Setsunakaede's Zwarte

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Type MR2: ZZW30
Even voorstellen: Setsunakaede, in het dagelijkse leven ook wel Diede genoemd.

Sinds een week ben ik de trotse eigenaar van een zwarte MR2 ZZW30 uit 2000. Ik ben er uiteraard erg blij mee en ga er dus ook lekker van genieten :driving:
Image
Image
Het autootje heeft een respectabele kilometerstand van 216000 km, maar het grootste deel daarvan staat op een blok dat al gewisseld is dus ik denk dat het huidige blokje er nog best wat kilometers bij kan draaien. Vooral omdat er geen Pre-cats meer op zitten en het blokje geen olie verbruikt (volgens de vorige eigenaar dan).
De auto heeft uiteraard ook puntjes, zo is de softtop niet helemaal waterdicht en zijn de panel gaps bij de achterklep niet zoals het moet. De antenne schuift niet meer uit, de radio is ... Matig. Er is dus wat ruimte voor verbetering ;) maar over het algemeen is de indruk dat het wagentje goed verzorgd is geweest.

Ik ben er zelf ook nog e.e.a. mee van plan. Zo heb ik een short shifter besteld en gaan er een LMR Breast plate en bottom front brace besteld worden. Ook wil ik er een subtiele bodykit op maken (front lip, sideskirts, achterspoiler), waarschijnlijk zelf ontworpen en geprint en daarna met carbon gelamineerd voor de stevigheid.

Ik zal dus vast en zeker nog met de nodige vragen gaan komen!
Last edited by Setsunakaede on 05 Jan 2025, 23:38, edited 1 time in total.
De achterbank
Ik lul al aardig mee !
Welkom en veel plezier en succes gewenst Diede :dux-blij_thumb-up:
erikmr
Type MR2: AW11
8) welkom welkom :)
BST
Zere vingers van het typen..
Type MR2: SW20/21/22
Welkom en heel veel plezier met je aanwinst!
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Dank allen, ik ben ook best blij met de auto :dux-blij_thumb-up:
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Okee, even een semi technisch vraagje: als ik een lage spoiler wil monteren (komt net over de achterlichten heen qua hoogte, beetje TRD Stage 1 stijl). Is mijn standaard derde remlicht dan nog okee of moet ik een derde remlicht in de spoiler integreren?
Ik ben zelf een spoiler aan het ontwerpen en heb dus de mogelijkheid om een remlicht op te nemen, maar ik vind dat eigenlijk best lelijk dus zou het mij prima uitkomen als het goed genoeg is dat het derde remlicht er "onderdoor" schijnt - al is het maar net, en van een halve meter afstand ;)

Spoiler moet ongeveer zoiets worden: Image
Hier zit dus een remlicht in geïntegreerd
erikmr
Type MR2: AW11
8) ik zou hem weg laten als hij achter de spoiler verdwijnt
dus niks inbouwen
Setsunakaede
Knop gevonden hoor !
Updatetje:
Ik ben inmiddels ook lid geworden van de MR2 club Nederland en op hun sleuteldag heb ik de olie kunnen verversen en met een paar kenners onder de auto kunnen gluren. Algemene indruk blijft nog steeds erg goed! Wel is er gelast aan het achterste subframe... maar daarmee is hij wel door de APK gekomen, dus ehh... :huh:

Verder heb ik me daar vooral bezig gehouden met kletsen, en lampen vervangen door LED-versies. Inclusief de H4 pitten, van Aliexpress gehaald. Ik had er weinig vertrouwen in, dus ik was zeer aangenaam verrast toen bleek dat - na een beetje afstellen - de pitten gewoon een prima lichtbeeld gaven. En een strot licht! Heel fijn. Alleen doet nu de indicatie van grootlicht het niet meer op mijn dashboard, dus daar moet nog wat aan gerommeld worden.
Ook kwam ik er via die klusdag achter dat een vorige eigenaar de indicatie LED van motormanagement vakkundig had verwijderd van de klokkenwinkel. Dat beloofde dus niet veel goeds... Maar, nieuw LEDje in gesoldeerd en geprobeerd: Lampje werkt weer keurig, en gaat braaf uit nadat er gestart is. Dus geen ellende met Lambdasondes! :applaus-smiley:

Inmiddels staat de auto al een maandje droog bij mijn vader in de schuur, dus kan er wat geklust worden en daar ben ik dus ook lekker mee bezig, allemaal kleinigheidjes zoals de radio, badges, speakers en (het vervolg op) de LED lampen, en e.e.a. bekleding opleuken met leer.
En ik ben begonnen aan het hele spoiler verhaal, hier alvast een sneak peek: Image
Post Reply