controle lampen dashbord
Moderator: Pieten
-
scania mr2
wie heeft dit probleem al eens gehad?als ik mijn emmer start dan blijven soms alle controlelampen branden.na een seconde of 40 gaan ze dan toch allemaal uit.mischien een massaprobleem of probleem met de stekker van de dynamo???bedankt alvast voor eventuele tips!!
-
scania mr2
is hier nou niemand die me hier mee kan helpen????wat kan dit zijn?wie heeft hier ervaring mee?
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Ik kan je helaas niet helpen.
misschien kun je controleren met een stopwatch of de tijd vanaf starten tot doven van de lampjes steeds hetzelfde is?
dan lijkt het me een relais / bi-metaal probleem.
lijkt me dat er nog wel zinniger tips binnenkomen.
beetje vreemd dat er inderdaad nog niet op is gereageerd.
Succes in elk geval!
misschien kun je controleren met een stopwatch of de tijd vanaf starten tot doven van de lampjes steeds hetzelfde is?
dan lijkt het me een relais / bi-metaal probleem.
lijkt me dat er nog wel zinniger tips binnenkomen.
beetje vreemd dat er inderdaad nog niet op is gereageerd.
Succes in elk geval!
-
scania mr2
hij doet het niet altijd.soms brand ook alles effe tijdens het rijden maar gaat ook dan redelijk snel weer uit.weet eigenlijk niet waar ik het moet zoeken.de vorige eigenaar heeft in de bekabeling van de dynamo lopen knoeien.dit heb ik weer helemaal origineel hersteld.ik vraag het me af of dit mischien een massa probleem zou kunnen zijn?
-
mr2eddy
Kan de regulator zijn van de dynamo , heb dit probleem ook gehad bij mijn vorige mr2.
Grtz E.
- Dokter Rob
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
klinkt inderdaad als een dynamo probleem, denk dan ook richting de spanningsregelaar.
Massa is het makkelijkste te controleren, kabels volgen, daar waar ze naar massa gaan losmaken, flink schoonmaken, body schoonmaken (dremel o.i.d.) insmeren met vaseline en weer strak vastzetten.
Succes.
Massa is het makkelijkste te controleren, kabels volgen, daar waar ze naar massa gaan losmaken, flink schoonmaken, body schoonmaken (dremel o.i.d.) insmeren met vaseline en weer strak vastzetten.
Succes.
-
scania mr2
kijk hier heb ik wat aan.zal volgende week eens beginnen met de massakabels en als dat niet helpt dan moet ik op zoek naar een andere dynamo.ik hou jullie op de hoogte
-
scania mr2
probleem is nu hopelijk opgelost.de b+kabel zat los.deze was wel vast gezet maar is toch weer los gelopen!!!!!blijft een tere verbinding.dynamo werd al lekker warm dus had ook heel anders kunnen aflopen.hoop dat het nu wel goed blijft effe in de gaten houden.hopelijk hebben hier wat meer mensen aan mochten ze het zelfde probleem ooit eens tegen komen