Aangezien ik het idee heb dat de (nog originele) koppeling van de MR2 2.0 na 135.000 km aardig op begint te schieten, deze topic...
Wie heeft zijn tweeliter (laten) voorzien van een nieuwe koppeling (koppelingsplaat, drukgroep, druklager), van welk merk (origineel Toyota, LUK, of...) en wat was je waar in totaal kwijt?
Laat maar komen!;D
Koppeling 2.0.
Moderator: Pieten
Okidokie, ik ben zeker benieuwd.
nooit geen klachten gehad
kost 450 kant en klaar [op afspraak ]
bij de clubmonteur
info
prpiet@mr2club.nl
-
emmer
Heb er op dit moment een sachs in zitten koste mij 156 euro (plaat,drukgroep,druklager)dit wel s waar met goed veel korting maar dacht dat zon set normaal op 230 euro zit ofzo
-
rooderick
Ik geloof dat ik ongeveer 260 euri voor betaald, maar dat is wel een aantal jaren geleden.
Peerke wrote:Origineel Toyota bij ongeveer 145.000 km.
Laten doen bij Willie.
Weet niet meer voor hoeveel.
Hoor je nog.
Jammer dat je het bonnetje niet meer hebt, misschien de nieuwe eigenaar.
erikmr wrote:een stuk of 12 leden rijden met een luk koppeling
nooit geen klachten gehad
kost 450 kant en klaar [op afspraak ]
bij de clubmonteur
info
prpiet@mr2club.nl
Yep, mét BTW bon?;D
[Een beetje tegengas geven aan o.a. die jij hebt ontvangen.
- tilma800
- Zere vingers van het typen..
- Type MR2: AW11
Wat doet de DB-riem vervangen bij de clubmonteur? Eventueel in combinatie met een koppeling en lichter vliegwiel?
Ik merk nog niks, maar die onderdelen zijn al oud. Riem is bij 56.000 mile en staat nu over de 100.000 mile. Riem is ook meer als 6 jaar oud.
Ik merk nog niks, maar die onderdelen zijn al oud. Riem is bij 56.000 mile en staat nu over de 100.000 mile. Riem is ook meer als 6 jaar oud.
en is hij leverbaar via de normale kanalen voor hem ?
Ergens in de nabije toekomst heb ik een z.g.a.n. originele koppeling over. Die gaat er onderuit en zal worden vervangen door een nieuwe combinatie van vliegwiel en koppeling.
Dat projectje zal gecombineerd worden met een revisie van de bak en misschien ook vervanging van achterwiellagers.
Als je wilt, kan ik wel even opzoeken hoeveel km's er al mee gereden zijn. En hoe oud die is natuurlijk.
Dat projectje zal gecombineerd worden met een revisie van de bak en misschien ook vervanging van achterwiellagers.
Als je wilt, kan ik wel even opzoeken hoeveel km's er al mee gereden zijn. En hoe oud die is natuurlijk.
Ik ben altijd wel benieuwd, is hij compleet vernieuwd toen en origineel?
Ja. Origineel Toyota, laten doen door Toyota Mové in Zoetermeer.SuperTWO wrote:Ik ben altijd wel benieuwd, is hij compleet vernieuwd toen en origineel?
Op 29 april 2004 (sjee, zo lang geleden alweer) met kilometerstand 179744.
Nu staat het klokkie op 217d km.
Dus nog net geen 40duizend meer gereden.
Vervanging was naast de platen ook de drukgroep en druklager. En een of andere ring. Kostte toen ex BTW 630 Euro.
Ik heb nog geen flauw idee wat zoiets nog moet opbrengen, maar maak een leuke schatting
40.000 km is toch best aardig wat (5 jaar rijden) en het arbeidsloon blijft hetzelfde.
Persoonlijk ga ik dan toch, denk ik, voor nieuw spul als het zover is.
-
jeroentje
Heb zelf 220 betaald vorig jaar, door kennis erin laten zetten voor 100 euro en gaan ((doe tegenwoordig alles zelf, maar had hem toen net en wildde gewoon ze snel mogenlijk rijdenrijdenrijden
))
Teller stond toen op 168K en koppeling was echt helemaal gaar...kwam pas bij 2500 rpm uberhaupt van zn plek af.. was toen wel leuk om avondje mee te raggen onderweg naar monteur in overrijsel, was 1 uur snachts op een doordeweekse dag en koppeling was toch al naar zn grootje ((waar komt dat grootje eigenlijk vandaan? ))
Teller stond toen op 168K en koppeling was echt helemaal gaar...kwam pas bij 2500 rpm uberhaupt van zn plek af.. was toen wel leuk om avondje mee te raggen onderweg naar monteur in overrijsel, was 1 uur snachts op een doordeweekse dag en koppeling was toch al naar zn grootje ((waar komt dat grootje eigenlijk vandaan? ))
Ja, begrijp ik. Dat scheelt mij dan ook weer de druk om iets op te leveren. Geen probleemSuperTWO wrote:40.000 km is toch best aardig wat (5 jaar rijden) en het arbeidsloon blijft hetzelfde.
Eindelijk gisteren een antwoord (en voor de zekerheid vervangen voor eind volgende week zat er dus niet in) gekregen.
Optifit kost gemonteerd en al 660 euri en origineel 800, dit incl. BTW en nog zonder evt. korting erin verwerkt.
Oef, aardig geld eigenlijk.
Afgelopen zondag twee keer de koppelingstest (in II met handrem erop en wat gas de koppeling op laten komen en flink gas bijgegeven..... geen slip) gedaan, wat goed ging. Vermoedelijk begint de drukgroep na 17 jaar wat slapper te worden.
Op snelheid in IV bij plotseling gasgeven lijkt het alsof hij even een of twee streepjes in toerental toeneemt, waarna de snelheid pas volgt.
Optifit kost gemonteerd en al 660 euri en origineel 800, dit incl. BTW en nog zonder evt. korting erin verwerkt.
Oef, aardig geld eigenlijk.
Afgelopen zondag twee keer de koppelingstest (in II met handrem erop en wat gas de koppeling op laten komen en flink gas bijgegeven..... geen slip) gedaan, wat goed ging. Vermoedelijk begint de drukgroep na 17 jaar wat slapper te worden.
Op snelheid in IV bij plotseling gasgeven lijkt het alsof hij even een of twee streepjes in toerental toeneemt, waarna de snelheid pas volgt.