Hallo allemaal,
Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een zzw30. Ook zie ik dat er af en toe de motor wordt vervangen door een 2zz. Dat klinkt mij als muziek in de oren maar hoe zijn de ervaringen daarmee? Hoe rijdt dat en zijn er andere problemen waar je dan rekening mee moet houden?
Te koop zie je deze combinatie maar zelden, dus zal het waarschijnlijk neerkomen op zelf gaan sleutelen :-)
Grtn
Helmut
Ervaringen zzw30 met 2zz
Moderator: Pieten
-
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 20 nov 2016, 20:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Franeker
Re: Ervaringen zzw30 met 2zz
El Butre heeft zijn ZZW30 geswapt naar een 2ZZ. Je zou hem kunnen vragen na zijn ervaringen.
Midship powered
Re: Ervaringen zzw30 met 2zz
Tanx, heb hem een PB gestuurd
Re: Ervaringen zzw30 met 2zz
Helaas geen reacties meer ontvangen.
- De achterbank
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:01
Re: Ervaringen zzw30 met 2zz
Ff in de facebook groep posten
- Spyder S.C.01
- Ik lul al aardig mee !
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:57
Re: Ervaringen zzw30 met 2zz
Hoi Helmut,
Ik weet dat mr Dude een swap heeft gedaan en je daar wel het een en ander over kan vertellen. Zelf heb ik ook een 2zzge blok in mn mr2 liggen, maar dit blok heeft een compressor en samen met een vrij prograammeerbare ecu leverde dat de nodige problemen op, waardoor ik qua rijgedrag nog niet heel veel ervaring heb. Wel hoop ik dat op zeer korte termijn te krijgen daar mijn blok op dit moment, naar het lijkt, probleemvrij is, en ben bezig met het inbouwen ervan.
Dus als je specifieke vragen hebt kan je die altijd stellen. Op het gebied van celica-ecu weet Tjerk wel het eea.
Daarnaast is er zowel op dit forum, als op andere (buitenlandse) forums al heel veel geschreven over 2zzge swaps in de mr2 met de problemen waar je tegenaan loopt en eventuele oplossingen daar voor. Het is al zo vaak gedaan dat er voor elk probleem wel een oplossing is, gewoon een kwestie van googlen en rondneuzen op de verschillende forums. Het is van belang je zelf vooraf goed te informeren, en keuzes te maken. Bijvoorbeeld welke versnellingsbak ga ik gebruiken? Wil ik een vrij programmeerbare of een celica ecu? Wat voor budget heb je te besteden? Bij MonkeyWrench in USA, verkopen ze pasklare oplossingen zoals bijv de rechter motorsteun, uitlaatspruitstuk en versnellingbakaanpassing.
Grtz Spyder sc01
Ik weet dat mr Dude een swap heeft gedaan en je daar wel het een en ander over kan vertellen. Zelf heb ik ook een 2zzge blok in mn mr2 liggen, maar dit blok heeft een compressor en samen met een vrij prograammeerbare ecu leverde dat de nodige problemen op, waardoor ik qua rijgedrag nog niet heel veel ervaring heb. Wel hoop ik dat op zeer korte termijn te krijgen daar mijn blok op dit moment, naar het lijkt, probleemvrij is, en ben bezig met het inbouwen ervan.
Dus als je specifieke vragen hebt kan je die altijd stellen. Op het gebied van celica-ecu weet Tjerk wel het eea.
Daarnaast is er zowel op dit forum, als op andere (buitenlandse) forums al heel veel geschreven over 2zzge swaps in de mr2 met de problemen waar je tegenaan loopt en eventuele oplossingen daar voor. Het is al zo vaak gedaan dat er voor elk probleem wel een oplossing is, gewoon een kwestie van googlen en rondneuzen op de verschillende forums. Het is van belang je zelf vooraf goed te informeren, en keuzes te maken. Bijvoorbeeld welke versnellingsbak ga ik gebruiken? Wil ik een vrij programmeerbare of een celica ecu? Wat voor budget heb je te besteden? Bij MonkeyWrench in USA, verkopen ze pasklare oplossingen zoals bijv de rechter motorsteun, uitlaatspruitstuk en versnellingbakaanpassing.
Grtz Spyder sc01
[/i]
Spyder SC01
Spyder SC01