JPMR2 inmiddels al meer ervaring dan datgene wat op het forum van japtuningshop staat?
Ik vind mijn skytune (te) luid, mijn buren ook en dus de pelisie ook neem ik aan. Nee ik heb nog geen klachten gehad, nog geen bekeuring of vragen... Maar wel opmerkingen dat 'je de motor toch wel erggoed hoort lopen' 'Is je uitlaat stuk?' etc.
Zondag reed ik weg van het eurocircuit na de wedstrijd en er stond een jongetje van een jaar of 6, zoon van mischien een rijder dan wel een monteur, op de baan te kijken. Toch redelijk gewent aan auto herrie lijkt me. Dat ik een dot gas gaf, gingen zijn handjes naar zijn oren en keek niet echt blij.
Dit was eigenlijk de spreekwoordelijke druppel.
Ik werk in de industrie en heb al gehoorbeschadiging daardoor, jaren van concerten en kroegen hebben daarbij ook flink geholpen. Ik ben gek op de geluids kleur van de skytune, het rammelende ronkende donker bruine geluid, maar het is net te. Orginele uitlaat terug monteren is de laatste optie, eerst wil ik bekijken wat nog mogelijk is.
Zover als ik me kan herinneren dat de 2 op de brug stond bij de APK, is alles gelast. Kan zijn dat dit alleen de uitlaat/flexebiebele stuk was, maar in mijn geheugen staat nog een las. De ECVs die ik op Inet zie zijn in flens vorm (natuurlijk). Ik vroeg me af of uitlaat flenzen in rvs los te krijgen zijn zodat zo'n ECV netjes te plaatsen is. Pispottenstaal-rvs lassen zijn gedoemd tot doorrotten, vandaar.
Ik heb gelezen dat skytune werkt(e) aan een minder luide versie van zijn uitlaten. Ik kan daar verder niet veel over vinden maar ik vroeg me af of dit ook in bestaande systemen aangebracht kan worden.
Geleuter over rustig rijden of weinig gas geven zit ik niet op te wachten aangezien dat geen oplossing is