek plaat vervangt (optioneel)

helaas is de dollar net erg omhoog gegaan tov de euro, dus op de dollar/euro rate pak ik bijna geen winst.

de hele set kost me 620 dollar shipped, dus vrij aan de prijs en dan moet de import balasting en BTW nog komen. als ik de set heb laat ik weten of alles echt zo goed past als men zegt want je betaald er fors meer voor dan de andere links die hier geplaatst zijn.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door baka »

ok laatste update:

de radiator en de slangen zitten er in. pasvorm was ok, maar deze radiator had dus ook eht probleem dat de ontluchtingsplug tegen het frame aankomt. hij verkoopt dus gewoon michimoto radiatoren die je overal kan krijgen. we hebben een klein hoekje uit het frame gefreest. de ventilator set is prachtig. alles werkt goed en koelt goed. het afdek paneel was ie vergeten op te sturen, die is nu onderweg,

al met al raad ik het niet aan bij hem te bestellen. je krijgt gewoon de michimoto, communicatie verloopt langzaam en moeizaam en het duurt voor eeuwig tot je je spullen hebt. en dan heb je ook nog verzend en import kosten.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door Jeroen97 »

Jammer om te horen dat het als nog niet past... ben wel benieuwd naar wat foto's eigenlijk.Welke slangen zitten allemaal in het pakket? heb je daar misschien ook foto's van? Ik denk dat ik dan zelf ga voor gewoon originele mishimoto. Kwa prijs scheelt het niet zo heel veel en wat je al zegt hoef je dan niet zo lang te wachten. Maar zelf wacht ik nog wat langer voordat ik een andere radiator koop. De auto staat nu toch geschorst tot de lente en wil eigenlijk nog eerst wat andere onderdelen voor de auto kopen.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door baka »

de fotos staan op mijn mobiel, ik denk dat ze te groot zijn voor het forum, ik zou mijn photobucket account op moeten graven. maar het zijn eigenlijk gewoon deze componenten:

http://www.mishimoto.eu/mishimoto-toyot ... iator.html

http://www.mishimoto.eu/mishimoto-toyot ... ud-90.html

http://www.mishimoto.eu/toyota-mr2-sili ... 90-99.html

het probleem emt de ontluchtingsnippel is in dit topic al door decipherer gepost, incl foto. ik heb een klein stukje uit the frame gefreest en dan past het. de rest van de pasvorm is prima.
Jeroen97
Knop gevonden hoor !
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016, 12:00

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door Jeroen97 »

O oke, ja ik wou alleen graag zien welke slangen waar gemonteerd zitten.
baka
Knop gevonden hoor !
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 jul 2016, 09:39

Re: welke radiator voor sw20

Bericht door baka »

daar heb ik geen fotos van gemaakt, maar de vorm wijst zich vanzelf.

2 korte van en naar de radiator
2 bijna rechte van de frunk naar de metalen buizen din midden onder de auto van voor naar achteren lopen, ongeveer waar de pedalen zitten. je ziet ze vanzelf. je moet wel onder de auto kunnen uiteraard
3 in de motorruimte. de vorm en lengte van de slangen wijzen vanzelf welke het zijn. ook dit is handiger als je echt makkelijk onder de auto kan, het liefst op een brug of over een grease pit.

we moesten af en to een paar cm eraf halen omdat ze iets te lang waren
Plaats reactie